Sen abort skaber voldsom debat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.299 visninger
2 svar
0 synes godt om
25. august 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Kristeligt Dagblad

Hvor stort et handicap må et foster have, før en sen abort er i orden? Det debatteres nu forskellige steder, efter at Kristeligt Dagblad i lørdags fortalte om en sen abort begrundet i en manglende underarm

Lisbeth Holt Lenskjold var ved at falde ned af spinning-cyklen, da hun lørdag morgen læste Kristeligt Dagblad, mens hun sveddryppende trampede i pedalerne. I avisen kunne hun læse om Julie F. Rask Larsen, der havde valgt en sen provokeret abort i England, fordi hendes kommende barn manglede venstre underarm. Et handicap, som den cyklende psykolog i Nordjylland kender særdeles godt. Hun har nemlig levet i 45 år med netop den skavank, efter at hun som baby var udsat for en brandsårsulykke.

Hun har svært ved at forstå, at Julie F. Rask Larsen valgte sit barn fra på grund af de mange begrænsninger, hun frygtede, det senere ville støde ind i. Selv har Lisbeth Holt Lenskjold klaret sig igennem livet uden et eneste hjælpemiddel andet end en selvlavet plekter, da hun som barn spillede guitar.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2008

Amalie og Laura

For mig skilder det ved liv og død efter fødselen, feks hvis barnet alligevel vil dø når det kommer ud.
Med det mener jeg at en manglende under arm absolut ikke er grund nok. Hvis barnet er høj risiko for at udvikle alvorlige mentale handicaps (grønsags tilstand) så er det okay.

Maria

Pædagog i et bo og naboskab

Anmeld

29. august 2008

monstar99

Jeg vil også mene at det handler om leve dygtigheden på barnet hvis det bliver født, med de problemmer man har fundet ved en scanningen.
En def. arm elign er ikke nok.
Men det jo også nemt at sige når man ikke selv står i det problem.
Ham jeg venter har 2gode nyre et godt hjerte 10 tæer.10 fingre osv. :D:$

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.