Nåh SÅ fik jeg lavet de lilla boller "til" Zafir.... Altså, nu er Zafir og jeg jo ret langt fra hinanden (især med snemængderne oven i) så det bliver altså kun til cyberboller.... Men i anledningen af Zafirs fødselsdag, som jo er idag, fik hun lov at bestemme hvad farve de skulle have, nu hvor jeg havde besluttet at bage boller, eftersom hverken jeg eller børnene kunne komme ud af døren i morges, da min bil havnede i en snedrive allerede efter at have bakket 2 meter ud fra sin plads på parkeringspladsen....
Nåh det var ikke helt nemt faktisk at få lavet de boller

Ca. klokken 11 i formiddags gik jeg igang med at slå dejen sammen. Det gik glimragende, ind til jeg kom i tanke om at jeg sku da ikke lige havde 1 liter koldskål i køleren (og ja det SKAL jeg bruge

) så dejen måtte stå lidt, uden mel, men ellers med alle de våde varer + salt, sukker, og diverse kerner og gryn allerede kastet i skålen....
Jeg fik pakket ungerne i tøjet, og trak afsted med dem mod brugsen, på kælken (heldigvis uden den ene forsøgte at snigmyrde den anden på vejen)
Vi fik hentet koldskålen, og bestikkelses-mælkeschnitter til ungerne. Og med koldskålen under Felix' ene fod, mælkeschnitterne i mors jakkelomme, kunne vi igen begive os "hen over isen" - heldigvis igen i ro og mag....
Hjemme er olde åbenbart lige landet i indkørsleb, ca. 2 meter fra hvor min bil holdt fast, og ja, hun sad også fast, og stod der ene kone og gravede som en gal, med dårlig ryg blå fingre und alless. Så mig ind og smide ungerne af i gården, så de kunne lege med sne, og så måtte olde og jeg ellers grave bilen fri.
en venlig mand kom og skubbede bag på bilen, for olde var ikke tilfreds ved selv at køre, når det var mig der stod bag den, så det blev mig der kørte, og olde og skraldevogns-reparatør-manden der skubbede bag på... Vi fik den ind på plads....
Men så var klokken faktisk ca. 13, og det var absolut på tide med frokost, og efterfølgende middagslur for børn i alderen 2 - 3,5 år....
Så altså, koldskålen hældes i dejen, ungerne og jeg sætter os til bords, og spiser mange makrelmadder

Og efterfølgende fik jeg da den ene til at sove

(han

stadig

)
Nåh, så hænderne i dejen igen, den var egentlig slet ikke lilla, så jeg måtte have masser af ekstra farve i. ikke nemt at få rørt ud når dejen efterhånden er godt klistret....
Masser af mel, og vupti, dejen vokser næsten ud af skålen, og her står jeg med hænderne i dejen... Eller den ene hånd i hvert fald, helt begravet i skålen, og jeg er løbet tør for mel :S
Den anden hånd kunne heldigvis nå telefonen, så jeg ringede til olde, og bad hende tage en sæk mel under armen, og komme mig til undsætning med, ja, henholdsvis mel, og en større skål

Det gik, og dejen kunne nu stilles til sin halve times hævning (nåh ja nu ER der jo kommet mel og koldskål i, så er det vel på tide med lidt mere hviletid ikke)....
jeg fik ryddet op i køkkenet (også efter gårdsdagen kagebagning), og så var det tid til at trille bollerne.....
ENDELIG noget der ville lykkes

Så bollerne blev trillet, og kunne så IGEN stilles til hævning - 15 minutter pr. plade (2 plader) og så i ovnen....
Og nu her, klokken ca. 15:45 kunne jeg så tage den sidste plade boller ud af ovnen :D
Som altid med mine farvede boller, ser de mere beskidte end farvede ud, men altså de ER lillae, i hvert fald inden i, og på de sider der ikke har fået direkte varme :D
Så Zafir, håber du kan "lide" dine lillae boller :D her er de, efter en kamp med blod sved og tårer til følge (næsten) - de er prop fulde af kærlighed, og MASSER af tid :D
Enjoy