Hvilken måned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.377 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. november 2010

AnneBJ

Hvilken måned er man i hvornår? Altså, jeg er helt med på, at man tæller uger fra den første, sidste, mens dag. Er det også den dato, man tæller måneder - så hver gang man rammer den dato, går man ind i en ny måned?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

LRJ

AnneBJ skriver:

Hvilken måned er man i hvornår? Altså, jeg er helt med på, at man tæller uger fra den første, sidste, mens dag. Er det også den dato, man tæller måneder - så hver gang man rammer den dato, går man ind i en ny måned?

den dato du har termin går du ud fra f.eks du har temin den 14. december, så den 14. i hver månede op til det er du en månede længere fremme håber det gav mening?

Anmeld

29. november 2010

AnneBJ

Lone H. skriver:

den dato du har termin går du ud fra f.eks du har temin den 14. december, så den 14. i hver månede op til det er du en månede længere fremme håber det gav mening?

Det gjorde det

Anne, som så må være gravid i 6. måned med sin termin 20. marts...?

(20/12=7. måned, 20/1= 8. måned, 20/2=9. måned)

Anmeld

29. november 2010

LRJ

AnneBJ skriver:

Det gjorde det

Ja

Anmeld

29. november 2010

AnneBJ

Lone H. skriver:

Ja

Godt så - tak for det!

Anmeld

29. november 2010

Kløver

AnneBJ skriver:

jeg kigger terminsdatoen, for du kan jo ikke regne med 4 uger. Jeg havde lang cyklus, så derfor kan jeg slet ikke tælle fra sidste mens dag, og det nemmeste er nok at regne fra terminsdatoen. feks at man er 9 mdr henne 3 msrt (min terminsdato) dvs når jeg tæller tilbage vil jeg her den 3 dec være 6 mdr henne. håber det gav lidt mening

jeg bruger dog uger, da det er mere ca regning med månederne, da man jo ikke er gravid præcis 9 mdr, men vist lidt mere end de 9 mdr. kigger man feks på 2010 og tæller 40 uger frem, dvs til uge 40 på kalenderen, er man i starten af okt måned, dvs der vil man så have været gravid i 10 mdr, så det er lidt sværere, derfor ejg synes det er nemmere at regne ud i uger, bruger mest det andet, hvis folk ikke ved hvad jeg snakker om, hvis jeg siger jeg er 26 uger henne, så siger, ca 6 mdr

Anmeld

29. november 2010

AnneBJ

Maja84 skriver:

jeg kigger terminsdatoen, for du kan jo ikke regne med 4 uger. Jeg havde lang cyklus, så derfor kan jeg slet ikke tælle fra sidste mens dag, og det nemmeste er nok at regne fra terminsdatoen. feks at man er 9 mdr henne 3 msrt (min terminsdato) dvs når jeg tæller tilbage vil jeg her den 3 dec være 6 mdr henne. håber det gav lidt mening

jeg bruger dog uger, da det er mere ca regning med månederne, da man jo ikke er gravid præcis 9 mdr, men vist lidt mere end de 9 mdr. kigger man feks på 2010 og tæller 40 uger frem, dvs til uge 40 på kalenderen, er man i starten af okt måned, dvs der vil man så have været gravid i 10 mdr, så det er lidt sværere, derfor ejg synes det er nemmere at regne ud i uger, bruger mest det andet, hvis folk ikke ved hvad jeg snakker om, hvis jeg siger jeg er 26 uger henne, så siger, ca 6 mdr

Så stod jeg fuldstændig af

Men pyt, jeg skal ikke rigtig bruge det til noget, det var bare en god overspringshandling at finde ud af det!

Anmeld

29. november 2010

Kløver

AnneBJ skriver:

Det gjorde det

hmm tja så skulle jeg være næsten 7 mdr henne og derfor kun 2 mdr til termin og hra termin 3 marts... hm nu er det vist mig der er blevet forvirret da jeg ville tælle min terminsdato for start 9 mdr

Anmeld

29. november 2010

AnneBJ

Maja84 skriver:

hmm tja så skulle jeg være næsten 7 mdr henne og derfor kun 2 mdr til termin og hra termin 3 marts... hm nu er det vist mig der er blevet forvirret da jeg ville tælle min terminsdato for start 9 mdr

Der er jo forskel på 7 måneder henne, og i 7. måned... Ligesom med ugerne..

Anmeld

29. november 2010

Sofia

Hehe, jeg har slet ikke tænkt på, at man også kan tælle i måneder, det er da sejt, synes det lyder lidt vildere, når jeg siger jeg er i 6. måned Fremfor 24. uge! For jeg er da også i 6. måned så ikke, med termin 27.marts??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.