AnneBJ skriver:
Hvilken måned er man i hvornår? Altså, jeg er helt med på, at man tæller uger fra den første, sidste, mens dag. Er det også den dato, man tæller måneder - så hver gang man rammer den dato, går man ind i en ny måned?
jeg kigger terminsdatoen, for du kan jo ikke regne med 4 uger. Jeg havde lang cyklus, så derfor kan jeg slet ikke tælle fra sidste mens dag, og det nemmeste er nok at regne fra terminsdatoen. feks at man er 9 mdr henne 3 msrt (min terminsdato) dvs når jeg tæller tilbage vil jeg her den 3 dec være 6 mdr henne. håber det gav lidt mening
jeg bruger dog uger, da det er mere ca regning med månederne, da man jo ikke er gravid præcis 9 mdr, men vist lidt mere end de 9 mdr. kigger man feks på 2010 og tæller 40 uger frem, dvs til uge 40 på kalenderen, er man i starten af okt måned, dvs der vil man så have været gravid i 10 mdr, så det er lidt sværere, derfor ejg synes det er nemmere at regne ud i uger, bruger mest det andet, hvis folk ikke ved hvad jeg snakker om, hvis jeg siger jeg er 26 uger henne, så siger, ca 6 mdr 
Anmeld