Babybøjle til TrippTrapp stol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

381 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. november 2010

MariaJ

Kan det passe at den skal være så stram?

Vi har lige fået samlet stolen for et par dage siden og er begyndt at bruge den, men hun kan jo knapt komme ned i den uden at man er ved at brække hendes ben. Kan det virkelig være rigtigt? Jeg synes også hun sidder lidt for godt fast, hvis det skulle være nødvendigt at få hende op i en fart (hvis hun fx får mad galt i halsen).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

bette

prøv evt at sænke hendes sæde lidt ned

Anmeld

29. november 2010

MariaJ

bette skriver:

prøv evt at sænke hendes sæde lidt ned

Men gør det en forskel? Det tænkte jeg også på, men bøjlen har jo den størrelse den har, eller?

Anmeld

29. november 2010

bette

MariaJ skriver:

Men gør det en forskel? Det tænkte jeg også på, men bøjlen har jo den størrelse den har, eller?

altså jeg har selv synes den var lidt belastende..så kan godt forstå dig.. men det jeg gjorde var at sænke sædet ned. der var ihvertfald lidt mere plads så.. men synes altid at jeg har måtte krumme dem derned i.. :S 

for at være ærlig elsker jeg stolen UDEN bøjlen men det dur jo ik når baby er lille.. derfor har vi også en ikea stol 

Anmeld

29. november 2010

Karo

Min datter har nogle gode lårbasser og på hende sidder den også lidt stramt. Man skal passe lidt på når man tager hende op for nettop ikke at "klemme" benene.

Tror ikke det gør en forskel at sætte sædet ned. Der vil jo stadig være lige så lidt plads til benene.

Anmeld

29. november 2010

MariaJ

bette skriver:

altså jeg har selv synes den var lidt belastende..så kan godt forstå dig.. men det jeg gjorde var at sænke sædet ned. der var ihvertfald lidt mere plads så.. men synes altid at jeg har måtte krumme dem derned i..  

for at være ærlig elsker jeg stolen UDEN bøjlen men det dur jo ik når baby er lille.. derfor har vi også en ikea stol 

Hmmm. Lidt øv, når vi netop valgte den dyre TrippTrapp fremfor den billige IKEA stol, men egentlig også lidt godt at høre at andre oplever samme problem, og det ikke bare er mig, der ikke kan finde ud af at bruge den. Det er jo lige før vi alligevel må have fat i en IKEA stol, for det ser ikke ud til at hun kan skrues ned i den her i så forfærdelig lang tid endnu (og hun er altså bare 7 måneder og omkring 8 kg). Hvornår begynder de at kunne sidde uden bøjlen?

Anmeld

29. november 2010

bagger26

MariaJ skriver:

Hmmm. Lidt øv, når vi netop valgte den dyre TrippTrapp fremfor den billige IKEA stol, men egentlig også lidt godt at høre at andre oplever samme problem, og det ikke bare er mig, der ikke kan finde ud af at bruge den. Det er jo lige før vi alligevel må have fat i en IKEA stol, for det ser ikke ud til at hun kan skrues ned i den her i så forfærdelig lang tid endnu (og hun er altså bare 7 måneder og omkring 8 kg). Hvornår begynder de at kunne sidde uden bøjlen?

Prøv og se om du ikke kan finde en brugt træbøjle, der er der ikke problemer med lårbasserne.. Jeg har heldigvis gemt træbøjlen fra storebrors stol, så den har jeg malet og skal bruge til sofias stol...

Anmeld

29. november 2010

MariaJ

bagger26 skriver:

Prøv og se om du ikke kan finde en brugt træbøjle, der er der ikke problemer med lårbasserne.. Jeg har heldigvis gemt træbøjlen fra storebrors stol, så den har jeg malet og skal bruge til sofias stol...

Ja, det var jo faktisk en rigtig god ide Det skal jeg prøve at kigge efter.

Anmeld

29. november 2010

Mette.

MariaJ skriver:

Kan det passe at den skal være så stram?

Vi har lige fået samlet stolen for et par dage siden og er begyndt at bruge den, men hun kan jo knapt komme ned i den uden at man er ved at brække hendes ben. Kan det virkelig være rigtigt? Jeg synes også hun sidder lidt for godt fast, hvis det skulle være nødvendigt at få hende op i en fart (hvis hun fx får mad galt i halsen).

Den er stram - men de har jo lavet den om af sikkerhedsmæssige grunde, da den gamle bøjle var for stor og børnene derfor kunne rejse sig op i den.

Jeg synes at hvis man holder barnet om maven også hjælper fødderne ned, så kan det sagtens gå. Vi lærte også hurtigt at få hende nemt op af den, så jeg tror nok det skal komme.

Anmeld

29. november 2010

MariaJ

Mette. skriver:

Den er stram - men de har jo lavet den om af sikkerhedsmæssige grunde, da den gamle bøjle var for stor og børnene derfor kunne rejse sig op i den.

Jeg synes at hvis man holder barnet om maven også hjælper fødderne ned, så kan det sagtens gå. Vi lærte også hurtigt at få hende nemt op af den, så jeg tror nok det skal komme.

Det lyder godt, og giver lidt fornyet mod. Håber også vi lige får taget på det her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.