hjælp ang. barselspenge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

330 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. november 2010

betiinsen

ud over jeg studere og får su, arbejder jeg også i en tøjforretning 6-7 timer i ugen. Jeg snakkede med dem om hvad jeg skulle gøre når jeg gik på barsel, og de sagde jeg skulle melde mig ind i en fagforening. Hmm men kan læse flere steder jeg skal arb. 8 timer min. hver uge.. men er ikke sikker? og hvor lang tid gælder det fra, hvis jeg først melder mig ind i a kassen nu? skal nemlig ikke holde barsel så længe-- hjælppppppppppppp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

betiinsen

ingen der kan hjælpe..

Anmeld

29. november 2010

Mette Nexø

Mener du skal have været i en a-kasse i 18 mdr før at du får noget derfra

Anmeld

29. november 2010

Valle81

betiinsen skriver:

ud over jeg studere og får su, arbejder jeg også i en tøjforretning 6-7 timer i ugen. Jeg snakkede med dem om hvad jeg skulle gøre når jeg gik på barsel, og de sagde jeg skulle melde mig ind i en fagforening. Hmm men kan læse flere steder jeg skal arb. 8 timer min. hver uge.. men er ikke sikker? og hvor lang tid gælder det fra, hvis jeg først melder mig ind i a kassen nu? skal nemlig ikke holde barsel så længe-- hjælppppppppppppp

Hejsa:0)

Jeg ville ringe og snakke med barselsdagpenge afd på  kommunen - dagpenge under barsel har intet at gøre med din a-kasse:0)

Så du behøver ikke melde dig ind i deres fagforening mht barseldagpenge - er der andre svar du skal have svar på i forbindelse med arbejd osv så er det selvfølgelig din fagforening.

Christina

Anmeld

29. november 2010

Maja!

hvornår er du færdig med dit studie?

jeg nåede at få det meste undersøgt inden min SA..

hvis du slutter dit studie inden din barsel, skal du bare melde dig ind i a kassen hurtigst muligt, og så efter den første måned, får du betaling!

men hvis du stadig er på studiet, så er det SU (som jo er ingenting, når man lige pludselig står med et barn), og så kommer det an på om din arbejdsplads har en overenskomst el. hvad deres holdning er..

jeg arbejder hos dansk supermarked, og der har de en super barsels ordning, også selv om jeg arbejder deltid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.