Hvordan mærkede i at der var liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

845 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. november 2010

Rikke vuholm

Hej alle

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er den lille der er igang eller ej. Min mave snakker rigtig meget og det føles som en masse bobler samtidig. Hvordan kunne i mærke det som førstegangs mor

Hilsen Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

paprika

Hvor langt er du henne?

Anmeld

28. november 2010

sandratobias

Rikke vuholm skriver:

Hej alle

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er den lille der er igang eller ej. Min mave snakker rigtig meget og det føles som en masse bobler samtidig. Hvordan kunne i mærke det som førstegangs mor

Hilsen Rikke

Ku fra uge 15 begge gange... 

Anmeld

28. november 2010

Rikke vuholm

jeg er 16+5 idag

Anmeld

28. november 2010

Angel

18+1 - som om jeg blev prikket meget forsigtigt indefra

Anmeld

29. november 2010

SussieThyssen

Det lyder som om, du er begyndt at mærke liv.
Det kan sagtens mærkes som bobler i maven. Det er meget forskelligt hvordan den enkelte oplever det og hvornår det begynder.
Nogle er helt henne i uge 20 før de kan mærke det.
For mit eget vedkommende var jeg præcis 3 mdr henne, da jeg fik det første spark, og det var et spark, der ikke kunne ignoreres, for hun lossede min blære så jeg lettede en halv m i sofaen LOL
At man har luft i maven (rumlen og larmen) er helt normalt når man er gravid. Husk på hele kroppen bliver påvirket af hormoner, og efterhånden som livmoderen vokser, vil der også blive skubbet til tarmene, så de kommer til at ligge anderledes, derfor vil der let opstå luftlommer inde i dem, og det er så dem der rumler og rumsterer.
For nogle kan det være svært at kende forskel på følelsen af luft og følelsen af barnets puslen rundt inde i maven.
Men jeg tror den er god nok ud fra hvad du beskriver der.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. november 2010

Den lykkelige

Jeg er førstegangs gravid og mærkede det rigtig første gang da jeg var 17+6.. Det føles som noget der kørte hen af maven, og som en boble.. ja det jo svært at forklare.. :-) Tror egentlig jeg mærkede hende før.. men først der da jeg var i 18 uge jeg var sikker.. :-)

Anmeld

29. november 2010

TbCp

Jeg mærkede det som små bobler der sprang

Anmeld

29. november 2010

Silas&Mille

Mærkede liv i form af bobler omkring uge 20... 

Anmeld

29. november 2010

Den lykkelige

TbCp skriver:

Jeg mærkede det som små bobler der sprang

Ja lige præcis.. du fik skrevet det jeg egentlig tænkte.. ;-) Som en boble der går op igennem maven og springer.. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.