Ang. smørcreme/opsmøring osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.358 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. november 2010

Ranarupta

Hej kageinder, 

Jeg er ikke særligt glad for smørcreme. Er der nogle alternativer?

Jeg har - i anden forbindelse - købt dette fra Wilton. Ville det kunne bruges?

Til info skal jeg lave en kage med chokoladebunde, snyde-bærmousse og daimcreme.

http://specialkoebmanden.dk/alt-til-bagning-kager-is-9/glasur-frosting-icing-32/vanilla-whipped-icing-mix-frosting-280-g-985.html

Jeg er lidt i tidsnød og vil gerne springe over hvor gærdet er lavet, men uden at gå for meget på kompromis med kvaliteten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

Fines mor

Ranarupta skriver:

Hej kageinder, 

Til info skal jeg lave en kage med chokoladebunde, snyde-bærmousse og daimcreme.

http://specialkoebmanden.dk/alt-til-bagning-kager-is-9/glasur-frosting-icing-32/vanilla-whipped-icing-mix-frosting-280-g-985.html

Jeg er lidt i tidsnød og vil gerne springe over hvor gærdet er lavet, men uden at gå for meget på kompromis med kvaliteten.

Jeg har læst, at nogle brugte marmelade til at smøre op med. Men som sagt, så har jeg ikke selv prøvet det;-/ Icing, ville jeg ikke bruge til at smøre op med, så det syntes jeg du skal gemme.

Anmeld

28. november 2010

Ranarupta

Fines mor skriver:

Jeg har læst, at nogle brugte marmelade til at smøre op med. Men som sagt, så har jeg ikke selv prøvet det;-/ Icing, ville jeg ikke bruge til at smøre op med, så det syntes jeg du skal gemme.

Ok, men ville marmelade ikke smelte (købe-)fondanten?

Anmeld

28. november 2010

Fines mor

Ranarupta skriver:

Ok, men ville marmelade ikke smelte (købe-)fondanten?

Jeg aner det ikke - desværre. Men hvorfor vil du ikke bruge smørcreme?

Anmeld

28. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Ranarupta skriver:

Hej kageinder, 

Det du har købt vil jeg mene du sagtens kan bruge, da det står dom Frosting i parantes. Ellers er der nogen som bruger Nutella... Jeg bruger selv smørcreme da det er bedst synes jeg. Men det smager helt sikkert bedst hvis det er lavet på usaltet smør, og så smages til med f.eks. vanille essens. Det dræber den der lidt kvalm smag som mange ikke bryder sig om...

Anmeld

28. november 2010

Ranarupta

Fines mor skriver:

Jeg aner det ikke - desværre. Men hvorfor vil du ikke bruge smørcreme?

Jeg synes, at det bliver kvalmende. På trods af, at jeg bruger usaltet smør, vanille og nogle gange et sprøjt citron...

Anmeld

28. november 2010

Ranarupta

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Det du har købt vil jeg mene du sagtens kan bruge, da det står dom Frosting i parantes. Ellers er der nogen som bruger Nutella... Jeg bruger selv smørcreme da det er bedst synes jeg. Men det smager helt sikkert bedst hvis det er lavet på usaltet smør, og så smages til med f.eks. vanille essens. Det dræber den der lidt kvalm smag som mange ikke bryder sig om...

Det er også sådan, jeg laver smørcreme og nogle gange ryger der også lidt citron i. Men synes stadig, at det er for meget...

Anmeld

28. november 2010

Ranarupta skriver:

Det er også sådan, jeg laver smørcreme og nogle gange ryger der også lidt citron i. Men synes stadig, at det er for meget...

Hmmmm... jeg plejer at bruge rigtig meget melis... Mere end opskriften siger... Så synes jeg den bliver mindre fed... 

Anmeld

28. november 2010

Ranarupta

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hmmmm... jeg plejer at bruge rigtig meget melis... Mere end opskriften siger... Så synes jeg den bliver mindre fed... 

Ok, det kunne være, at jeg skulle prøve det.

Anmeld

28. november 2010

Ranarupta skriver:

Ok, det kunne være, at jeg skulle prøve det.

Det virker for mig. Det er helt vildt så meget melis det smør kan opsuge når man først er igang. Jeg Tænker at den ikke kan klare mere, men så tager den lige lidt ekstra. Ellers hælder du bare en lille smule citronsaft eller lidt vand i. Altså bare en skefuld. Så virker det  Min smørcreme plejer at blive meget meget lys i farven... Ved ik om det kan hjælpe dig lidt på vej. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.