Nogen der lige kan hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

734 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. november 2010

nilletøz

God eftermiddag alle sammen....

Sidder her og har dårlig næver over at jeg snart skal til eksamen i dansk..

Men i den anledning har vores lærer givet os en prøve som ligner den vi skal op her til dec.

http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Voksne/PDF10/A VU/Proever%20og%20eksamen/Eksamensopgaver/Dansk/10 0526_dansk_g_skr_fremstilling_opgave.ashx

Har valgt opgave 2 (tænk hvis du vandt ) Men synes det er sværet at fortælle hvad man ville gøre hvis man vandt 10 milioner.

Ville jo selvfølgelig betale min gæld, forkælde min familie, men så er jeg også gået i stå for hvad jeg ville gøre mere...

Så nu spørger jeg lige jer, havd i ville gøre hvis i vandt???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

JuelZ

uhh hvis jeg vandt 10 millioner ville jeg betale diverse gæld ud, købe ny bil, få kørekort selvfølgelig først, tage på ferie og invitere familien med udover mand og børn, købe nye møbler, og give resten væk... få en ny lejlighed/hus/andelsbolig. Også bare ligge resten i banken og leve for renterne eller hvad man nu siger :-D ... Jeg ville ikk sige mit job op da jeg tror man kommer til at kede sig for meget i længden og penge holder jo heller ikk evigt ...

Anmeld

28. november 2010

CarinaSB

nilletøz skriver:

God eftermiddag alle sammen....

Sidder her og har dårlig næver over at jeg snart skal til eksamen i dansk..

Men i den anledning har vores lærer givet os en prøve som ligner den vi skal op her til dec.

http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Voksne/PDF10/A VU/Proever%20og%20eksamen/Eksamensopgaver/Dansk/10 0526_dansk_g_skr_fremstilling_opgave.ashx

Har valgt opgave 2 (tænk hvis du vandt ) Men synes det er sværet at fortælle hvad man ville gøre hvis man vandt 10 milioner.

Ville jo selvfølgelig betale min gæld, forkælde min familie, men så er jeg også gået i stå for hvad jeg ville gøre mere...

Så nu spørger jeg lige jer, havd i ville gøre hvis i vandt???

Få et kørekort, en bil, få bygget et hus, holde et brag af en fest, sørge for at der er penge til når mine børn flytter hjemmefra (penge til indskud, møbler og hva de ellers skal bruge) 

Det var hvis lige det jeg kunne komme i tanke om .. Jooo få ALT vores gæld væk

Anmeld

28. november 2010

JuelZ

CarinaSB skriver:

Få et kørekort, en bil, få bygget et hus, holde et brag af en fest, sørge for at der er penge til når mine børn flytter hjemmefra (penge til indskud, møbler og hva de ellers skal bruge) 

Anmeld

28. november 2010

nilletøz

tjm skriver:

uhh hvis jeg vandt 10 millioner ville jeg betale diverse gæld ud, købe ny bil, få kørekort selvfølgelig først, tage på ferie og invitere familien med udover mand og børn, købe nye møbler, og give resten væk... få en ny lejlighed/hus/andelsbolig. Også bare ligge resten i banken og leve for renterne eller hvad man nu siger :-D ... Jeg ville ikk sige mit job op da jeg tror man kommer til at kede sig for meget i længden og penge holder jo heller ikk evigt ...

1000 tak, lige nogen ideer jeg kunne bruge, synes det er sværet at skrive om, for hvis man først vandt er det jo ikke sikkert man tænker sådan alligevel..

Anmeld

28. november 2010

nilletøz

CarinaSB skriver:

Ja måske få bygget et hus, kunne være en god ide..

jeg takker for dine fantastiske ideer....

Anmeld

28. november 2010

JuelZ

nilletøz skriver:

1000 tak, lige nogen ideer jeg kunne bruge, synes det er sværet at skrive om, for hvis man først vandt er det jo ikke sikkert man tænker sådan alligevel..

nej jeg ved lige hvad du mener, man går helt i stampe og tænker hvad fanden skal jeg bruge så mange penge til? det hele går væk fra en, men det kommer jo med tiden

Anmeld

28. november 2010

CarinaSB

nilletøz skriver:

Ja måske få bygget et hus, kunne være en god ide..

jeg takker for dine fantastiske ideer....

Var da så lidt .. man skal jo hjælpe hvor man kan

Anmeld

28. november 2010

nilletøz

tjm skriver:

nej jeg ved lige hvad du mener, man går helt i stampe og tænker hvad fanden skal jeg bruge så mange penge til? det hele går væk fra en, men det kommer jo med tiden

Ja lige præsis... jeg ved at jeg vil betale min gæld, og sørger for at min søn ville have til en lejlighed når han skulle flytte hjemmefra engang...

Jeg vil gå helt i stå hvis jeg lige pludselig opdagede at jeg havde vundet...

Anmeld

28. november 2010

Becks

Jeg ville:

Betale min gæld

Få kørekort + lille bil

Sætte 50.000 kr. ind på mine børn´s opsparing (hvis jeg havde børn)

Give min søster 1 mil. så hun kunne få banket alt gæld af

Sætte 50.000 ind på min nevøs børneopsparing

Sætte 30.000 ind på min gudsøns børneopsparing

Give en rejse til min søster, svoger og nevø, inkl. lommepenge

Sætte resten i banken og lade dem trække renter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.