Alberts/ skriver:
jeg skal have p-stav, og var så dum at gå på google og se billeder af når den er lagt, og jeg er skrækslagen nu,
er i forvejen bange for nåle
jer som har p-stav, kan man se at i har den? og gjorde det meget ondt at få den lagt?
ved godt man bliver lokalbedøvet, men mener mere bagefter, gør det herre mega nas eller er det ikke så galt eller?
nøj man puha er helt bange for når jeg skal have den lagt, 
Du skal på inden måder være bange
Jeg har haft P-stav engang, det gjorde ikke ondt at få den i underarmen.
Jeg fik den jo som sagt sat in i højre underarm som 15årig, den jeg fik ind kunne holde i 3 år. Jeg fik det gjort hos en anden læge en min, for nogle vil åbenbart helst ikke lægge sådan en ind.
Man bliver lokal bedøvet så der er ingen smerte, dog er det lidt ubehageligt, med det mener jeg at man kan føle skalpellen køre over sin hud, og man kan føle de ryk lægen laver inde i huden for at få plads til staven. Min kæreste besvimede dog under forløbet
Man får bare et plaster på bagefter, og lidt tyggegummi, hvis man nasser sig til det
og det heler bare af sig selv. Man kan ikke mærke den imens man har den i, medmindre man selv stryger en finger let over den.
Dog giver det et lille grimt ar når, den skal ud 
Det er noget af det bedste prævention jeg har brugt, men jeg oplevede at den ikke gav mig menstruation, som jeg skulle have den, altså en gang om måneden. Der kunne gå måneder imellem min mens, også når jeg endelig fik det havde jeg det kun i mindst 2 dage(pletblødning) og højst 5 dage(almindelig blødning)
MVH Kusuma