For 2½ mdr siden blev Yasmin (2½år) storesøster.
Da det var sent aften mine veer begyndte, kom Farmoren og passede hende herhjemme. Jeg fødte kl.3.55, og husbonni kørte hjem og hentede Yasmin da hun vågnede, så hun kunne være den første til at se lillebror. Jeg var indlagt et døgn (pga. AKS) og Yasmin kom igen om aftenen og besøgte os. Dagen efter kom Yasmin i dp og Husbonni hentede mig og lillemanden på sygehuset - hvor vi direkte derfra hentede Yasmin hos dp'eren. (Hun skulle med hjem og vise lillebror rundt
)
Derefter var Yasmin hjemme den første uge sammen med os andre og det meste af ugen efter. Hun deltog i alt hvad hun gad og var meget interesseret i når lillebror blev ammet, skiftet mm.
Vi stod selv med en masse bekymringer om at hun skulle føle sig tilsidesat eller andet, men synes selv vi klarede det ret godt
Desuden var gæsterne der kom og kiggede lillebror gode til at huske Yasmin også - så det ikke kun var lillebror der fik gaver osv.
Yasmin holder fri hver fredag fra dp mens jeg er på barsel (medmindre de skal til fødselsdag eller andet) og kan også holde fri andre dage i ugen.
Jeg synes ikke det har været hårdt eller svært at have to - men det kan være det kommer når lillebror begynder at fise rundt
Desuden er vi gode til at huske at have Mor-Yasmin- og Far-Yasmin tid uden lillebror, og det nyder hun.
Anmeld