Hvad gjorde i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. november 2010

louiseHasselstrøm

Dette er nok et spørgsmål som har været oppe mange gange...

Men vælger alligevel at stille det..

Hvad gjorde i da nr 2 kom til verden, forstået på den måde at første fødte ikk føler sig sat til side...
Tænker lidt i forhold til når man kommer hjem fra sygehuset.

Sendte i storebror/søster i pleje???

Hvad med når i ammede havde i storebror/søster med ved siden af??

Ja der er jo mange spørgsmål så tænkte at i var de helt rigtige at spørger til råds... Så hvis i vil fortælle hvad i gjorde... :-)

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

maimik

louiseHasselstrøm skriver:

Dette er nok et spørgsmål som har været oppe mange gange...

Men vælger alligevel at stille det..

Hvad gjorde i da nr 2 kom til verden, forstået på den måde at første fødte ikk føler sig sat til side...
Tænker lidt i forhold til når man kommer hjem fra sygehuset.

Sendte i storebror/søster i pleje???

Hvad med når i ammede havde i storebror/søster med ved siden af??

Ja der er jo mange spørgsmål så tænkte at i var de helt rigtige at spørger til råds... Så hvis i vil fortælle hvad i gjorde... :-)

Knus

hejsa. tillader mig at svare

da jeg fik min søn var min datter 19 mdr. da vi kom hjem fra sygehus var vi meget obs på hende at hun fik mor tid... vores søn skal jo "bare" i starten have mad o en tør mås og de sover jo meget i starten, vores søn gjorde.

vores datters rytme blev ikke lavet om pga lillebror hun kom stadig i dagpleje.

og nu er jeg jo i en (u)heldig situration min går arb.løs så han hjælper til herhjemme med datter hvis hun er hjemme. og jeg sidder og ammer, ahar endnu ikke prøvet at være alene med de to endnu og min søn er nu  3 mdr.

hilsen Maimik

Anmeld

28. november 2010

Ace

Kigger lige med, på dit rigtig gode spørgsmål.. håber på nogle gode svar

Anmeld

28. november 2010

>>Carina<<

Her havde min kæreste 2 børn i forvejen. De var 12 og 6 da jeg fødte vores fælles søn. Der har egentlig ik været noget med dem. De har ik været specielt interesseret i når jeg ammede og sådan. Kun ham på 6 ville gerne se når jeg skiftede ham i starten men ik så meget mere nu (han er 13 mdr på torsdag)

Der var en periode hvor ham på 6 (nu snart 8) var ret opmærksomhedskrævende. Jeg syns idéen var så god så jeg købte en bog til ham som var  'personlig' skrevet til ham. Den hedder 'En ny baby i Albert's familie'. Man opgiver nogle personlige dataer og så laver de bogen så den er skrevet til barnet der er blevet storebror/storesøster. Den handler om at man føler sig overset og at baby får alt opmærksomheden osv. men ender med at han finder ud af at det slet ik er så slemt at ha fået en lillebror.

Anmeld

28. november 2010

LinLin

David var lige blevet 4 en uge inden Adam kom til verdenen. Han blev født en torsdag; David blev sendt afsted om morgenen (7.15), vi tog på skejby 7.45 og kom hjem kl 14.30 - David blev hentet igen 15.30 Dagen efter kom han i børnehave igen og om eftermiddagen blev han hentet af sin far (de har ikke den samme ) - det var hans weekend, så egentlig fortsatte vi bare nøjagtigt som vi plejede Hvis det havde været min weekend, skulle han have været hjemme...

David har været i bhv som normalt - jeg tror på det er vigtigt at han fortsætter sit "normale" liv - det er altså også for kedeligt for ham at være hjemme ved mig og Adam, men han har altså haft nogle fridage

Han har fra start gerne villet være med oppe at skifte Adam og har også givet ham flaske 3-4 gange, hvor han selv har spurgt om han måtte Så han får lov at være med, når han selv vil...

Han er SÅ glad for sin lillebror og vi har endnu ikke mærket noget til jalousi (Adam er 11 uger). Det kommer måske på et tidspunkt. Men indtil videre har han været meget forstående for at han liiige må vente indimellem. Tror så også hans alder har en del at sige + hans dejlige væsen selvfølgelig Ved ikke hvor gammel din er...?

Så alt i alt er det gået helt smertefrit her

Anmeld

28. november 2010

mortilflere

Bonden har aldrig holdt barsel , så når jeg ammede læste vi bog 

eller de legede bare  , og man lære at kunne  gå i mens man ammer 

jeg har altid kørt de stores hver dag som normalt , med korte dage hvis de ville.

Anmeld

28. november 2010

louiseHasselstrøm

Vores søn er nu 2,5 år og vil ved terminen være 2 år og 10 mdr... Så vi er nok i en periode hvor han skal starte i børnehave... Så hælder også til at han skal holde sin daglige rytme... :-)

Anmeld

28. november 2010

Margorie

Her er Storesøster næsten 3 år og lillebror er 11 dage Storesøster blev passet de timer jeg var på sygehuset for at føde og hun kom så hjem en time efter os og har været med fra start kan man sige. Nu er lillebror ret nem indtil videre- han sover og spiser så vi har massere tid til de ting vi plejer med den store.. Og så får hun lov at hjælpe med at give lillebror flaske- hvilket hun er SÅ stolt af Hun går så i dagpleje til hverdag, men hun har da fået lov at holde nogle fridage for at hygge herhjemme med mor og lillebror. Jeg synes endnu ikke det er hårdt eller svært at få tid til dem begge.. Men mon ikke det bliver hårdt på et tidspunkt? Jeg har jo kun 11 dages erfaring..

Anmeld

28. november 2010

saxa

For 2½ mdr siden blev Yasmin (2½år) storesøster.

Da det var sent aften mine veer begyndte, kom Farmoren og passede hende herhjemme. Jeg fødte kl.3.55, og husbonni kørte hjem og hentede Yasmin da hun vågnede, så hun kunne være den første til at se lillebror. Jeg var indlagt et døgn (pga. AKS) og Yasmin kom igen om aftenen og besøgte os. Dagen efter kom Yasmin i dp og Husbonni hentede mig og lillemanden på sygehuset - hvor vi direkte derfra hentede Yasmin hos dp'eren. (Hun skulle med hjem og vise lillebror rundt)

Derefter var Yasmin hjemme den første uge sammen med os andre og det meste af ugen efter. Hun deltog i alt hvad hun gad og var meget interesseret i når lillebror blev ammet, skiftet mm.

Vi stod selv med en masse bekymringer om at hun skulle føle sig tilsidesat eller andet, men synes selv vi klarede det ret godt

Desuden var gæsterne der kom og kiggede lillebror gode til at huske Yasmin også - så det ikke kun var lillebror der fik gaver osv.

Yasmin holder fri hver fredag fra dp mens jeg er på barsel (medmindre de skal til fødselsdag eller andet) og kan også holde fri andre dage i ugen.

Jeg synes ikke det har været hårdt eller svært at have to - men det kan være det kommer når lillebror begynder at fise rundt Desuden er vi gode til at huske at have Mor-Yasmin- og Far-Yasmin tid uden lillebror, og det nyder hun.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.