Er der andre der er el. har været sygemeldte pga stress?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.120 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. november 2010

Anonym trådstarter

Godaften allesammen,

I torsdags sygemeldte min læge mig pga stress. I et længere stykke tid har jeg døjet med hjertebanken, dårlig søvn, vægttab og mavepine. Derfor valgte jeg til sidst at søge læge. Jeg er blevet sygemeldt på ubestemt tid fra min stilling som sosuhjælper i udeplejen. Lægen blev bekymret og er desuden særlig obs på mig, da jeg tidl. har lidt af en depression.

Jeg blev også sendt til diverse blodprøver for at udelukke diabetes og stofskiftesygdom. Dem får jeg svar på i næste uge. Mit hjerte blev også undersøgt. De lagde en masse dutter på mine ankler og bryst. Ved ikke hvad det kaldes.

Nu sidder jeg og venter på svarene, føler mig på mange måder lettet over at få lov til at slappe lidt af, men på samme tidspunkt har jeg dårlig samvittighed pga af mit job. Min chef lød ikke glad, da jeg fortalte hende om min sygemelding og vil snarest kalde mig ind til en mulighedssamtale.

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber at nogle kan hjælpe mig med.

1. Hvordan foregår sådan en mulighedssamtale. Jeg føler mig lidt stresset pga den. Kan jeg bede om at den bliver via telefonen? Skal jeg bede om at min tillidsmand er tilstede? Er det en fordel?

2. Skal jeg have fat i min fagforening. Hvad kan de så gøre?

3. Hvor ofte skal jeg være i kontakt med min chef, når jeg er sygemeldt?

Med tak på forhånd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2010

mama09

Anonym skriver:

Godaften allesammen,

I torsdags sygemeldte min læge mig pga stress. I et længere stykke tid har jeg døjet med hjertebanken, dårlig søvn, vægttab og mavepine. Derfor valgte jeg til sidst at søge læge. Jeg er blevet sygemeldt på ubestemt tid fra min stilling som sosuhjælper i udeplejen. Lægen blev bekymret og er desuden særlig obs på mig, da jeg tidl. har lidt af en depression.

Jeg blev også sendt til diverse blodprøver for at udelukke diabetes og stofskiftesygdom. Dem får jeg svar på i næste uge. Mit hjerte blev også undersøgt. De lagde en masse dutter på mine ankler og bryst. Ved ikke hvad det kaldes.

Nu sidder jeg og venter på svarene, føler mig på mange måder lettet over at få lov til at slappe lidt af, men på samme tidspunkt har jeg dårlig samvittighed pga af mit job. Min chef lød ikke glad, da jeg fortalte hende om min sygemelding og vil snarest kalde mig ind til en mulighedssamtale.

1. Hvordan foregår sådan en mulighedssamtale. Jeg føler mig lidt stresset pga den. Kan jeg bede om at den bliver via telefonen? Skal jeg bede om at min tillidsmand er tilstede? Er det en fordel?

Med tak på forhånd.

Hvad dælen er det for noget tis med din chef??

Jeg har lige haft symptomer på stress og blev sygemeldt af lægen i 2 uger (og hun vil gør mere, hvis jeg ikke var okay efter 2 uger).. jeg kom heldigvis oven på igen med en masse hjælp fra 1 coach og mig selv plus familie og venner...

Men ja hvis det er den indstilling din chef har, synes jeg bestemt du skal ha et vidne med til samtalen, og ja kontakt også fagforening...

Min arbejdsplads blev kede af det på mine vejne og ville gøre alt for jeg skulle få det bedre - tilbød bedre arbejds tider i en periode og ikke ekstra vagter osv og jeg kunne enda komme tilbage på nedsat tid...

Slap helt af, snak med fagforening og PLZ ta en med til samtalen..

Du skal overhovedet ikke komme tilbage, før du er ok igen..

Og husk stress er ikke kunne jobbet skyld, man skal kigge i alle hjørner (privat livet)

God bedring

Anmeld

27. november 2010

mama09

Anonym skriver:

Godaften allesammen,

Med tak på forhånd.

p.s fagforening kan vejlede dig... og også ta kontakt til din chef og fortælle hende nogen venlige men bestemte ting!

Anmeld

27. november 2010

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Trinehw skriver:

Hvad dælen er det for noget tis med din chef??

Jeg har lige haft symptomer på stress og blev sygemeldt af lægen i 2 uger (og hun vil gør mere, hvis jeg ikke var okay efter 2 uger).. jeg kom heldigvis oven på igen med en masse hjælp fra 1 coach og mig selv plus familie og venner...

Men ja hvis det er den indstilling din chef har, synes jeg bestemt du skal ha et vidne med til samtalen, og ja kontakt også fagforening...

Min arbejdsplads blev kede af det på mine vejne og ville gøre alt for jeg skulle få det bedre - tilbød bedre arbejds tider i en periode og ikke ekstra vagter osv og jeg kunne enda komme tilbage på nedsat tid...

Slap helt af, snak med fagforening og PLZ ta en med til samtalen..

Du skal overhovedet ikke komme tilbage, før du er ok igen..

Og husk stress er ikke kunne jobbet skyld, man skal kigge i alle hjørner (privat livet)

God bedring

Enig.

Man kan altid ringe til ens fagforening og spørge ad.

Blev selv sygemeldt fra job pga stress og efterfølgende måtte fagforening overtage al kontakt til arbejdspladsen da de blev ubehagelige. Fagforeningen endte med at hjælpe mig med at de opsagde mig derindefra så jeg kunne komme videre i mit liv.

Mulighedssamtale er noget nyt de er begyndt på da de helst ser man bliver i arbejde på trods af sygemelding, men da det er pga stress du er sygemeldt og at dit job jo ikke lige har hjemmearbejde mulighed så vil det ikke rigtig kunne hjælpe dig.

Kan kun sige det for lidt: Fagforening, fagforening fagforening.

(tør slet ikke at tænke på hvor jeg havde været uden idag)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.