Opfordring: læs hele tråden inden du svarer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

741 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. november 2010

Mussi30

Hej tøser

Lige en opfordring fra min side Jeg ved ikke om jeg er den eneste, der bliver irriteret over det?

Men hvis TS stiller et spørgsmål eller omtaler et dilemma, er der ofte mange svar, der starter med: "... nu har jeg ikke lige læst tråden, men..."

Jeg synes det er dødærgerligt, at man ikke giver sig tid til at læse tråden, og dermed viser respekt for andres input og svar

Jeg har heller ikke altid tid til at læse en hel tråd igennem, hvis den er på flere sider. Men så fraholder jeg mig også at svare på den.

Men som sagt, dette skal ses som en opfordring, og ikke et angreb Jeg synes det er vigtigt at siden vedbliver at være et sted med respekt og varme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2010

LouiseNielsen

Må indrømme jeg tit læser det trådstarter skriver også svare jeg uden at læse andre svar.... Hvorfor syntes du man skal bladre 12 sider igennem, for at svare på det der bliver spurgt om??

Knus

Anmeld

27. november 2010

SoffiLine

Men hvis man har noget at sige om det der bliver spurgt om, så skal man da svare uanset om man har læst hele tråden og alt hvad de andre har skrevet. Der kan jo været ret så mange sider i et indlæg.

Jeg læser sjældendt en HEL tråd inden jeg svare  

Anmeld

27. november 2010

tinasmor

hvis jeg har tiden så læser jeg også andres svar igennem, men det er ikke altid jeg hverken har tiden eller lysten til det. Hvis man synes man kan hjælpe ts med det spørgsmål hun har, så behøver man jo ikke se igennem hvad andre har svaret, for ens svar er vel uafhængigt at hvad andres menning/holdning er. Det kan jo så godt være at man kommer til at sige det samme som en anden, men det kan ts nok leve med.

Hvis jeg selv havde et spørgsmål som jeg ville stille, så ville jeg være glad hvis folk ville svare, hvis de havde noget af bidrage med og havde tid/lyst til at svare, og det ville ikke gøre mig noget personligt, om folk havde læst hvad andre brugere havde svaret.

Anmeld

27. november 2010

Mussi30

LouiseNielsen skriver:

Hvorfor syntes du man skal bladre 12 sider igennem, for at svare på det der bliver spurgt om??

Fordi man ofte ender med 12 sider med det samme svar, hvis der er mange der ikke har læst de andres svar.

Og en debat er jo som regel ikke ensidig. Jeg bliver som regel klogere af andres svar og kan dermed revurdere min egen holdning udfra det jeg lærer i løbet af tråden.

Anmeld

27. november 2010

SoffiLine

goodiedk skriver:

Fordi man ofte ender med 12 sider med det samme svar, hvis der er mange der ikke har læst de andres svar.

Og en debat er jo som regel ikke ensidig. Jeg bliver som regel klogere af andres svar og kan dermed revurdere min egen holdning udfra det jeg lærer i løbet af tråden.

Men uanset hvad kommer du jo ikke udenom at nogen måske mener det samme & tror i længden blir det sgu lidt dødt hvis man ikke skal svare på et indlæg hvor der er en der allerede HAR skrevet det man måske selv ville ha skrevet

Anmeld

27. november 2010

Carina1977

Jeg må tilstå at jeg er en af dem der af og til, svarer på et indlæg uden at læse hele tråden. Det er ikke altid jeg lige orker at læse 10-12 sider igennem. Så jeg vælger at skrive uden at læse andres svar...det er da bedre end slet ingen svar.

Andre gange har jeg læst hele tråden igennem inden jeg svarer, men så er der alligevel kommet mange svar bare de 10-15 min. jeg brugte på at skrive indlægget. Ja jeg bruger ofte lang tid på at skrive et indlæg, vil nemlig gerne gøre det grundigt  skal jeg så helt lade være med at skrive noget, mener du?

Anmeld

27. november 2010

Giraffen

goodiedk skriver:

Hej tøser

Lige en opfordring fra min side Jeg ved ikke om jeg er den eneste, der bliver irriteret over det?

Men hvis TS stiller et spørgsmål eller omtaler et dilemma, er der ofte mange svar, der starter med: "... nu har jeg ikke lige læst tråden, men..."

Jeg synes det er dødærgerligt, at man ikke giver sig tid til at læse tråden, og dermed viser respekt for andres input og svar

Jeg har heller ikke altid tid til at læse en hel tråd igennem, hvis den er på flere sider. Men så fraholder jeg mig også at svare på den.

Men som sagt, dette skal ses som en opfordring, og ikke et angreb Jeg synes det er vigtigt at siden vedbliver at være et sted med respekt og varme

Jeg vil til dels give dig ret - i den perfekte verden, hvor alle har rigtig meget tid men jeg synes så at hvis man reelt set ikke har tiden (eller ønsker at bruge tiden) på at læse alle indlæg igennem, at det er fint at skrive at man ikke har læst alle indlæg

Anmeld

27. november 2010

maria_wlt

Hvis jeg ikke lige orker at læse hele teksten, så svarer jeg SLET ikke.. Det er nemlig ikke rigtig noget brugbart svar jeg kan komme med hvis jeg ikke har hele spørgsmålet med...

Anmeld

27. november 2010

Diana...

Jeg læser stort set aldrig alle sider og gider det heller ikke, hvis jeg synes jeg kan komme med mit til TS så skriver jeg det. Tit og ofte nå et indlæg er på mange sider er den også løbet af sporet. Men det så også sjældent jeg gider åbner en tråd der er på mange sider. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.