i skal nok slippe for mig piger (:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

528 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. november 2010

mor-til-en-dejlig-baby

hej igen piger. Jeg skal nok lade hver med at være desperat

men jeg kom lige i tanke om at min cyklus ikke har været spor regelmæssige siden jeg skulle have en abort da mit foster gik til grunde i juli måned. Dvs jeg slet ikke havde en anelse om hvordan min cyklus lå.. for den var aldrig på 28 dage.. den kom midt i perioder og meget ubevidst. Men lige for at gøre det hele kort, så fik jeg min første blødningsdag d. 23 oktober  og blødte i 7 dage. Fredag d. 19 november var det præcis 3 uger siden blødningsdagen. & der ville jeg for sjov teste for nogle piger kan jo teste før andre. selvom man har størst chance for at få noget for sine penge på den forventede menstruationsdag. men jeg tog chancen.. testen blev positiv! og jeg kunne ikke få det helt til at passe sammen :s og fik hurtigt bestilt en tid hos min læge om mandagen og kom dermod samme dag. hans test var også positiv og han sagde så tillykke.. og brugte sådan et hjul og regnede min termin ud, udfra min første blødningsdag! og han sagde ja du er så 4+ idag.. hvordan kan jeg være 4+ om mandagen når jeg i kalender kun var 3+3? og han alligvel så tidligt kunne teste ? men gravid er jeg jo for min menstruation dukkede aldrig op i fredags.. og jeg købte en clerblue digital som skrev gravid. men inde under sundhedsplejsken.dk siger den noget helt andet.. tak fordi i gad læse lidt med.. og håber på svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2010

Marco2

Tror ikke jeg forstår dit spørgsmål.

Du har jo i en anden tråd fået at vide at iflg terminsberegneren er du idag:

Anslået befrugtningsdato: 05/11 2010
Forventet terminsdato: 30/07 2011
Så langt er du i din graviditet:

5 uger, 0 dag (5+0)

Uanset din cyklus eller andet, vil din læge, med hans hjul, gå ud fra en cyklus på 28 dage. Det er for så vidt irrellevant om den så er 26, 29 eller noget andet, for den termin du kommer til at regne med bliver fastslået til nf-scanningen i uge ca 11-13 stykker.

Men om du er 4+6, 5+0 eller noget andet betyder jo ikke det store. Du skal bare nå at blive vf-scannet inden 13+6, hvis du ønsker nf-scanningen. Ellers vil din termin være 30/7.

AG

Anmeld

27. november 2010

NessaXenia

forstår bare ikke hvorfor du ikke kan regne det ud ved terminsberegner og de få dage der er imellem dine så åbentbart forskellige svar.. de fleste er en smule i tvivl om hvor langt de er henne, jeg var også, men du får jo dit svar til den første scanning.. det gør alle.

Nina...

Anmeld

27. november 2010

mor-til-en-dejlig-baby

Nina Sophia skriver:

forstår bare ikke hvorfor du ikke kan regne det ud ved terminsberegner og de få dage der er imellem dine så åbentbart forskellige svar.. de fleste er en smule i tvivl om hvor langt de er henne, jeg var også, men du får jo dit svar til den første scanning.. det gør alle.

Nina...

okey tak for svaret..

Anmeld

27. november 2010

mor-til-en-dejlig-baby

Marco2 skriver:

Tror ikke jeg forstår dit spørgsmål.

Du har jo i en anden tråd fået at vide at iflg terminsberegneren er du idag:

Anslået befrugtningsdato: 05/11 2010
Forventet terminsdato: 30/07 2011
Så langt er du i din graviditet:

5 uger, 0 dag (5+0)

Uanset din cyklus eller andet, vil din læge, med hans hjul, gå ud fra en cyklus på 28 dage. Det er for så vidt irrellevant om den så er 26, 29 eller noget andet, for den termin du kommer til at regne med bliver fastslået til nf-scanningen i uge ca 11-13 stykker.

Men om du er 4+6, 5+0 eller noget andet betyder jo ikke det store. Du skal bare nå at blive vf-scannet inden 13+6, hvis du ønsker nf-scanningen. Ellers vil din termin være 30/7.

AG

okey troed bare det havde en kæmpe betydning. Men det er bare gået galt for mig nogle gange nu at jeg ikke kan finde rundt i noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.