Når man er gravid første gang kan man ligge timevis på sofaen med en hånd på maven og tænke BABY!!!! -når der først løber en lille trold rundt i huset, så tager det selvfølelig en del opmærkosmhed.
Jeg havde ikke behov for at min mand var med til læge/jordmoder ALLE gangene da jeg var gravid med nr 2 og nr 3. Det var han første gang og det var helt klart rigtigst der, men ikke de andre gange.
Når barnet så er der, ja, så er det fantastisk IGEN, men på en anden måde! man har ro, slapper af, og ved hvad man skal nyde!!! Med den første havde jeg (og sikkert mange andre) en tendens til hele tiden at kigge frem. Frem til at baby kan sidde op, frem til baby begynder på grød, frem til baby kan spise rugbrødshapsere, frem til baby kan kravle, frem til baby kan gå, frem til baby begynder at kunne sige lyde der minder om ord osv.
Ved nr 2 og 3 har vi været meget bedre til at dvæle ved nuet og bare NYDE der var baby var lige nu, istedet for at tænke: det blvier også sjovt når han kan sidde selv.
Jeg tænker at selvfølgelig kan det ikke være det samme at få nr 2,3,4, som nr 1. Men det er IKKE bedre med nr 1. Det er bare anderledes!!!
Anmeld