Barn har talent, men vil ikke.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.192 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. november 2010

Kloster

Hej.

Hvad gør man, hvis ens barn har evner ell talent i en sport, men vil ikke gå til det mere?

Skal man lade evnen gå til spilde, motivere barnet ell skal man presse på - for barnets skyld senere i livet, som de andre proffe sportsudøvere?

Hvad ville I gøre??

VH Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2010

otlitrom

Jeg har ikke børn endnu. Men jeg tænker at jeg aldig vil presse på. Det er lysten der driver værket! Måske har han brug for en pause, til at prøve noget andet. Måske vender han tilbage, fordi han simpelthen bare ikke kan undvære sporten. Sådan var det med min kærestes lillebror med fodbold. Der gik et par måneder, så var han igang igen. Han måtte simpelthen bare trække ejret.

Det er svært at have talent. Der er mange forventninger der skal indfries... Kommer presset så oveni, tror jeg hurtigt man stejler... Men det er min tanke, jeg kan ikke sige at det ér sådan...

Anmeld

27. november 2010

Henri84

Jeg ville motivere, men acceptere hvis det ikke hjalp..

Anmeld

27. november 2010

Frøken J.

Pas nu på med at presse! En af mine venner var helt fantastisk til sin sport, som ung. Han lavede ikke andet, vandt præmier, og var meget tæt på at ramme de proffesionelle rækker. Men så fik han nok. Fordi han ikke følte, at han havde fået lov til at leve sit liv, at han ikke havde fået lov at være ung. Han følte, at hans far havde presset ham alt for meget. I dag taler han og hans far ikke sammen, og han er blevet helt mærkelig oven i hovedet med stoffer osv.

Så jeg ville passe meget på med at presse, det kan have konsekvenser! Du kan jo godt spørge lidt ind til, hvorfor dit barn har mistet interessen, men jeg synes, at du skal acceptere, hvis dit barn ikke vil mere!

Jeg havde det mega nederen, da jeg var barn og gik til karate. Jeg ville ikke mere, men min familie ville have jeg fortsatte, bare for at "jeg kom ud". Det var ganske forfærdeligt at være tvunget til at gå til noget, man ikke har lyst til mere.

Synes i hvert fald du skal tænke meget over, hvad du gør!

Anmeld

27. november 2010

RumlesMor

Jeg har ikke børn endnu. Men jeg tænker at jeg aldig vil presse på. Det er lysten der driver værket! Måske har han brug for en pause, til at prøve noget andet. Måske vender han tilbage, fordi han simpelthen bare ikke kan undvære sporten. Sådan var det med min kærestes lillebror med fodbold. Der gik et par måneder, så var han igang igen. Han måtte simpelthen bare trække ejret.

Det er svært at have talent. Der er mange forventninger der skal indfries... Kommer presset så oveni, tror jeg hurtigt man stejler... Men det er min tanke, jeg kan ikke sige at det ér sådan...

Anmeld

27. november 2010

Giraffen

Kloster skriver:

Hej.

Hvad gør man, hvis ens barn har evner ell talent i en sport, men vil ikke gå til det mere?

Skal man lade evnen gå til spilde, motivere barnet ell skal man presse på - for barnets skyld senere i livet, som de andre proffe sportsudøvere?

Hvad ville I gøre??

VH Kloster

har du prøvet at tale med ham om hvorfor han ikke vil gå der mere?

Hvis det er fordi selve sporten ikke interesserer ham mere, synes jeg du skal lade det fare. 

Men det kan også være det er for kedeligt, at der er problemer socialt, at han ikke har det godt med læreren længere.

Der kan jo være mange ting omkring sporten, der gør at han ikke lige har lyst, som du måske kan hjælpe med, og det synes jeg godt du kan

Held og lykke med det

Anmeld

27. november 2010

mortilflere

1) Hvem siger han har talent ??

2) Jeg ville aldrig presse ..

Jeg har selv en der kan nå langt i dressur ridning , (andres ord oxo ) , og jeg nyder at se hende være god og nyde det , men den dag hun vil stoppe , så stopper vi

Anmeld

27. november 2010

Lone Jakobsen

ville aldrig presse et af mine børn. opmuntrer måske, men aldrig presse. sport skal være sjovt, og den dag det ikke er sjovt mere, så er det okay at stoppe (her i huset)

Anmeld

27. november 2010

Muffinmus

DEt er fuldstændigt ligegyldigt om ens barn har talent for noget elleer ej. De skal selv vælge hvornår og hvad de vil.

Ellers er det DINE ønsker du opfylder, ikke dit barns.

MEn nogle gange kan en pause ffra noget også være sundt, så kan lysten sagtens komme igen hvis det er.

Man skal simpelthen droppe at drive sine børn frem.

Børn skal være børn, de skal ikke leve op til særlige krav fordi forældrenen synes det skal, det skal være helt på eget initiativ.

Anmeld

27. november 2010

SussieThyssen

Kloster skriver:

Hej.

Hvad ville I gøre??

VH Kloster

Man skal ALDRIG nogensinde presse sit barn til at spille noget som helst, det ikke gider mere.
Selvom man fx er et musisk menneske, så er det værste man kan gøre at presse dem til det.
Der er det ved børn, at de i perioder kan have talenter og interesser for noget, men de udvikler sig og vokser imod andre ting. Så find noget andet, der er mere spændende. Det er jo ikke dine drømme der skel udleves vel? Og bare fodi at du synes et, så er det slet ikke sikkert dit barn synes det samme.
Så lad det ligge, og jo mindre du snakker om det, jo bedre.
Det kan jo også være det kommer tilbage igen, når barnet har haft en hviletid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.