Kan nogen svare på følgende: min dreng skal starte i børnehave i 2013 - efter de nye regler i kommunen d. 1 i den måned han bliver 2 år og 10 måneder. Han er født d. 29 april, og bliver derfor 2 år og 10 måneder d. 29. februar - men 2013 er ikke skudår, og derfor eksisterer den dato ikke. Hvilken dato bliver han så 2 år og 10 måneder? D. 28. februar eller d. 1. marts?
D. 28. februar er han teknisk set ikke 2 år og 10 måneder, men mon de godtager den....
Det betyder en hel måned mere i DP/VS, og det kan have rigtig meget at sige i lige denne sammenhæng. De gør det jo for at spare penge, men hader tanken om, at så små børn skal op og tumle med de store børnehavebørn - og der ikke engang følger ekstra ressourcer med til de her helt små børn. Jeg ved fra min store, at 1-2-3 måneder kan gøre alverden til forskel, når vi snakker parathed til børnehaven, hvor der stilles noget større krav til dem. Min søn skal efter nuværende normering gå fra 4-5 børn i DP til 12!!!! børn i børnehaven pr. voksen. Og om 2 år ser det garanteret endnu mere grotesk ud
Øv hvor jeg HADER at der ikke er private institutioner i rimelig afstand herfra - og ØV hvor jeg hader, at vi betaler så meget i skat, og alligevel er nødt til at søge det private, hvis vi vil have bare nogenlunde rimelige forhold til ungerne.
Anmeld