Hvornår bliver min søn 2 år og 10 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

407 visninger
2 svar
0 synes godt om
26. november 2010

Anonym trådstarter

Kan nogen svare på følgende: min dreng skal starte i børnehave i 2013 - efter de nye regler i kommunen d. 1 i den måned han bliver 2 år og 10 måneder. Han er født d. 29 april, og bliver derfor 2 år og 10 måneder d. 29. februar - men 2013 er ikke skudår, og derfor eksisterer den dato ikke. Hvilken dato bliver han så 2 år og 10 måneder? D. 28. februar eller d. 1. marts?

D. 28. februar er han teknisk set ikke 2 år og 10 måneder, men mon de godtager den.... Det betyder en hel måned mere i DP/VS, og det kan have rigtig meget at sige i lige denne sammenhæng. De gør det jo for at spare penge, men hader tanken om, at så små børn skal op og tumle med de store børnehavebørn - og der ikke engang følger ekstra ressourcer med til de her helt små børn. Jeg ved fra min store, at 1-2-3 måneder kan gøre alverden til forskel, når vi snakker parathed til børnehaven, hvor der stilles noget større krav til dem. Min søn skal efter nuværende normering gå fra 4-5 børn i DP til 12!!!! børn i børnehaven pr. voksen. Og om 2 år ser det garanteret endnu mere grotesk ud

Øv hvor jeg HADER at der ikke er private institutioner i rimelig afstand herfra - og ØV hvor jeg hader, at vi betaler så meget i skat, og alligevel er nødt til at søge det private, hvis vi vil have bare nogenlunde rimelige forhold til ungerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

TbCp

Er det et krav at de skal starte i børnehave når de er 2 år og 10mdr?

Her hos os har vi mulighed for at de kan starte når de er 2 år og 9 mdr. Men jeg valgte at vente til hun var 3 år.

Men er det et krav i jeres kommune?

Kan desværre ikke svare på dit spørgsmål.

Anmeld

26. november 2010

Anonym trådstarter

Ja, det er det fra 1. januar 2011. Der skal både DP- og VSbørn starte d. 1. i den måned de fylder 2 år og 10 måneder. Førhen var det d. 1. i den måned de fyldte 3 år.

Håber lidt på, at det er d. 1. marts de går efter, så han skal starte d. 1. marts. Skal han starte 1. februsr er han reelt set kun lige blevet 2 år og 9 måneder - og ved hvor stor en forskel i deres udvikling de sidste måneder kan gøre.

Der er selvfølgelig mere end 2 år endnu, så hvis normeringen stadig er ligeså grel, vælger vi nok den private løsning. Vi elsker dn stores børnehave, men med de vilkår kommunen byder institutionerne, kan selv de allerbedste jo ikke følge med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.