hvornår bliver man scannet/tjekket 1 gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.986 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. november 2010

JuelZ

Jeg er første gangs gravid og er rimelig lost på mange punkter... Jeg har ingen ide om hvornår jeg skal have den første scanning... jeg er cirka ud fra mine beregninger 4+0 henne...

nogen der kan hjælpe mig? for er virkelig lost :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

M.O.A.R.

tjm skriver:

Jeg er første gangs gravid og er rimelig lost på mange punkter... Jeg har ingen ide om hvornår jeg skal have den første scanning... jeg er cirka ud fra mine beregninger 4+0 henne...

nogen der kan hjælpe mig? for er virkelig lost :-D

Første scanning er Nakkefoldscanning, som typisk er mellem 11+6 og 13+6 mener jeg det er.

Du kan også betale for tryghedsscanning og blive scannet allerede i uge 7 - 8

Anmeld

26. november 2010

JuelZ

MaleneF skriver:

Første scanning er Nakkefoldscanning, som typisk er mellem 11+6 og 13+6 mener jeg det er.

Du kan også betale for tryghedsscanning og blive scannet allerede i uge 7 - 8

ved du hvad det koster for en tryghedsscanning ?

Anmeld

26. november 2010

Den lykkelige

Så skal du først ringe til din læge..

Her aftaler du første lægebesøg.. Mit lå i uge 8..

Han bestiller så tid til Nakkefolds scanning.. Du få et brev omkring tid osv.. Fik jeg taget da jeg var 12+6 henne.. Han meldte mig også til jordemoder, som jeg fik brev fra om hvornår jeg skulle dertil..  
Til nakkefolds scanningen fik jeg så dato samtidig for misdannelses scanning.. Men har hørt nogen der ikke fik det der, men fik brev om det.. Misdannelses scanningen fik jeg da jeg var 20+2 henne..

Efter første gang hos jordmoder fik jeg tider for de næste gange jeg skulle komme..

Faktisk går det hel af sig selv fra når du har været til lægen 1 gang.. Bare husk du ca 4 dage inden nakkefoldsscanningen skal have taget en blodprøve "double testen" som de skal bruge til scanningen..

Held og lykke og i øvrigt stort tillykke.. :-)

Anmeld

26. november 2010

M.O.A.R.

tjm skriver:

Fandt lige den her på google.

http://skanningsklinik.dk/priser.asp

Anmeld

26. november 2010

Den lykkelige

tjm skriver:

Jeg gav 1000 kr hos "mind your body" i Vemmelev på sjælland.. :-) Det var fordi vores hund sprang op på maven af mig.. Den er ret stor og jeg havde en del smerter.. Så den betalte vi selv.. Der var jeg i uge 9.. :-)

Anmeld

26. november 2010

SoffiLine

jeg fik én scanning før nakkefoldsscanning, men det var fordi vi ikke kunne finde ud af hvor langt jeg var henne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.