Dagpleje..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

474 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. november 2010

lisesp83

Jeg har idag modtaget brev om, at jeg har fået dagpleje plads til Julie fra den 1 feb 2011. Gyys

Kan man forberede sig mentalt? Alle tanker kører rundt i mit hoved. For nu syns jeg tiden ebber ud, min barsel er snart slut. Snøft.

Jeg vil gerne give hende en blid start. Så kom med nogle erfaringer og gode råd. Jeg har virkelig brug for det. Hvordan gjorde i?

Mange hilsner Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

LRJ

Kigger li med  

Anmeld

26. november 2010

B&J

lisesp83 skriver:

Jeg har idag modtaget brev om, at jeg har fået dagpleje plads til Julie fra den 1 feb 2011. Gyys

Kan man forberede sig mentalt? Alle tanker kører rundt i mit hoved. For nu syns jeg tiden ebber ud, min barsel er snart slut. Snøft.

Jeg vil gerne give hende en blid start. Så kom med nogle erfaringer og gode råd. Jeg har virkelig brug for det. Hvordan gjorde i?

Mange hilsner Lise

Min søn  mødte sin dagpleje mor 2gange inden han var der første dag og han elskede han han græder altid ved nye mennesker men ved hande var det leg og sjov så mit hjerte falte til ro jo savner ham men han fortalte mig jo mor her har jeg det godt og elsker af hente ham han smiler og griner og har det super godt

Anmeld

26. november 2010

SussieThyssen

lisesp83 skriver:

Mange hilsner Lise

Uf ja..det er altid hårdt at skulle aflevere sin guldklump i dagplejen i den første tid...især når det er den første.
Man føler sig bare som den værste mor i verden, og man synes også tiden bare er gået alt, alt for stærkt, det er jo ikke mere end en uge siden man fik den lille rosin i armene...suk!!
Men man bliver lidt mere hærdet med tiden...eller næsten 

Men under normale omstændigheder, så får man et par introdage-besøg først, hvor man kan se hinanden an, og heldigvis, så er 99,9 % af dagplejemødrene nogle guldklumper, der har prøvet rumlen så mange gange, at de er gode til at vurdere den enkelte mor og hendes barn, og ved lige præcis hvordan de skal tackle det bedst muligt for alle parter.
Så få aftalt dine besøgs-dage og lav en liste hvor du skriver spørgsmål ned, så du kan på svar på alle de ting, der farer rundt i dit hovede.
Og skriv så også en lille liste over de specielle ting, der er med dit barn, så I sammen kan snakke om, hvad der er bedst...og lyt endelig til hendes erfaringer.
Pøj-pøj med det hele....det skal nok gå alt sammen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. november 2010

lisesp83

B&J skriver:

Min søn  mødte sin dagpleje mor 2gange inden han var der første dag og han elskede han han græder altid ved nye mennesker men ved hande var det leg og sjov så mit hjerte falte til ro jo savner ham men han fortalte mig jo mor her har jeg det godt og elsker af hente ham han smiler og griner og har det super godt

Årh det lyder godt. Må være rart for dig, at din søn faldte til med det samme, jeg håber det samme for min datter.

Anmeld

26. november 2010

lisesp83

SussieThyssen skriver:

Uf ja..det er altid hårdt at skulle aflevere sin guldklump i dagplejen i den første tid...især når det er den første.
Man føler sig bare som den værste mor i verden, og man synes også tiden bare er gået alt, alt for stærkt, det er jo ikke mere end en uge siden man fik den lille rosin i armene...suk!!
Men man bliver lidt mere hærdet med tiden...eller næsten 

Men under normale omstændigheder, så får man et par introdage-besøg først, hvor man kan se hinanden an, og heldigvis, så er 99,9 % af dagplejemødrene nogle guldklumper, der har prøvet rumlen så mange gange, at de er gode til at vurdere den enkelte mor og hendes barn, og ved lige præcis hvordan de skal tackle det bedst muligt for alle parter.
Så få aftalt dine besøgs-dage og lav en liste hvor du skriver spørgsmål ned, så du kan på svar på alle de ting, der farer rundt i dit hovede.
Og skriv så også en lille liste over de specielle ting, der er med dit barn, så I sammen kan snakke om, hvad der er bedst...og lyt endelig til hendes erfaringer.
Pøj-pøj med det hele....det skal nok gå alt sammen.

Kærligst
Sussie

Mange tak for svar

Ja jeg tror det er hårdt for alle mødre, jeg har nok bare tænk: Det tager jeg til den tid. Men nu er tiden kommet, og nu tænker jeg ikke sådan.

Jeg tror jeg kører hende ind over en god periode. Og hvis jeg kan se det bare er godt, så behøves der måske ikke så lang tid en tilvænning.

Jeg  fingre for at det går godt til den tid. Og hvorfor ikke.

Det er nok mere mig der er pyller. Ikke min datter.

Anmeld

26. november 2010

B&J

lisesp83 skriver:

Årh det lyder godt. Må være rart for dig, at din søn faldte til med det samme, jeg håber det samme for min datter.

Det håber jeg virkelig også for så falder ens hjerte mere til ro....

Anmeld

26. november 2010

lisesp83

B&J skriver:

Det håber jeg virkelig også for så falder ens hjerte mere til ro....

Ja de børn er jo ens et og alt.

Tak for dit svar

Anmeld

26. november 2010

B&J

lisesp83 skriver:

Ja de børn er jo ens et og alt.

Tak for dit svar

Ja det er de....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.