lisesp83 skriver:
Jeg har idag modtaget brev om, at jeg har fået dagpleje plads til Julie fra den 1 feb 2011. Gyys 
Kan man forberede sig mentalt? Alle tanker kører rundt i mit hoved. For nu syns jeg tiden ebber ud, min barsel er snart slut. Snøft.
Jeg vil gerne give hende en blid start. Så kom med nogle erfaringer og gode råd. Jeg har virkelig brug for det. Hvordan gjorde i?
Mange hilsner Lise
Uf ja..det er altid hårdt at skulle aflevere sin guldklump i dagplejen i den første tid...især når det er den første.
Man føler sig bare som den værste mor i verden, og man synes også tiden bare er gået alt, alt for stærkt, det er jo ikke mere end en uge siden man fik den lille rosin i armene...suk!!
Men man bliver lidt mere hærdet med tiden...eller næsten 
Men under normale omstændigheder, så får man et par introdage-besøg først, hvor man kan se hinanden an, og heldigvis, så er 99,9 % af dagplejemødrene nogle guldklumper, der har prøvet rumlen så mange gange, at de er gode til at vurdere den enkelte mor og hendes barn, og ved lige præcis hvordan de skal tackle det bedst muligt for alle parter.
Så få aftalt dine besøgs-dage og lav en liste hvor du skriver spørgsmål ned, så du kan på svar på alle de ting, der farer rundt i dit hovede.
Og skriv så også en lille liste over de specielle ting, der er med dit barn, så I sammen kan snakke om, hvad der er bedst...og lyt endelig til hendes erfaringer.
Pøj-pøj med det hele....det skal nok gå alt sammen.

Kærligst
Sussie
Anmeld