Spørgsmål om barnevogn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.674 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. november 2010

Tulle28

Hej piger,

Sagen er den, at vi har en kombivogn som vi er meget glade for. Men nu er min datter 8 mdr. og stort set vokset ud af liften, og jeg synes det for koldt at have hende i klapvognen - især hvis vejret fortsætter som nu, de næste 3-4 mdr. Derfor overvejer vi at købe en barnevogn, men jeg er meget i tvivl om, hvor mange penge vi skal "smide" efter den? Man kan jo få nogle OK på Den Blå Avis, men synes hurtigt det løber op, hvis man vil have en, som ikke er alt for gammel og brugt.

Jeg har set at man kan få en spritny (med svinghjul - som jeg elsker, men som de fleste "rigtige" barnevogne ikke har) hos flip-flap.dk til 3.600,- men er lidt i tvivl om kvaliteten nu også er i orden - nogle som har erfaringer med dem?

Åhhh jeg synes det er svært... Hvor længe brugte jeres børn i det hele taget barnevognen?

Knus Tulle 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

Lene-Oliver

Jeg startede ud med en kombivogn men da han skulle starte i dagplejen fik jeg af vide at han ikke måtte sove i en kombi så vi valgte at invistere i en ny emmaljunga barnevogn, det er selvfølgelig mange penge, men en lækker vogn og han bruger en jo indtil han stopper i daglpjene så den bliver brugt i 2år

Anmeld

26. november 2010

Mumto3

Det er jo meget forskelligt hvor længe de sover middagslur, men til omkring 3årsaldern.

De gamle oddervogne er bare SUPER fede, de er robust, stabile, har et kæmpestort liggge mål og kan fås for 500kr i den blå avis. Det ville jeg klart anbefale.

Anmeld

28. november 2010

Tulle28

Lene-Oliver skriver:

Jeg startede ud med en kombivogn men da han skulle starte i dagplejen fik jeg af vide at han ikke måtte sove i en kombi så vi valgte at invistere i en ny emmaljunga barnevogn, det er selvfølgelig mange penge, men en lækker vogn og han bruger en jo indtil han stopper i daglpjene så den bliver brugt i 2år

Er det fordi de står mere usikkert end en "rigtig" barnevogn? Vi har kigget lidt på en klapvogn man kan sætte en lift i, gad vide om det er det samme så... Jeg har bare så svært ved at forlige mig med ikke at have svinghjul:-(

Anmeld

28. november 2010

Tulle28

Mumto3 skriver:

Det er jo meget forskelligt hvor længe de sover middagslur, men til omkring 3årsaldern.

De gamle oddervogne er bare SUPER fede, de er robust, stabile, har et kæmpestort liggge mål og kan fås for 500kr i den blå avis. Det ville jeg klart anbefale.

Det vil jeg da lige kigge på - tak for tippet:-) Som jeg lige har svaret ovenfor, så er jeg bare så glad for svinghjul, men jeg må jo nok "se at komme videre" og fokusere på nogle andre kvaliteter, de "rigtige" barnevogne har...

Anmeld

28. november 2010

Eliza/lykke

Hej med dig

Vi har også en combivogn, og jeg troede, jeg var smart - fordi vi havde en rigtig barnevogn til barn nr. 1 - og han brugte den ikke mere end 1 år. Han sov til formiddag i sin seng indenfor, og til eftermiddag i bilen, fordi vi hentede farmand hver dag. I weekenderne sov han kun 1 gang, fordi han sov til kl. 9.00 - og så igen fra kl. 12.00-15.00 og vågen indtil sengetid. Så det var ikke noget, han brugte længe.

Så vi valgte denne gang at "nøjes" med en combivogn. Og nu vil Elizabeth helst sove til middag i barnevogn/combivogn og ikke i sin seng som storebror gjorde. Hun sover i en rigtig barnevogn i vuggestuen, og i klapvognen herhjemme. Men hun sover ikke ude. Det foregår i bryggerset, som er koldt. Jeg har købt en barnevognssele, som har jeg sat i klapvognen.

hvis jeg var dig, ville jeg ikke bruge penge på en barnevogn. Jeg ville i stedet købe en sele til 350 kr., og en voksipose - wupti - så kan hun sagtens fortsætte med sin combivogn. 

Hej fra Lone 

Anmeld

28. november 2010

Lene-Oliver

Tulle28 skriver:

Er det fordi de står mere usikkert end en "rigtig" barnevogn? Vi har kigget lidt på en klapvogn man kan sætte en lift i, gad vide om det er det samme så... Jeg har bare så svært ved at forlige mig med ikke at have svinghjul:-(

Tror desværre det gælder kapvogne også. man kunne jo selvfølgelig købe en billig barnevogn til dagplejen, det ved jeg der er et par stykker der har gjort ved vores. Men ja jeg tror det er fordi de alm. barnevogne er mere sikre og ved ikke om det kun er i vores kommune at der er de regler men det fik vi ihvertfald af vide da vores søn skulle starte at det kun var alm. barnevogne hun måtte ligge dem ud i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.