Hvad leger i med jeres baby 6 mdr? mangler inspiration?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.323 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. november 2010

Mille83

Syntes dagene her er ved og være meget ensformige....

Vi leger flyver, killer mave, øver os i at kravle, og hun møver sig rigtig fint frem, øver i at sidde selv hvilket hun egentlig kan hvis jeg sætter hende, og komme op selv er hun ikke så god til endnu. Tumler meget, hænger på hovedet, kigger i spejl. titte bøh osv.

Men kan ikke finde ud af om hun leger for meget alene på gulvet? - Jeg er altid i nærheden, men sidder ikke hele dagen på gulvet med hende.

Hun er meget nysgerrig og kommer ret hurtigt efterhånden rundt omkring i lejligheden fordi hun møver sig rundt, så man skal være hurtig

Andre der har nogle gode forslag til lege?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

serinasmor

hvis hun ellers er glad så er det fint at hun leger selv på gulvet ... hun skal jo også have lov til at øve sig i at kravle og sådan og hun skal nok fortælle dig hvis hun savner dig

hvilken slags legetøj har i nu ? måske er hun snart for stor til alle ranglerne ... om ikke andet ville jeg i hvert fald ønske en puttekasse og nogle bolde i julegave

ellers er sanglege med fagter jo et hit ...

her bruger vi "lille peter edderkop", "jeg er en lille undulat", "hjulene på bussen" , "jens petersens ko den har horn" og flere

serinasmor

Anmeld

26. november 2010

Mille83

Ahh sangelege det vil jeg prøve, og ja hun er meget glad for gulvet, hun elsker og ligge dernede....Hun har sådan nogle skumgummi hun ligger på.....

Anmeld

3. december 2010

Vidunderligeunger

opper den lige.. da jeg står i samme situation..

Anmeld

3. december 2010

Mille83

BlyViol skriver:

opper den lige.. da jeg står i samme situation..

Super tak  Her synger vi nu lille peter edderkop med armbevægelser, og det syntes hun er helt vildt sjovt....Skønt du opper den mangler virkelig inspiration

Anmeld

3. december 2010

Vidunderligeunger

Mille83 skriver:

Super tak  Her synger vi nu lille peter edderkop med armbevægelser, og det syntes hun er helt vildt sjovt....Skønt du opper den mangler virkelig inspiration

ja også mig... Alberte kan sidde selv nu, men er OVERHOVEDET ikke bare lidt begyndt at lave kravleøvelser hun vil ikke ligge på maven længere men kommer det da af og til... Og ligge selv??? NO WAY der skal underholdes - hele tiden.. så det er ret mange timer man skal være kreativ..

Vi har købt sådan en gymnastikbold, du ved de store der, som jeg triller med hende ovenpå, det er veldig sjovt. Ellers "kører" jeg hende rundt på et tæppe - det er bare et hit! og så synger vi lidt, men det gider hun ikke rigtig

trille bold forstår hun ikke... Så hun får ofte en ske(hendes egen spiseske) eller en skål det kan der gå laaaang tid med at vende og dreje hehe. og sutte på.. Hendes legetøj er også ok, men det er nu bedst med køkkenredskaber og ALT det andet hun ikke må sutte på hehe..

Anmeld

3. december 2010

tinasmor

put baby i midten af et lagen. Dig og kæresten tager hver jers hjørner og svinder baby forsigtigt. Det kan de godt lide.

Anmeld

3. december 2010

Mille83

BlyViol skriver:

ja også mig... Alberte kan sidde selv nu, men er OVERHOVEDET ikke bare lidt begyndt at lave kravleøvelser hun vil ikke ligge på maven længere men kommer det da af og til... Og ligge selv??? NO WAY der skal underholdes - hele tiden.. så det er ret mange timer man skal være kreativ..

Vi har købt sådan en gymnastikbold, du ved de store der, som jeg triller med hende ovenpå, det er veldig sjovt. Ellers "kører" jeg hende rundt på et tæppe - det er bare et hit! og så synger vi lidt, men det gider hun ikke rigtig

trille bold forstår hun ikke... Så hun får ofte en ske(hendes egen spiseske) eller en skål det kan der gå laaaang tid med at vende og dreje hehe. og sutte på.. Hendes legetøj er også ok, men det er nu bedst med køkkenredskaber og ALT det andet hun ikke må sutte på hehe..

Her er hun super god til og ligge selv, hun ligger ALTID på maven, faktisk kan jeg ikke få hende til og ligge på ryggen mere, for hun vender sig med det samme...Hun møver sig frem, kravler ikke endnu, men hun har været oppe på alle 4 de sidste par dage, så mon ikke det snart sker  

Tror da jeg vil prøve og trække hende rundt på et tæppe det lyder sjovt. Vil huske denne tråd hvis jeg har andre gode ting.....

Anmeld

3. december 2010

Vidunderligeunger

ja gør endelig det!!
Ja Alberte kommer også hele tiden om på maven - men så starter sirenen hehe.. i hvert fald lige i tiden. Tror måske det er det der 26 ugers tigerspring :/  

Anmeld

3. december 2010

mor_sabina

Jeg husker tydeligt den tid, hvor man er dybt frustreret over at man ingenting kan lege og føler de ligger alene hele tiden. De lege man kan lege med dem er jo forholdsvis korte så det er begrænset hvor meget man kan finde på. Men tror det er vigtigt man finder ro i at de også har godt af at ligge selv, ellers gå nogle gode ture så de kan liggge og kigge ud, måske en dyne i ryggen så de kan følge med. De oplever jo bare ved at kigge rundt. Svømmehal er en aktivitet der tager et stykke tid, gem badet til om morgenen, så er der lidt at give sig til. Spise kan også være en god aktivitet, brug noget tid på at lade hende sidde med en ske og mærke i maden. Sanglege, læse bøger, og alle de bevægelseslege du allerede gør. Lig dig ned på gulvet til hende med computeren eller en bog, så du er i nærheden, og lad hende ligge med noget legetøj. Aktivitetstæppet er også en mulighed.
Men ro på min søde pige, tror alle har det sådan at man føler man leger for lidt medsit barn i den periode fra 5-10 mrd, men kan da høre og se på alle de indlæg der er om emnet at det er meget almindeligt at føle sådan.

Men vær i nærheden og lad hende også selv opleve det er faktisk helt ok

Ellers kan du jo komme forbi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.