soya

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

798 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. august 2008

bette

er det godt for små børn?? mener at have hørt at det kan give dem tidligt hårvækst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2008

bette

fandt det lige på nettet selv..(H)

Anmeld

23. august 2008

Rasmine

Og hvad var svaret så?
:)

Anmeld

23. august 2008

bette

andt lige dette

Sandhed: Soyaprodukter indeholder trypsinhæmmere, som hæmmer fordøjelsen af protein og påvirker kirtelfunktioner. Hos forsøgsdyr har en kost med et højt indhold af trypsinhæmmere ført til hæmmet vækst og problemer med bugspytkirtlen. Soyaprodukter øger kroppens behov for vitamin D, der er nødvendigt for stærke knogler og normal vækst. Phytatsyre i sojaprodukter reducerer den biologiske tilgængelighed af jern og zink, som er en forudsætning for en sund udvikling af hjernen og nervesystemet. Soya indeholder således ikke kolesterol, ligeledes nødvendigt for udvikling af hjerne og nervesystem. Megadoser af phytoøstrogener i soyabaseret modermælkserstatning sættes i forbindelse med den stigende tendens til tidlig seksuel udvikling hos piger og forsinket eller forvrænget seksuel udvikling hos drenge.

Sandhed: En rapport fra den britiske regering har konkluderet, at der foreligger minimale beviser på, at soya produkter beskytter mod brystkræft eller andre former for kræft. Fakta er, at soyaprodukter øger risikoen for kræft.
Sandhed: Utallige dyreforsøg har vist, at soya medfører sterilitet hos forsøgsdyr. Indtag af soya fremmer hårvækst hos midaldrende mænd, en indikation på lavere testosteronværdier. Japanske hustruer serverer tofu for deres mænd hvis de ønsker at reducere deres virilitet.

Anmeld

23. august 2008

Rasmine

23. august 2008

Nan

Jeg ville tage den artikel med et gran salt. Der findes mange andre helse eksperter end netop Price der mener at hans såkaldte videnskablige undersøgelser ikke er meget værd.

http://www.diseaseproof.com/archives/diet-myths-we ston-a-price-foundation-stupid-traditions.html

En interessant artikel om samme emne.

Anmeld

23. august 2008

bette

Nan skriver:

Jeg ville tage den artikel med et gran salt. Der findes mange andre helse eksperter end netop Price der mener at hans såkaldte videnskablige undersøgelser ikke er meget værd.

http://www.diseaseproof.com/archives/diet-myths-we ston-a-price-foundation-stupid-traditions.html

En interessant artikel om samme emne.

nnu er jeg ik verdensmester til engelsk så det er lidt en mundfuld at tygge mig igennem det link du sendte..

men ja eksperterne har altid delte meninger...
men jeg tror nu der er noget om det.. ihvertfald med det soya der er fremstillet med genmanipulation (stave?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.