i næste uge skal liam skrives op i skole.. det er jo lidt vildt. han er jo min lille dreng. men kan han jo ikke være når han starte i skole til sommer..
vi er meget uenige her hjemme om hvilken skole han skal på..
vi startet med at ville ha ballerup bedste skole. det ligger ca 4- km her fra. der er 1100 elever. så det er en stor skole. men synes den ligger for langt væk. og han vil forsvinde i alle de elever. for liam er en meget forsigtig og stille dreng. så er bekrymret for han bliver glemt fordi han ikke siger noget..
her hvor vi er flytte ud ligger en skole med 350 elever. skolen er i gang med en større renovation. der er intet læreværelse og skole tandlæge. men det kommer. og betyder jo ikke det store for børene. sfo ligger i 4 klasseværesler. altså børnehave klasse og 1 klasse. der er stor natur legeplads og skoven lige ved siden af som de bruger meget. det er nye klasse. alt er renoveret. børne spiser sammen og har en masse fælles rum. der er sti hele vejen derned. så han vil slev kunne cykle derned om nogle år.. han starter så med 1 fra børnehaven.
så er der privat skole. den ligger 3 km væk. og inten skal man igemmen skoven, det er vist lidt korter. men han vil ikke selv kunne cykle derud. for det er en trafikert vej. det er en lille skole med 150 elever der arbejder på tvæs af hinanden. han kan risikere at bo langt fra klasse kammarater. det er en meget speciel skole. både deres måde af undervise på. vi skal deltage en del mere end normalt. både med rengøring renovering og undervisning hvis lærer er syge.. vi skal så give 2100 for det. det er med skole mas og sfo.
jeg er mest til skolen her ude. da han vil ha venner og skole tæt på. har snakket med flere der siger at der bliver taget hånd om børene. men lars var der oppe til møde hvor han mente at det var negativt at der var så mange mangler på skolen. så han er mere til privar skolen..
synes valget et svært.. 2005 årgang er den mindste årgang i mange år.. så det bliver 2 små klasse på skolen jeg synes.. det er det samme over det hele landet..
hva ville i gøre. sende ham i alm skole se hvordan det går og så evt sende ham på privat skole når han bliver størrer?
camilla
Anmeld