Jeg er dagplejer og går på barsel om et par måneder og vil så være hjemme størstedelen af næste sommer. Jeg regner med at kunne få gjort noget ved haven i min barsel.
Jeg har tilmeldt mig et utal af haveprogrammer i tv, men der er ingen der har ønsket at komme og lave min have :-( Men i virkeligheden vil jeg helst ikke i tv så det er fint nok;)
Min have er stortset kun græsplæne og en lille og ujævnt lagt fliseteresse. Det er en ret kedelig "børne-have"
Jeg drømmer om en have der er fuld af udfordringer til børnene og ikke med alt det plastik-legetøj jeg har fået af dagplejen som bare ligger og roder.
Vi har en hjemmebygget sandkasse og et trægyngestativ med en rutsjebane. Rutsjebanen er mest til de store. Og så har vi en hulens masse plastik-sager(legehus, små rutsjebaner, vogne mm)
Dagplejen betaler ikke for så voldsomt meget, men jeg må dog gerne bruge mine legetøjspenge (1750kr )på materialer hvis jeg f.eks. ville bygge en ny sandkasse. Kravet er bare at det til en vis grad skal være noget de kan få igen hvis jeg stopper som dagplejer.
Alternativt kan jeg selvfølgelig selv betale.
Har i noget genialt i jeres have? eller en god ide jeg kan bruge?
Min have er S-formet og jeg har mulighed for at dele den op i en privat del og dagplejedel. Det er den dog ikke nu.
Mine kolleger har alle haver der er meget velfriserede men ikke direkte spændende og det er det jeg gerne vil have.
Berith
Anmeld