z skriver:
Eller det var mest snevejr, men sådan det der fine englesne som også sner en lille smule opad og overhovedet ikke lægger sig nogen steder, MEN! det var zs FØRSTE snevejr
- og zs FØRSTE shoppetur 
Først var vi til 5 ugers undersøgelsen hos doktor Ines, z er vokset 5 centimeter og vejer 4900gram - stoooooore pige! bogstaveligt talt faktisk, hun ligger højt på begge kurver. Og forældrene mente, at hvis den gode doktor målte datterens intelligens, ville hun også ligge højt på den kurve 
Så fik z mad i bilen og så kørte Søren os til Svendborg og tog selv til møde på gymnasiet. Og SÅ shoppede vi - heeeeeeelt vildt meget! I de butikker vi ku komme ind i, vel at mærke - wow lige lidt realitychok dér! men jeg fik da bakset mig ind over det meste og i stof2000 var der så deeeeejligt roligt, at jeg bare stod og stenede silkebånd i hundrede år for lige at få ro på hjernen efter en ret Paris Hilton agtig tur i H&M's børneafdeling
z snorkede bare, mit artige barn. Så jeg fik købt ALT på min seddel, inklusiv Sørens julegave, så det var bare megafedt. Jeg vidste at hun tidligst ville blive sulten halv tre og senest halv fire, så cirka halv tre tullede vi ned til "Under Uret", hvor jeg var en uge før jeg fødte og bed meget mærke i, at de var helt okay med, at man rullede barnevognen helt ind og sad med spædbørn ved bordene. Og de var igen rigtig søde og kom ned med min varme kakao og bolle og alting og z snorkede videre i sin lift ved siden af mig på bænken. Så sad man der. gokgok! Nåh....så fik Søren en sms om at han godt måtte luske af fra mødet, hvis han ku komme til det og så ringede jeg til min mor og snakkede indtil z begyndte at strække sig. z strækker sig gerne i tyve minutter før hun er i nærheden af vågen, så man har en ærlig chance, for det meste. Og jeg havde gjort flasken klar da jeg satte mig ved bordet, så hun kunne fodres i det øjeblik hun åbnede sit lille fuglenæb og skræppede efter mælk
jeg sad og følte mig så overskudsagtig, at jeg var lige ved at sende en blære-sms til Milka 
Men så skete det, som ALDRIG sker herhjemme....
Hun fik lige flasken i munden, så kunne moderen høre den mistænkelige lyd af blød bæ der løber fra babynumse til babyble - og hvis man ikke er überhurtig: fra babyble til mor-arm 
PANIK PANIK!! flaske og bæ på een gang, ALDRIG SET FØR!! Jeg troede jeg skulle ned i bycenteret for at finde et puslerum, så jeg pakkede os sammen i en hujende fart, hvilket betød, at z IKKE fik sin flaske. Men så opdagede jeg heldigvis at de OGSÅ har puslerum på cafeen, så derud med os og barnevognen (ja, ikke helt gennemtænkt at den skulle med, men det kom den altså). Jeg fik skiftet bleen og måtte sidde på toilettet (der ikke havde bræt
) og give resten af flasken. Så havde vi lige ti minutter med ulykkelighed, men det gik over da jeg pakkede hende i barnevognen igen - z SKAL nemlig sove når hun ligger i barnevognen eller kører i bilen, så det er relativt nemt for forældrene 
Og så kom Søren og hentede os igen og nu er vi hjemme i et meget meget koldt hus og z ligger her ved siden af og snakker med sin sommerfugl Finn (der er opvokset i et rumænsk cirkus) og jeg føler mig igen som en megaoverskudsagtig mor for at det GIK idag 
Hvis man kan side på et lokum og uden bræt og give flaske er man helt sikkert SUPER MOM!!!