Anonym skriver:
Jeg skriver anonymt, da i næsten allesammen ved hvem jeg er og jeg egentlig synes, at det er lidt pinligt.
Min kæreste og jeg lå i dag og snakkede ganske roligt om, hvad vi kunne gøre for at forhindre skænderier i fremtiden. Jeg har et rigtig stort problem med at han har været sammen med min bedste veninde 4 måneder inden jeg mødte ham. Jeg er meget jaloux anlagt, men er det fuldkomment unormalt, at jeg synes det er forfærdeligt?
Vi har været sammen i halvandet år og jeg har skam også været sammen med en af hans bedste venner, men jeg synes stadig at det er forfærdeligt. Især efter nogle uheld til sidste års julefester, hvor han 'kom til' at tage hende på røven, fordi han troede hun var mig. Da jeg stod og snakkede med en der åbenbart prøvede på at skore mig, sagde han til min bedste veninde, ''nu skal de være sammen - skal vi så ikke også bare?'' hvilket hun fortalte mig. Jeg spurgte ham og han sagde, at det bare var for sjov.
Sidste gang vi snakkede om, at de har været sammen, spurgte han mig om jeg vidste, hvad hun havde gjort ved ham, da de stod udenfor og ventede på en taxa. Jeg sagde nej og spurgte hvad han mente ''det vil du nok ikke vide så''. Jeg spurgte ham så i dag hvad det var, men han ville stadig ikke sige det. Jeg spurgte så om de havde sex ''silence........... nej'' - ''gav hun dig et blowjob?'', han svarede så ikke, hvilket jeg så tog som et ja og spurgte hvorfor det var så vildt. Han gav mig så alle detaljerne om hvor de stod og at alle folk der kørte forbi nok havde set dem.
Jeg bad ham for helvede lade vær med at fortælle mig i detaljer hvordan hans seksuelle oplevelse med min bedste veninde var!!! Da jeg spurgte ham, om han så også havde givet hende oralsex (Ja, jeg er selvdestruktiv - i know!!!), forventede jeg, at han ville lyve, som jeg har bedt ham - men han sagde ''ja, hun bad om det''
Jeg gav mig til at stortude, for jeg har virkelig sagt SÅ mange gange at uanset hvad jeg spørger om, skal han ikke fortælle noget om hans forrige seksuelle liv - det æder mig virkelig op. Jeg bad ham lade vær med at røre ved mig og er stadig ret ked af det.
Hvad synes i at jeg skal sige til ham? Jeg har lyst til at straffe ham på det vildeste, for at gøre det så svært at komme igennem det her. Jeg ved, at han elsker mig højere end han nogensinde har elsket nogen og jeg kan ikke på noget tidspunkt se, at jeg kan forlade ham på grund af hans tendens til at være en sexistisk mandfolkeabe (som han selvfølgelig ikke er sammen med mig, fordi vi har kun sex 1 gang om ugen)
HJÆLP, piger. Jeg ser sort lige nu og jeg er bange for at det kommer til at ødelægge det bedste der nogensinde er sket for mig!!
(Jeg har koblet en afstemning til tråden)

Stakkels skat.
Du har det rigtigt, rigtigt hårdt, kan jeg høre. og det er slet ikke sjovt at have det, som du har det, men du må altså lære at slippe det.
Han har jo valgt D-I-G.
Du er en gave til ham, og det skal du lære at se dig selv som.
Vær dog stolt af at du har en atraktiv mand. Vær glad for at han har indhentet erfaringer, så han kan være en god elsker, og om det så er med en af dine veninder, dengang det var før..hvad så..det var jo ikke hende han skulle have...men dig.
Han har jo haft et liv før, og har brug for at dele hele sit liv med dig.
Selvfølgelig kan man da godt lade være med at dele alle detaljerne, men man dør heller ikke af at gøre det.
Min mand og jeg har, ind imellem igennem årene, delt mange ting og oplysninger med hinanden, og det gør kun vores forhold tættere, fordi vi derved er tættere på helheden i hinandens liv.
Man lærer også noget om hianden som personer derved.
Det du skal gøre er, at gå i dybden på dig selv og finde ud af, hvorfor du er så forbandet jaloux, om nødvendigt ved hjælp af en psykolog, for det tror jeg du har brug for.
Det handler om at du får så meget selvværd og selvtillid at du kan blæse højt og flot på hvad der har været før, og at du ved, at det der er nu, er en del af helheden og at din mand elsker dig og du elsker ham.
LOL i de første år, kom min mand tit til at kalde mig for sin x-kones navn..men det har altid kun fået mig til at grine, han kunne også komme til at bruge hendes cpr nummer istedet for mit.
Jeg har aldrig mødt damen, men har til gengæld mødt et par andre af hans x'er..og helt ærligt..jeg har været herrefrydefuld, for det var MIG der fik ham og ikke de andre 
Så nyd dit liv og vær taknemmelig..og sæt pris på det. Du ejer ham ikke og han ejer ikke dig..I er gaver til hianden, og i den gave er der også liv, som man har pligt til at lære at kende på godt og ondt.

Kærligst
Sussie