Han har været sammen med min bedste veninde, det er hårdt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

Lone Jakobsen

sådan som jeg ser det, så skal du ind og arbejde med dig selv. du er utroligt usikker på hvor du har din kæreste, og samtidig sværger du ham evig troskab.

du stiller ham spørgsmål han ikke må svare på, du ber ham fortælle men ikke i detaljer, du har en fortid men han må ikke ha en.... jamen kære ven du har det godt nok ikke nemt.

du skal helt derind, hvor det bliver rigtigt svært. du skal ind hvor du indser at du er værd at elske bare fordi du er dig, og at enhver som ikke kan se det, ikke fortjener at være nær dig. men du skal også ind hvor du indser at det er okay at din kæreste har en fortid, for det er den fortid der har gjort ham til den han er idag.

jeg har selv kæmpet med jalousi, så jeg ved hvad du gennemgår, og du er meget velkommen til at skrive privat til mig. for jeg tror du har brug for støtte til at få din selvtillid i orden igen.

mange Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

Anonym trådstarter

nutche skriver:

sådan som jeg ser det, så skal du ind og arbejde med dig selv. du er utroligt usikker på hvor du har din kæreste, og samtidig sværger du ham evig troskab.

du stiller ham spørgsmål han ikke må svare på, du ber ham fortælle men ikke i detaljer, du har en fortid men han må ikke ha en.... jamen kære ven du har det godt nok ikke nemt.

du skal helt derind, hvor det bliver rigtigt svært. du skal ind hvor du indser at du er værd at elske bare fordi du er dig, og at enhver som ikke kan se det, ikke fortjener at være nær dig. men du skal også ind hvor du indser at det er okay at din kæreste har en fortid, for det er den fortid der har gjort ham til den han er idag.

jeg har selv kæmpet med jalousi, så jeg ved hvad du gennemgår, og du er meget velkommen til at skrive privat til mig. for jeg tror du har brug for støtte til at få din selvtillid i orden igen.

mange Lone

Hej Lone, du skal også have tak for dit dejlige svar.

Jeg har det nemlig ikke særlig nemt, og jeg gør det bare sværere for mig selv at holde ud. Jeg ved det lyder mærkeligt at spørge om, men hvordan f*nden kan jeg komme ind og arbejde med mig selv på den måde du foreslår? Hvor, hvornår, hvordan!? Arrgg, det kommer til at gøre ondt - tror jeg.

Anmeld

25. november 2010

Calliope

Jeg har det nemlig ikke særlig nemt, og jeg gør det bare sværere for mig selv at holde ud. Jeg ved det lyder mærkeligt at spørge om, men hvordan f*nden kan jeg komme ind og arbejde med mig selv på den måde du foreslår? Hvor, hvornår, hvordan!? Arrgg, det kommer til at gøre ondt - tror jeg.

Først og fremmest skal du have en lang og alvorlig samtale med ham, for der er også nogle ting i det her, som han gør forkert.

Det er simpelthen ikke iorden, at han tager hende på røven, eller at han for sjov siger "Lad os have sex", fordi en fyr lægger an på dig.

Sæt jer ned og fortæl ham, alle de ting du skriver herinde, og fortæl ham, at du godt forstår det heller ikke er nemt for ham, så derfor må han da også være interesseret i en løsning. Og den bedste måde, at han kan bevise sin loyalitet overfor dig, er ved at stoppe med at såre dig. Det kan være, at du også skal snakke med din veninde og få hende til at hjælpe med at glemme det. 

Jeg kender alt til at være jaloux, da min kæreste havde en x, som han lige havde slået op med, da han mødte mig. Og derfor ville han heller ikke såre hende, når hun skrev sms'er til ham. Jeg blev sygeligt jaloux, og gjorde mange lignende ting, som du nævner, som fx at spørge ind til deres forhold - og det gjorde kun tingene værre for mig.

Idag har vi det bedste forhold, og jeg stoler på ham uden at tøve - han indså nemlig også sine fejl og fortalte sin x at han havde mødt mig og jeg kunne være den rette for ham - så han ønskede ikke længere kontakt med hende. For mig var det den gestus der skulle til, før jeg kunne arbejde med mine problemer..

Du må finde ud af, hvad han skal gøre for at hjælpe dig og så må I sammen komme igennem det, så du kan stole på ham og glemme det der er sket i hans fortid - for det er nu engang hans fortid og du er hans fremtid - husk det 

Anmeld

25. november 2010

lauras*mor*

Har ikke lige læst alle svarene da jeg er på vej i seng...

Men ville lige knytte en kommetar..

Først vil jeg sige at det er virkelig en træls situation du er kommet i... Men du gir ham heller ikke meget chance for at vie bort når du spørger.. men ved hvordan det er... man vil ikke vide det men alligevel lidt... det er skide svært...

Jeg synes ikke skal være sur på ham over det han har lavet i fortiden.. Det har som sådan ikke noget at gøre med dig og ham nu... Men det er stadig vigtigt at du fortæller ham engang for alle, at hvis du spørger igen så skal han svare: skat... er du sikker på du vil spørge om det? Og så skal du tænke dig om... du skal ikke spørge om noget du ikke ønsker svaret på.. det at han siger tingene som de er, ser jeg som et tegn på at han faktisk er ærlig.. det er jo et godt tegn... Måske er det hans måde at fortælle dig på hvad han godt kan lide, og hvad han synes er frækt.. en ikke særlig fed måde at sige det på.... Der skulle han tænke sig noget mere om og specielt hvis han ved du bliver ked af det...

En ting der måske kan hjælpe dig på den rette tankegang (som kræver træning...) er at du skal huske på at det dig han er sammen med nu... han er ikke sammen med din veninde.. Det vil sige, du er bedre end din veninde, for ellers var han  jo ikke sammen med dig... det er DIG han elsker, det er DIG han vil ha sex med, og det er DIG han vil være sammen med... og altså ikke andre.. udanset om han så har haft sex med andre diverse steder på forskellige måder.. så ændrer det ikke på at det faktisk er dig han har valgt fremfor alle andre piger... :-) det synes jeg helt sikekrt er en dejlig tanke at ha..

I kunne evt. prøve at lave en seddel hver med punkter for hvad i godt kan lide seksuelt, kærligt, selskabsmæssig osv osv.. og så bytte over... For måske bunder det i at han ikke helt får det han vil ha... Og så er det bare med at komme det i forkøbet...

Nu ved jeg jo ikke om i har børn, om du er gravid, eller andet... Men prøv at overrask ham en dag hvor han kommer hjem (hvis i bor sammen) hvor du gir ham en ordentlig omgang sensuel, fræk, pirrende og uforglemmelig sex... Opfyld en fantasi han har... Det kan han køre på længe og nu når vi snakker om de her urmænd så at sige så har de noget der kan minde om et slags point system (nogle har).. og giver du ham noget der er meget mere værd end det din veninde fx har givet ham så vil du føre, og hun vil ikke ha mulighed for at få flere point...= du har vundet manden i dit liv... :-) Det lyder rigtig lavt at nogle tænker sådan og det er selvfølgelig ikke sikert at din kæresste tænker sådan, men har da erfaret (fra mig selv og veninders kærester) at en de mænd desværre tænker sådan... det gode er at det er et rimelig enkelt system (de er jo ikke så avancerede de kære mænd)...

Uanset hvad synes jeg i hvertfald i skal tage en snak om alt det der...

Jeg har selv stemt at det sker engang imellem herhjemme, men det er kun hvis det er relevant og kun for at trække på andres erfaringer.. hehe... Hvis min mand fortæller at hans x gjorde noget på en speciel måde som han godt kunne lide, kan jeg prøve at nuancere det lidt og dermed gi ham lidt ekstra på den front.. og det samme kan jeg sige til ham... Vi er klar over at vi har valgt hinanden og ikke vores x'er.. Det er derfor det hedder en x-kæreste... :-)

Håber i finder ud af det, så du ikke smider noget godt væk.. :-) Håber ikke det var for mærkeligt svar jeg kom med... hehe... er lidt træt må jeg indrømme...

Kram herfra..

Anmeld

26. november 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg skriver anonymt, da i næsten allesammen ved hvem jeg er og jeg egentlig synes, at det er lidt pinligt.

Min kæreste og jeg lå i dag og snakkede ganske roligt om, hvad vi kunne gøre for at forhindre skænderier i fremtiden. Jeg har et rigtig stort problem med at han har været sammen med min bedste veninde 4 måneder inden jeg mødte ham. Jeg er meget jaloux anlagt, men er det fuldkomment unormalt, at jeg synes det er forfærdeligt?

Vi har været sammen i halvandet år og jeg har skam også været sammen med en af hans bedste venner, men jeg synes stadig at det er forfærdeligt. Især efter nogle uheld til sidste års julefester, hvor han 'kom til' at tage hende på røven, fordi han troede hun var mig. Da jeg stod og snakkede med en der åbenbart prøvede på at skore mig, sagde han til min bedste veninde, ''nu skal de være sammen - skal vi så ikke også bare?'' hvilket hun fortalte mig. Jeg spurgte ham og han sagde, at det bare var for sjov.

Sidste gang vi snakkede om, at de har været sammen, spurgte han mig om jeg vidste, hvad hun havde gjort ved ham, da de stod udenfor og ventede på en taxa. Jeg sagde nej og spurgte hvad han mente ''det vil du nok ikke vide så''. Jeg spurgte ham så i dag hvad det var, men han ville stadig ikke sige det. Jeg spurgte så om de havde sex ''silence........... nej'' - ''gav hun dig et blowjob?'', han svarede så ikke, hvilket jeg så tog som et ja og spurgte hvorfor det var så vildt. Han gav mig så alle detaljerne om hvor de stod og at alle folk der kørte forbi nok havde set dem.

Jeg bad ham for helvede lade vær med at fortælle mig i detaljer hvordan hans seksuelle oplevelse med min bedste veninde var!!! Da jeg spurgte ham, om han så også havde givet hende oralsex (Ja, jeg er selvdestruktiv - i know!!!), forventede jeg, at han ville lyve, som jeg har bedt ham - men han sagde ''ja, hun bad om det''

Jeg gav mig til at stortude, for jeg har virkelig sagt SÅ mange gange at uanset hvad jeg spørger om, skal han ikke fortælle noget om hans forrige seksuelle liv - det æder mig virkelig op. Jeg bad ham lade vær med at røre ved mig og er stadig ret ked af det.

Hvad synes i at jeg skal sige til ham? Jeg har lyst til at straffe ham på det vildeste, for at gøre det så svært at komme igennem det her. Jeg ved, at han elsker mig højere end han nogensinde har elsket nogen og jeg kan ikke på noget tidspunkt se, at jeg kan forlade ham på grund af hans tendens til at være en sexistisk mandfolkeabe (som han selvfølgelig ikke er sammen med mig, fordi vi har kun sex 1 gang om ugen)

HJÆLP, piger. Jeg ser sort lige nu og jeg er bange for at det kommer til at ødelægge det bedste der nogensinde er sket for mig!!

(Jeg har koblet en afstemning til tråden)

Stakkels skat.
Du har det rigtigt, rigtigt hårdt, kan jeg høre. og det er slet ikke sjovt at have det, som du har det, men du må altså lære at slippe det.
Han har jo valgt D-I-G.
Du er en gave til ham, og det skal du lære at se dig selv som.
Vær dog stolt af at du har en atraktiv mand. Vær glad for at han har indhentet erfaringer, så han kan være en god elsker, og om det så er med en af dine veninder, dengang det var før..hvad så..det var jo ikke hende han skulle have...men dig.
Han har jo haft et liv før, og har brug for at dele hele sit liv med dig.
Selvfølgelig kan man da godt lade være med at dele alle detaljerne, men man dør heller ikke af at gøre det.
Min mand og jeg har, ind imellem igennem årene, delt mange ting og oplysninger med hinanden, og det gør kun vores forhold tættere, fordi vi derved er tættere på helheden i hinandens liv.
Man lærer også noget om hianden som personer derved.

Det du skal gøre er, at gå i dybden på dig selv og finde ud af, hvorfor du er så forbandet jaloux, om nødvendigt ved hjælp af en psykolog, for det tror jeg du har brug for.
Det handler om at du får så meget selvværd og selvtillid at du kan blæse højt og flot på hvad der har været før, og at du ved, at det der er nu, er en del af helheden og at din mand elsker dig og du elsker ham.

LOL i de første år, kom min mand tit til at kalde mig for sin x-kones navn..men det har altid kun fået mig til at grine, han kunne også komme til at bruge hendes cpr nummer istedet for mit.
Jeg har aldrig mødt damen, men har til gengæld mødt et par andre af hans x'er..og helt ærligt..jeg har været herrefrydefuld, for det var MIG der fik ham og ikke de andre
Så nyd dit liv og vær taknemmelig..og sæt pris på det. Du ejer ham ikke og han ejer ikke dig..I er gaver til hianden, og i den gave er der også liv, som man har pligt til at lære at kende på godt og ondt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. november 2010

SussieThyssen

lauras*mor* skriver:

Har ikke lige læst alle svarene da jeg er på vej i seng...

Men ville lige knytte en kommetar..

Først vil jeg sige at det er virkelig en træls situation du er kommet i... Men du gir ham heller ikke meget chance for at vie bort når du spørger.. men ved hvordan det er... man vil ikke vide det men alligevel lidt... det er skide svært...

Jeg synes ikke skal være sur på ham over det han har lavet i fortiden.. Det har som sådan ikke noget at gøre med dig og ham nu... Men det er stadig vigtigt at du fortæller ham engang for alle, at hvis du spørger igen så skal han svare: skat... er du sikker på du vil spørge om det? Og så skal du tænke dig om... du skal ikke spørge om noget du ikke ønsker svaret på.. det at han siger tingene som de er, ser jeg som et tegn på at han faktisk er ærlig.. det er jo et godt tegn... Måske er det hans måde at fortælle dig på hvad han godt kan lide, og hvad han synes er frækt.. en ikke særlig fed måde at sige det på.... Der skulle han tænke sig noget mere om og specielt hvis han ved du bliver ked af det...

En ting der måske kan hjælpe dig på den rette tankegang (som kræver træning...) er at du skal huske på at det dig han er sammen med nu... han er ikke sammen med din veninde.. Det vil sige, du er bedre end din veninde, for ellers var han  jo ikke sammen med dig... det er DIG han elsker, det er DIG han vil ha sex med, og det er DIG han vil være sammen med... og altså ikke andre.. udanset om han så har haft sex med andre diverse steder på forskellige måder.. så ændrer det ikke på at det faktisk er dig han har valgt fremfor alle andre piger... :-) det synes jeg helt sikekrt er en dejlig tanke at ha..

I kunne evt. prøve at lave en seddel hver med punkter for hvad i godt kan lide seksuelt, kærligt, selskabsmæssig osv osv.. og så bytte over... For måske bunder det i at han ikke helt får det han vil ha... Og så er det bare med at komme det i forkøbet...

Nu ved jeg jo ikke om i har børn, om du er gravid, eller andet... Men prøv at overrask ham en dag hvor han kommer hjem (hvis i bor sammen) hvor du gir ham en ordentlig omgang sensuel, fræk, pirrende og uforglemmelig sex... Opfyld en fantasi han har... Det kan han køre på længe og nu når vi snakker om de her urmænd så at sige så har de noget der kan minde om et slags point system (nogle har).. og giver du ham noget der er meget mere værd end det din veninde fx har givet ham så vil du føre, og hun vil ikke ha mulighed for at få flere point...= du har vundet manden i dit liv... :-) Det lyder rigtig lavt at nogle tænker sådan og det er selvfølgelig ikke sikert at din kæresste tænker sådan, men har da erfaret (fra mig selv og veninders kærester) at en de mænd desværre tænker sådan... det gode er at det er et rimelig enkelt system (de er jo ikke så avancerede de kære mænd)...

Uanset hvad synes jeg i hvertfald i skal tage en snak om alt det der...

Jeg har selv stemt at det sker engang imellem herhjemme, men det er kun hvis det er relevant og kun for at trække på andres erfaringer.. hehe... Hvis min mand fortæller at hans x gjorde noget på en speciel måde som han godt kunne lide, kan jeg prøve at nuancere det lidt og dermed gi ham lidt ekstra på den front.. og det samme kan jeg sige til ham... Vi er klar over at vi har valgt hinanden og ikke vores x'er.. Det er derfor det hedder en x-kæreste... :-)

Håber i finder ud af det, så du ikke smider noget godt væk.. :-) Håber ikke det var for mærkeligt svar jeg kom med... hehe... er lidt træt må jeg indrømme...

Kram herfra..

Wauuu for et godt indlæg.
Det er ganske enkelt lige i øjet.
Kæmpe respektfuldt og hjertevarmt knus herfra.

Anmeld

26. november 2010

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

ja hvordan gør man så det.... ved mig handlede det om at finde en god ven, som havde overskud til at hjælpe mig igennem det.

for det kræver at du indser dit eget værd, og det kan være utroligt svært. jeg vil meget gerne fortælle dig nærmere om hvordan det lykkedes mig.... men da det kræver en blotlæggelse af mit privatliv.... ja så er det ikke noget jeg kan gøre her i åben debat.

håber de andre råd kan hjælpe dig.... men ellers så skriv igen... så skal jeg gerne prøve.

Lone

Anmeld

26. november 2010

mortilflere

Nu er der ik så meget at snakke om men jo vi har været det igennem

Og husk hun fik givet et sut og fik et selv , men du har haft ham i 1½ år og du siger det er det bedste der er sket dig 

Anmeld

26. november 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Stakkels skat.
Du har det rigtigt, rigtigt hårdt, kan jeg høre. og det er slet ikke sjovt at have det, som du har det, men du må altså lære at slippe det.
Han har jo valgt D-I-G.
Du er en gave til ham, og det skal du lære at se dig selv som.
Vær dog stolt af at du har en atraktiv mand. Vær glad for at han har indhentet erfaringer, så han kan være en god elsker, og om det så er med en af dine veninder, dengang det var før..hvad så..det var jo ikke hende han skulle have...men dig.
Han har jo haft et liv før, og har brug for at dele hele sit liv med dig.
Selvfølgelig kan man da godt lade være med at dele alle detaljerne, men man dør heller ikke af at gøre det.
Min mand og jeg har, ind imellem igennem årene, delt mange ting og oplysninger med hinanden, og det gør kun vores forhold tættere, fordi vi derved er tættere på helheden i hinandens liv.
Man lærer også noget om hianden som personer derved.

Det du skal gøre er, at gå i dybden på dig selv og finde ud af, hvorfor du er så forbandet jaloux, om nødvendigt ved hjælp af en psykolog, for det tror jeg du har brug for.
Det handler om at du får så meget selvværd og selvtillid at du kan blæse højt og flot på hvad der har været før, og at du ved, at det der er nu, er en del af helheden og at din mand elsker dig og du elsker ham.

LOL i de første år, kom min mand tit til at kalde mig for sin x-kones navn..men det har altid kun fået mig til at grine, han kunne også komme til at bruge hendes cpr nummer istedet for mit.
Jeg har aldrig mødt damen, men har til gengæld mødt et par andre af hans x'er..og helt ærligt..jeg har været herrefrydefuld, for det var MIG der fik ham og ikke de andre
Så nyd dit liv og vær taknemmelig..og sæt pris på det. Du ejer ham ikke og han ejer ikke dig..I er gaver til hianden, og i den gave er der også liv, som man har pligt til at lære at kende på godt og ondt.

Kærligst
Sussie

Kære Sussie, også  tusinde tak til dig for dit dejlige og brugbare svar. Det er dejligt at høre om stærke kvinder der kan tåle lidt af hvert, det får mig til at glemme mine egne problemer (men kun for et øjeblik ).

Jeg tror det er rigtigt, som du og andre siger, at jeg skal ikke og sætte pris på mig selv, før jeg kan forstå at en anden person gør det. Det kaaaan blive lidt hårdt (med en utryg barndom i baglommen osv osv osv), men det er noget jeg har drømt om at komme til at gøre siden jeg var helt ung. Så nu skal jeg od at lede efter nogle redskaber der kan hjælpe mig på vej. Tak for hjælpen! KRAM!

Anmeld

26. november 2010

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

Nu er der ik så meget at snakke om men jo vi har været det igennem

Og husk hun fik givet et sut og fik et selv , men du har haft ham i 1½ år og du siger det er det bedste der er sket dig 

Heeey, den var også god! Barsk, men god! Havde lige en aha-oplevelse, dejligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.