Godt gået, Liva!
Bianca tissede på wc i forgårs og fik et KLISTERMÆRKE (ét af dém fra lillebror ostehaps pakkerne ...hehe), og hun var så tilfreds med sin egen præstation.
Idag har hun været hjemme og holdt fridag sammen med Celina og far.
Og hun har ikke haft ble på OVERHOVEDET! Og INGEN uheld haft.
Problemet er så bare, at hun holder sig!
Hun har ikke tisset på wc'et. Men holdt sig fra morgen, indtil hun havde ble på, da hun skulle hvile til middag. Så blev bleen våd.
Så havde hun igen ingen ble på, og ingen uheld ...eller held på wc.
Og selvom hun sad lææænge på toilettet til aften inden sengetid, og snakkede om klistermærket som hun måtte få, når hun tissede "lige om lidt" ....så kom der aldrig en tissetår. Og hun har nu igen ble på til natten, mens hun sover .....så den er sikkert meget tung imorgen, eftersom hun næsten ikke har tisset HELE dagen 
Hun er klar, det er jeg sikker på!
Hun fortæller jo ind imellem "mor, nu tisser jeg", og hun vil også godt sidde på toilettet (når vi bestemmer at det SKAL hun) - og hun bliver SÅ stolt når det endelig lykkes. Men det er bare kun sket utrolig få gange - kun 2-3 gange, og med meget lange mellemrum.
Men jeg har besluttet, at nu skal det være. Nu prøver vi.
Jeg tror det handler om, at vi gør det til ENTEN ELLER, og at det bare handler om nu, at mig og Kenneth træffer en beslutning om, at nu skal det være. Så tror jeg nok det kan komme meget snart.
Så fra og med imorgen, når hun kommer hjem fra børnehave, så får hun bleen af - hele weekenden uden stop. KUN ble på når hun skal sove. Og hyppige skemalagte wc-besøg!
Hvis det går nogenlunde godt, og uden urimeligt mange uheld (hvilket hun kun har haft een eneste gang før), så sender jeg hende i børnehave mandag UDEN BLE .....men med en ordentlig stak skiftetøj. Så må vi se 
Vi har ikke villet presse for meget på, før hun var klar osv.
Men nu tror jeg efterhånden på at hun er klar nok, og det bare er et spørgsmål om, at vi som forældre giver det sidste endelige skub, hvor vi kærligt presser lidt på.
Jeg håber virkelig det vil lykkes!
Og ikke nok med det - stakkels barn - så er det også planen, at "baby-nisserne" skal have alle Bianca's sutter med posten på søndag. Så der er mange forandringer i hendes lille liv på én gang lige om hjørnet. Det bliver nogle hårde dage, mens det lige står på. Men jeg håber, at det kommer til at give pote, så vi får en renlig pige, som ikke længere bruger sut 
Vi må tage det som det kommer.
Renligheden kan vi jo ikke styre 100% med mindre hun er med.
Men sutterne kan vi jo bestemme os for, at de er slut/væk.
Jeg ved at det er meget på én gang, men tanken er så, at hun får en "tak for sutterne"-gave af julemanden, som er noget hun længe har udpeget fra et Toys'R'us-katelog. Så har hun sin nusseklud og en elsket bamse, og så vil vi støtte hende, og minde hende på, at hun kan finde trøst i de ting nu, fremfor sine sutter.
Og så er der også advendts-pakker og julekalendere mv. Så jeg håber at det kan aflede hende lidt, så det ikke kommer til at føles ALT for hårdt og svært for hende (og os)....
HUHA, sikke et langt indlæg.
Jeg trængte bare lige til at dele vores planer om "slut med sut" og "fra ble til wc" - projekter herhjemme.
Det glæder mig at høre, at Liva havde en så flot succes idag.
Det må vi bare håbe på fortsætter, og går så let. Det er super godt!
Knus fra Katrine.