Fyld.. Hvordan laver jeg det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.336 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. november 2010

Den lykkelige

Jeg har lovet min kæreste en lagkage til hans fødselsdag hvor der er jordbær og flødebolle fyld og creme.. Har tænkt at lave den af chokolade bunde og bruge nutella som smør creme.. og lave den som bryst kage.. bliver min første "rigtige" kage så er lidt spændt på hvordan den bliver..

Men hvordan laver jeg det fyld han godt vil have i?

Tænkte måske at lægge makroner og creme i det ene lag, næste lag med flødeboller.. Men skal de bare være knust uden andet i? Derudover at blænde frosne jordbær og si væden fra.. Og blande det med creme/flødeskum.. Derudover at smore jordbær marmelade på alle bundene..

Men bliver det godt eller har i nogle andre ideer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

Den lykkelige

Slet ingen

Anmeld

25. november 2010

Snefnug1984

Personligt synes jeg måske, at det bliver for meget med 3 slags fyld i kagen - både makroner og creme, flødeboller og jordbær og flødeskum. Var det mig, ville jeg blot holde mig til flødeboller og jordbær/flødeskum. Mht flødebollerne, skal du bare trykke dem flade på bunden og så lægge den anden bund ovenpå

Anmeld

25. november 2010

Den lykkelige

Snefnug26 skriver:

Personligt synes jeg måske, at det bliver for meget med 3 slags fyld i kagen - både makroner og creme, flødeboller og jordbær og flødeskum. Var det mig, ville jeg blot holde mig til flødeboller og jordbær/flødeskum. Mht flødebollerne, skal du bare trykke dem flade på bunden og så lægge den anden bund ovenpå

Ja det måske rigtig mht 3 lag.. at det bliver for meget.. Også fordi den bliver så høj..

Ok tak med flødebollerne.. men hvad med jordbær/creme/flødeskum's fyld?? Hvordan gør jeg det??

Anmeld

26. november 2010

Snefnug1984

Du kan sagtens blot gøre som du selv beskrev med jordbær blandet med flødeskum. Men du kan også lave en mousse - du kan kigge i opskrifttråden herinde og finde en du synes om En mousse med husblas er bedre, hvis man ønsker et lidt tykkere lag mousse. Hvis man blot bruger flødeskum er det svært at få et tykt lag, uden det flyder ud, hvis du spørger mig

Anmeld

26. november 2010

Den lykkelige

Snefnug26 skriver:

Du kan sagtens blot gøre som du selv beskrev med jordbær blandet med flødeskum. Men du kan også lave en mousse - du kan kigge i opskrifttråden herinde og finde en du synes om En mousse med husblas er bedre, hvis man ønsker et lidt tykkere lag mousse. Hvis man blot bruger flødeskum er det svært at få et tykt lag, uden det flyder ud, hvis du spørger mig

Ok ja det er nemlig rigtig.. man kan ikke rigtig undgå det bliver lidt smattet :-) Tak for hjælpen.. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.