Hvornår er det godt at sige det?? Hjælp!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

498 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. november 2010

Holm88

Hej tøser...

Jeg er gravid i 7. uge, og vil gerne ha fortalt folk at min kæreste og jeg venter os..

Den 4 december skal jeg til julefrokost med mit arbejde, min chef ved godt jeg er gravid, men hvad sørensen skal jeg sige til alle de andre?

Skal jeg fortælle det, eller hvordan? Fordi jeg har altid været den største festabe så det vil nok undre nogen hvis jeg ikke drikker, har altid været festens gøgler

Ja jeg er sgu rimelig meget i tvivl om hvad jeg lige gør, og vil jo rigtig gerne komme, men ved de andre bliver sprit stive og så sidder man der mutters alene og ædru

Help help help..... Ja er det for tidlig at fortælle det nu - eller hvor langt var i henne?

Jeg er også bare bange for at miste

Kh Ann

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Ryberg

Sig du er på penicillin hvis det er du ikke har lyst til at fortælle dem det

Jeg fortalte folk det da jeg havde ramt 12.uge... før turde jeg ikke... for det er virkelig, virkelig nedern at fortælle folk hvis det ikk..... ja... aj DET SKER SELVFØLGELIG IKKE.... men ja.. du ved...

Anmeld

24. november 2010

Kay

ja "fake" en blærebetændelse eller sådan og alle ved jo man ikke må drikke alkohol når man er på pencilin

Anmeld

24. november 2010

Laulund87

KittyGirl skriver:

Sig du er på penicillin hvis det er du ikke har lyst til at fortælle dem det

Jeg fortalte folk det da jeg havde ramt 12.uge... før turde jeg ikke... for det er virkelig, virkelig nedern at fortælle folk hvis det ikk..... ja... aj DET SKER SELVFØLGELIG IKKE.... men ja.. du ved...

Anmeld

24. november 2010

mortilflere

Ta bilen med

Anmeld

24. november 2010

SussieThyssen

Ann88 skriver:

Hej tøser...

Jeg er gravid i 7. uge, og vil gerne ha fortalt folk at min kæreste og jeg venter os..

Den 4 december skal jeg til julefrokost med mit arbejde, min chef ved godt jeg er gravid, men hvad sørensen skal jeg sige til alle de andre?

Skal jeg fortælle det, eller hvordan? Fordi jeg har altid været den største festabe så det vil nok undre nogen hvis jeg ikke drikker, har altid været festens gøgler

Ja jeg er sgu rimelig meget i tvivl om hvad jeg lige gør, og vil jo rigtig gerne komme, men ved de andre bliver sprit stive og så sidder man der mutters alene og ædru

Help help help..... Ja er det for tidlig at fortælle det nu - eller hvor langt var i henne?

Jeg er også bare bange for at miste

Kh Ann

Du kan jo bare sige, at I prøver på at blive gravide, og at det anbefales ikke at drikke i den forbindelse.
Det er vel en pæn undskyldning. Så kommer det jo heller ikke som en overraskelse, når du så bestemmer dig for at fortælle dem det.

Men jeg synes nu, at det er ok, at man melder ud at man er afholdende pga nygraviditet.
Det er jo ikke sikkert folk lægger mærke til det overhovedet, at du kun drikker sodavand.
Og uden at gøre væsen af det, kan du jo bare ryste på hovedet og sige nej tak, hvis nogen byder. Og skulle en enkelt så spørge ind til det, så kan du jo stille sige, at du er nygravid, men går lidt stille med det endnu.
Det vil alle mennesker kunne forstå, og de vil også respektere det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. november 2010

Holm88

Tusind tak for jeres svar...

Har heldigvis en rigtig god veninde på den arbejdsplads, som godt ved det - så ved hun ikke vil presse på.. og min chef vil jo heller ikke...

Og ja har overvejet det med bilen , og evt at man skal noget dagen efter

Anmeld

24. november 2010

Lise 26

jeg fortalte det i uge 7. jeg ville gerne have ventet til jeg var ovre de 3 mdr, men så kom jeg i tanke om, at hvis jeg nu skulle gå hen og miste det, så er det rart at have støtten fra familien, og så blir de heller ikke skuffet over ikke at have fået det at vide.

vh Lise

Anmeld

24. november 2010

LR85

Må jeg tillade mig a spørge dig hvorfor du ikke abre siger a du er gravid...?

Hvis du i værste tilfælde skulle miste barnet, vil du have en helt flok kollegaer som du er sammen med hver dag, som forstår dig og kan forstå hvis du er ked a det eller lign.

Jeg er ikke tilhænger af at vente med a sige det, da mine kollegaer helt klart ville være en trøst hvis jeg skulle have mistet.

Så hvorfor ikke fejre det med dine kollegaer der sikkert ville blive vildt glade.

Anmeld

25. november 2010

Silas&Mille

jeg fortalte det i uge 7. jeg ville gerne have ventet til jeg var ovre de 3 mdr, men så kom jeg i tanke om, at hvis jeg nu skulle gå hen og miste det, så er det rart at have støtten fra familien, og så blir de heller ikke skuffet over ikke at have fået det at vide.

vh Lise

Af helt samme grund fortalte vi det til familien samme dag som vi testede positiv, var ca 5 uger henne på det tidspunkt).
Kollegaerne fik det af vide da jeg var omkring 8 uger henne. For hvad nu hvis.... Så er man jo nok ikke i sk*** godt humør og så tror jeg egentligt det er rart at kollegaerne ved hvad der kan være galt, så man ikke er nødt til at forklare sig.

Men selvfølgelig går det hele som det skal

Hvis du gerne vil vente med at fortælle det, så brug den med pencilinen (staves) eller tag bilen med. Det er to rigtig gode undskyldninger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.