Anonym skriver:
Hej herinde.
Jeg har været så heldig at finde sammen med manden i mit liv, vi har været kærester i 3 måneder, men har kendt ham hele mit voksne liv.
Alt er lykke.. vi er enormt forelskede og jeg bliver behandlet som en gudinde!
Jeg finder for 3 uger siden ud af at jeg er gravid. Vi blev begge meget chokerede, men alligevel glade.
Efter nogle dage gik virkeligheden op for mig, og jeg begyndte at få en masse negative følelser og tanker.
Jeg tænker hvad nu med vores store forelskelse, forsvinder den?
Er jeg overhovedet klar til at blive mor?
Hvad med min "gamle" identitet og forholdet til alle mine venner, er det slut?
Hvad hvis jeg ender med at blive alene?
Der er en masse tanker, og hvis jeg skal være helt ærlig så glæder jeg mig slet ikke.. er det ikke forkert?
Jeg får tanker som - gid det alligevel aldrig var sket, eller gid det bare forsvandt!
Jeg læser stolpe op og ned, og høre at det er nomalt ens hormoner kan vælte rundt, men er dette normalt?
Min kæreste er super glad.. meget engageret og kan ikke vente med at fortælle det til hele verden.
Jeg har det lidt mere blandet, jeg græder meget. Udover det overskygger kvalme og opkast næsten alt.
Jeg er 28 og han er 36.
Håber nogle kan fortælle mig at jeg er ganske normal og at dette også kan være en del af at være gravid.

Hehe
som du kan fornemme så er du nok ikke den eneste med de tanker...
Og især det der mix af ufattelig kvalme og hormoner..! Havde den selv. tænkte tanker som (og vores var planlagt):
* Jamen vi har ikke engang været kærester i 1 år! "må" man så egentlig godt?
*Jamen hvad nu HVIS vi ikke holder??....!! Selvom vi fra dag ét har aftalt at den dag vi fik børn sammen der var det for evigt, så vi vil begge kæmpe til det sidste.
*KAN jeg overhovedet være en god mor??? Jeg kan ikke engang overskue i morgen, endnu en dag med kvalme!....
*Vil vi blive ved med at være lige så meget kærester? Vil han stadig finde mig tiltrækkende? Vil jeg selv finde mig tiltrækkende?
*Hva hvis der er noget galt med baby? Er der noget galt med baby? Er der rent faktisk en baby?
*MISTER JEG NU MIN FORSTAND???
Jeg sagde en dag, efter vel en ca godt 9 uger med konstant kvalme, MEGET ALVORLIGT, til min kæreste; "Du ved godt det her bliver det første og ENESTE barn vi 2 skal have???! Jeg er ved at blive sindsyg. jeg kan ikke styre hverken hormoner eller tanker og tænker de mest irrationelle ting. HVORDAN KAN DU OVERHOVEDET VÆRE SAMMEN MED MIG???! Jeg synes du skal flytte til jeg er blevet mig selv igen"!..... 

. Hans svar var; "Skatter.... (griner lidt) Vi skal have flere børn, selvfølgelig skal vi det. Jeg elsker dig og jeg forlader dig ikke, aldrig. Hvad vi får af problemer, dem løser vi hen af vejen. Kom her". Og så fik jeg en kæmpe lang krammer
Jeg kan grine af det i dag efter hormonerne er kommet mere på plads, kvalmen er forsvundet og det hele bare er blevet mere sikkert. Vi har været til scanninger og set han har det godt og jeg mærker ham sparke rundt hver dag
Lige når man står i det så virker det sååå uoverskueligt, især i starten, der hvor det pludselig går op for en; JEG SKAL VÆRE MOR!!???? FUUUUUUCCCKKKKK!!...... 

Men ud fra egen lille erfaring kan jeg kun sige; træk vejret og glæd dig til at du lige har fået det hele vendt i hovedet/ kroppen. Jeg kan stadig en gang imellem tænke FUCK! JEG SKAL VÆRE MOR, KAN JEG KLARE DET?? Men panikken vare kortere og kortere og glæden ved tanken om at JA JEG SKAL VÆRE MOR! kommer hurtigere og vare længe 

Så med mit lange indlæg vil jeg bare sige; rolig der er lys ude for enden af tunnlen. Grunden til du ikke kan se det måske, er bare at der er et lille sving du bare lige skal forbi 
Maria, 28 år, idag 25+5