Så træt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.472 visninger
19 svar
0 synes godt om
24. november 2010

camillakrath

Hej skønne tøser.

Nu er jeg i 15. uge og jeg er simpelthen så træt. Det er virkelig ikke til at holde ud. Bare jeg har lavet aftensmad, så falder jeg i søvn på sofaen bagefter. Det er som om jeg skal sove før og efter hver eneste lille aktivitet.

Jeg sover hele formiddagen. Jeg kan slet ikke få øjne. Dog sover jeg også max en time ad gangen om natten, da jeg er oppe og tisse 5 - 7 gange.

Men når jeg læser i mine bøger osv, står der altid at de fleste er mindre trætte i 2. trimester. Jeg var slet ikke træt i 1. trimester, kun plaget af ekstrem kvalme.

Er der nogen af jer der har oplevet det samme? Eller havde i det også kun i 1. trimester?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

betiinsen

har det præcis ligesom dig og er også i uge 15. det er hårdt.. og har ikke sovet en nat igennem siden jeg blev gravid.. hmm.. men kan sove hele tiden og bare det at lave lidt er hårdt.. er lige begyndt på ekstra jerntabletter.. men ved ikke om de hjælper mig endnu.. håber på det bedste for dig

Anmeld

24. november 2010

Sofia

Er du begyndt at tage jern?? Det kan hjælpe mod trætheden! Og hvis du fx tager hemojern og tager de 3 stk. der står på pakken, så begynd at tage 4 eller 5 i stedet. Det  sagde min jordemoder, man sagtens kunne.

Anmeld

24. november 2010

Mor Christa

camillakrath skriver:

Hej skønne tøser.

Nu er jeg i 15. uge og jeg er simpelthen så træt. Det er virkelig ikke til at holde ud. Bare jeg har lavet aftensmad, så falder jeg i søvn på sofaen bagefter. Det er som om jeg skal sove før og efter hver eneste lille aktivitet.

Jeg sover hele formiddagen. Jeg kan slet ikke få øjne. Dog sover jeg også max en time ad gangen om natten, da jeg er oppe og tisse 5 - 7 gange.

Men når jeg læser i mine bøger osv, står der altid at de fleste er mindre trætte i 2. trimester. Jeg var slet ikke træt i 1. trimester, kun plaget af ekstrem kvalme.

Er der nogen af jer der har oplevet det samme? Eller havde i det også kun i 1. trimester?

Knus

Heej

Først må jeg hellere lige ønske tillykke med vidunderet i maven

Du skal ikke være bekymret - jeg var ved at DØ af træthed fra 8. uge og indtil omkring uge 20-23 eller sådan noget, så jeg tror det er helt normalt. Kom dog over det indtil for et par uger siden hvor jeg begyndte at være voldsomt træt igen.. Men det er jo pga så lidt nattesøvn som jeg får - fordi jeg (ligesom dig) også er på toilet hele natten, og det er svært at finde en måde at ligge på med den kæmpe mave jeg nu render rundt med. (er i uge 37, så er ret stor ;P )

Anmeld

24. november 2010

sabrinaxb

ja, og jern piller virker tro mig

Anmeld

24. november 2010

camillakrath

betiinsen skriver:

har det præcis ligesom dig og er også i uge 15. det er hårdt.. og har ikke sovet en nat igennem siden jeg blev gravid.. hmm.. men kan sove hele tiden og bare det at lave lidt er hårdt.. er lige begyndt på ekstra jerntabletter.. men ved ikke om de hjælper mig endnu.. håber på det bedste for dig

Mange tak. Så er det ikke bare mig.

Jeg overvejede faktisk også at begynde på ekstra jern? Måske det kan tage toppen

Anmeld

24. november 2010

camillakrath

Sofia skriver:

Er du begyndt at tage jern?? Det kan hjælpe mod trætheden! Og hvis du fx tager hemojern og tager de 3 stk. der står på pakken, så begynd at tage 4 eller 5 i stedet. Det  sagde min jordemoder, man sagtens kunne.

Jeg er ikke så meget inde i det - men hvad er Hemojern?

Anmeld

24. november 2010

camillakrath

sabrinaxb skriver:

ja, og jern piller virker tro mig

Hvor meget jern tager du om dagen for at få en virkning?

Anmeld

24. november 2010

camillakrath

MissChrista skriver:

Heej

Først må jeg hellere lige ønske tillykke med vidunderet i maven

Du skal ikke være bekymret - jeg var ved at DØ af træthed fra 8. uge og indtil omkring uge 20-23 eller sådan noget, så jeg tror det er helt normalt. Kom dog over det indtil for et par uger siden hvor jeg begyndte at være voldsomt træt igen.. Men det er jo pga så lidt nattesøvn som jeg får - fordi jeg (ligesom dig) også er på toilet hele natten, og det er svært at finde en måde at ligge på med den kæmpe mave jeg nu render rundt med. (er i uge 37, så er ret stor ;P )

Mange tak - og i lige måde.

Måske er der ikke andet og gøre end at acceptere det. Jeg synes bare det er hårdt når man helst skal dyrke så meget motion osv.

Anmeld

24. november 2010

Sofia

camillakrath skriver:

Jeg er ikke så meget inde i det - men hvad er Hemojern?

Det er et mærke på jernpiller Du kan også få gravijern, hvor du kun behøver en om dagen, dem fik jeg dog meget hård mave af, og det får jeg ikke af hemojern, så derfor er jeg gået over til det mærke. Begge mærker kan købes i matas. Og hvis du ikke tager jern endnu, synes jeg helt sikker du skal starte, det vil hjælpe på din træthed også - tror jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.