fødselsdags-tøse-middag på lørdag....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.909 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. november 2010

Vidunderligeunger

... men hvad skal jeg servere?

Vi bliver 6 piwer som skal have 3 (4) retter

1 Apéritif. jeg regner med at starte med en lille apéritif i form af ?????? kom gerne med forslag!

2. så skal vi have forret, som jeg havde tænkt mig skulle være bagte jomfruhummerhaler med lidt let salat.

3. hovedretten bliver culottesteg, som har simret i en gryde nogle timer, det kan man lave noget fantastisk sovs ud af nemlig. Kartofter (men hvilke????) rodfrugter og?? andet evt.?

4. Desserten - skal være let at lave, men samtidig sige "WAUW" kom frisk med ideer.

Knus mitzie - som regner med at starte i morgen med at købe ind, og starte madlavning fredag så alt er perfekt lørdag  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

LouiseNielsen

BlyViol skriver:

... men hvad skal jeg servere?

Vi bliver 6 piwer som skal have 3 (4) retter

1 Apéritif. jeg regner med at starte med en lille apéritif i form af ?????? kom gerne med forslag!

2. så skal vi have forret, som jeg havde tænkt mig skulle være bagte jomfruhummerhaler med lidt let salat.

3. hovedretten bliver culottesteg, som har simret i en gryde nogle timer, det kan man lave noget fantastisk sovs ud af nemlig. Kartofter (men hvilke????) rodfrugter og?? andet evt.?

4. Desserten - skal være let at lave, men samtidig sige "WAUW" kom frisk med ideer.

Knus mitzie - som regner med at starte i morgen med at købe ind, og starte madlavning fredag så alt er perfekt lørdag  

Vil anbefale nogen hasselbagte kartofler.....

Go aften til jer...

Anmeld

24. november 2010

Musen85

Nu er jeg lidt et dessert menneske, så det er det eneste jeg lige kan finde et forslag til Hvad med is med bær? (bærsymfoni?)  og et stykke chokoladekage / brownies til? Det er hvertfald min favorit, da det er friskt pga bær

Anmeld

24. november 2010

Vidunderligeunger

LouiseNielsen skriver:

Vil anbefale nogen hasselbagte kartofler.....

Go aften til jer...

det overvejde jeg også - men det er for almindeligt det må gerne være lidt mere avanceret men tak for indput.

Anmeld

24. november 2010

Vidunderligeunger

Musen85 skriver:

Nu er jeg lidt et dessert menneske, så det er det eneste jeg lige kan finde et forslag til Hvad med is med bær? (bærsymfoni?)  og et stykke chokoladekage / brownies til? Det er hvertfald min favorit, da det er friskt pga bær

må give dig samme svar..  is med bær er ikke ( i mit hoved ) wauw.. det kan man altid få hehe.. det skal være (meget) mere avanceret men også tak til dig

Anmeld

24. november 2010

Musen85

BlyViol skriver:

må give dig samme svar..  is med bær er ikke ( i mit hoved ) wauw.. det kan man altid få hehe.. det skal være (meget) mere avanceret men også tak til dig

Hehe, nej, det er det nok ikke Man skulle nok have fulgt mere med i et eller andet kokkeprogram.. haha

Anmeld

24. november 2010

CiSo

hvad med at bage et nogle nøddehorn og så lægge noget jordbær is ved og med friske bær.. det lækkert..

Eller så kan du lave sådan noget butterdej med jordbær skum indeni og friske bær, det er også vildt lækkert.. kan desværre ikke give dig en opskrift, da jeg aldrig selv har lavet det, men kun fået det hos andre..

Anmeld

24. november 2010

kaba

Aperitif - Hvad med blinis (eller små butterdejsbunde) med kaviar mm eller laksetatar el.lign.?

Til hovedretten en kartoffelroulade. Og svampe.

Og så chokolade-fondant til dessert - altid et delikat hit og kan forberedes i god tid. Har også for nylig fået de lækreste safransouffléer.

Anmeld

24. november 2010

Vidunderligeunger

oppelop

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.