? til Palmin...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.106 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. november 2010

Silas&Mille

Hej I kloge kagekoner.

Jeg skal prøve at lave Klejner for første gang i 12 år (eller der omkring) i næste weekend og skal så lave igen lige inden juleaften.

Så var det jeg kom til at tænke om man kan 'genbruge' Palminen?
Altså kan jeg bare gemme det jeg bruger i næste weekend og så bruge det igen lige inden juleaften?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Topp

det kan du sagens - det skal bare stå koldt i mellemtiden

Anmeld

24. november 2010

Kay

og når du er helt færdi så lige en gang fuglefrø i og mast ind i nogle kogler eller i et plastik glas med snor nede i... så får fuglene også en god jul

Anmeld

24. november 2010

Bom

Palminen bliver bare helt brunt efter du har lavet første postion klejner, så spørgsmålet er om du synes det er "lækkert" og genbruge det.... Det koster jo hellere ikke mange basse ører og fuglene bliver sikkert glade for kugler af palmin og frø...

Anmeld

24. november 2010

Silas&Mille

Nårh ja, havde ikke lige tænkt på farven.

Nej ved godt at palmin er ret billigt i Danmark. Men her i Sverige har de det ikke til samme pris, i hvert fald ikke her hvor vi bor
Jeg skal bruge noget der hedder kokosfett og det koster omkring 40-50 kr per kilo.

Men tager nok vurderingen når jeg har lavet første portion. om ikke andet bliver fuglene bare ekstra glade

Anmeld

24. november 2010

Lone Jakobsen

MoriSverige skriver:

Hej I kloge kagekoner.

Jeg skal prøve at lave Klejner for første gang i 12 år (eller der omkring) i næste weekend og skal så lave igen lige inden juleaften.

Så var det jeg kom til at tænke om man kan 'genbruge' Palminen?
Altså kan jeg bare gemme det jeg bruger i næste weekend og så bruge det igen lige inden juleaften?

kan se at du har det lige som mig med klejner jeg har heller ikke lavet dem i mange år, men har faktisk overvejet at prøve i år.

mener at ha læst at man kan koge dem i olie i stedet for... ku det måske være en billigere løsning?

Anmeld

24. november 2010

Manakauapo

Altså jeg koger altid mine i svinefedt, ligesom Farmor har lært mig. Og der hælder vi jo bare resten i en foliebakke med lidt fuglefrø og sætter det udenfor.

Jeg ville personligt ikke gøre det, med at genbruge palminen.

Anmeld

24. november 2010

Silas&Mille

nutche skriver:

kan se at du har det lige som mig med klejner jeg har heller ikke lavet dem i mange år, men har faktisk overvejet at prøve i år.

mener at ha læst at man kan koge dem i olie i stedet for... ku det måske være en billigere løsning?

Måske olie er en billigere løsning, er bare i tvivl om smagen bliver lige så god som ved palmin/kokosfett

Anmeld

24. november 2010

Lone Jakobsen

MoriSverige skriver:

Måske olie er en billigere løsning, er bare i tvivl om smagen bliver lige så god som ved palmin/kokosfett

ja det kan der være noget om

Anmeld

24. november 2010

Silas&Mille

Kageteenageren skriver:

Altså jeg koger altid mine i svinefedt, ligesom Farmor har lært mig. Og der hælder vi jo bare resten i en foliebakke med lidt fuglefrø og sætter det udenfor.

Jeg ville personligt ikke gøre det, med at genbruge palminen.

Vi kan godt nok også få svinefedt her oppe.

Men på en eller anden måde synes jeg det lyder ulækkert at bruge svinefedt.
Men måske det bare er mig der er lidt underlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.