Dobbeltmoralsk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Pige2009

smillaluna skriver:

Det kan godt være jeg bliver en smule upopulær ved at oprette denne tråd, men ikke desto mindre gør jeg det alligevel.

Synes der er en kedelig tendens til at man er utrolig dobbeltmoralsk herinde.

Alle har meget travlt med at vi skal debattere i en ordentlig tone, og det skal vi osse. Men jeg tror ikke der er nogen herinde der kan sige sig 100% fri for at have skrevet en spydig kommentar til et emne hvor man er uenig i trådstarters holdning, (inklusiv mig selv).

Det jeg bare vil sige er: Fej for egen dør inden man "angriber" andre for at kritisere trådstarter! Der er uendelig mange følsomme emner hvor vi ALDRIG bliver enige, men kunsten er vel at man ALTID forsøger at holde tonen sober.

Tit synes jeg faktisk at dem der angriber andre for at kritisere trådstarter, bruger et mere grimt sprog end dem de reelt prøver at "tale til ro".

Det var alt herfra. Håber ikke at jeg bliver "slagtet" for mit indlæg

Jeg er da helt enig med dig. Personligt har jeg da selv lavet et par indlæg i en tråd, som jeg efterfølgende har fortrudt. Når det er tilfældet, sender jeg altid en undskyldning til den pågældende bruger og får tingene udredt på den måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Frøken J.

Nu er jeg brand new herinde, så har self. ikke erfaret noget, men mine erfaringer er, at det er et generelt problem på debatforums, at der er nogen, der skal være spydige. Jeg håber ikke, at det er noget, jeg kommer til at opleve herinde, for alt dette er nyt for mig, og man har vel brug for gode råd og opbakning uden at blive skræmt væk

Anmeld

24. november 2010

Faith

Secrets skriver:

Nu er jeg brand new herinde, så har self. ikke erfaret noget, men mine erfaringer er, at det er et generelt problem på debatforums, at der er nogen, der skal være spydige. Jeg håber ikke, at det er noget, jeg kommer til at opleve herinde, for alt dette er nyt for mig, og man har vel brug for gode råd og opbakning uden at blive skræmt væk

Hvor har du ret

Men tror desværre ikke Baby.dk er anderledes andre mange andre debatforums. Bølgerne går højt herinde sommetider! Men man kan jo bare holde sin egen tone sober overfor andre, og så håbe at andre gør det samme overfor en selv.

Anmeld

24. november 2010

Laulund87

SSL skriver:

Hehe, ja ja - vi er vel mennesker  dén bemærkning kan jeg godt li'  Jeg er faktisk enorm ny herinde, men jeg har profil på andre sider med debatter, og jeg synes altid folk er lidt grove, ligemeget hvad det drejer sig om - eller nej, som I siger - hvis det er et meget følsomt emne for én selv, så ender man med at være lidt grov  HOV! Men men, jeg tager det ikke tungt, og jeg er meget 'la la la' af personlighed, men men - problemet er jo nok, at det ved I ikke, men det ved feks mine veninder, når jeg er grov overfor dem  Ja, man skal nok finde en balance i det man siger, skriver og hvordan man egentlig mener ens budskab.. Men jeg var ikke så chokeret igen over dén tråd du nok referere til, har set langt værre på andre sider, omhandlende samme emne  

Men jeg har set tråde herinde jeg bare har haft et enormt lyst til bare at sige hvad JEG mener, men hvor jeg tror det vil fremstå så hårdt at jeg bare lader være  Dét er nok meget godt, hvis det er kritik myntet på én bestemt..

Jeg synes nu også at det er værre på andre sider

Synes nemlig også man skal tænke over om den måde man skriver på, om man vil sige sådan til personen direkte! Hvilket jeg da også kan glemme 

Men jeg synes denne tråd er unødvendig egentlig, for dobbeltmorale kan bare ikke undgåes og alle begår fejl

Anmeld

24. november 2010

SSL

smillaluna skriver:

Hvor har du ret

Men tror desværre ikke Baby.dk er anderledes andre mange andre debatforums. Bølgerne går højt herinde sommetider! Men man kan jo bare holde sin egen tone sober overfor andre, og så håbe at andre gør det samme overfor en selv.

Min veninde, som præsenterede mig for denne side sagde faktisk også til mig "folk kan være ret spydige og der er nok gemt en lille kælling i de fleste i nogle af debatterne"  Så det er nu pudsigt nok at jeg allerede opdager det nu

Anmeld

24. november 2010

SSL

Laulund87 skriver:

Jeg synes nu også at det er værre på andre sider

Synes nemlig også man skal tænke over om den måde man skriver på, om man vil sige sådan til personen direkte! Hvilket jeg da også kan glemme 

Men jeg synes denne tråd er unødvendig egentlig, for dobbeltmorale kan bare ikke undgåes og alle begår fejl

Ja det er rigtigt - meen, måske er det sundt nok med en reminder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.