Efterlysning!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

687 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. november 2010

pipsen

Hvor i Danmark kan man købe et pænt hus 130-200 m2 til under 2 mill, arbejde og bo i byen (+50,000 indbyggere), have lederjob indenfor it og almindeligt job indenfor det offentlige?

Ih hvor er jeg træt af, at kigge på huse til 2,5-3,5 mill, som kun lige hænger sammen. Hvor ville jeg gerne kunne mærke, at vi faktisk tjener ok lønninger.. alt går til kæmpe boligudgifter og bil.. suk, vil så gerne sætte udgifter ned og have lidt overskud i vores liv. 

Det lyder forkælet, jeg kan godt høre det. Men situationen er at vi arbejder ALT for meget (to mennesker + 100 timer ugentligt), og virkelig ikke har meget mere end vi skal bruge. Vi kan ikke sætte udgifter nævneværdigt ned, her hvor vi bor, så der må virkelig andre boller på suppen. 

Jeg håber meget på inspiration til, hvordan/hvor man kan leve anderledes. Og det handler ikke om, at vi har kæmpe hus eller dyre biler. Helt almindelige forhold er alt, hvad vi behøver.. 

Så kom gerne med inspiration til, hvordan man kan indrette sit familieliv, så der er plads til lidt mere tid til ungerne " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" />

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Mi

Vi lever lige omvendt. Min mand arbejder "kun" 37 timer om ugen, og jeg går hjemme. Vi lever af min mands løn, og det er altså forbavsende hvor lidt man egentlig har brug for. Det er ikke fordi vores børn ikke får tøj på kroppen, fritidsinteresser eller lignende, men vi overvejer vores køb og børnene går ikke i SFO eller vuggestue. Vi elsker vores liv, for tiden bliver brugt til det vi har lyst til.

Tror ikke man kan finde et hus til under to millioner som er i nogenlunde stand, hvis man også skal bo i en stor by med de jobmuligheder. Bor selv ved Varde i sydvestjylland, og der koster et hus på 150-180 kvm i god stand lige under 2 mill. Så er det nok ikke billigere andre steder i landet ved byer som er større.

Håber i finder ud af hvad der er vigtigst for jer, og hvad i prioritere i livet. Man lever jo som bekendt kun en gang

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

23. november 2010

Holm88

http://www.realmaeglerne.dk/adsag.asp?sag=701-0357&b=1&m=1

Mine forældre sælger deres - ca 15 km fra Vejle

Anmeld

23. november 2010

pipsen

MarianneSonne skriver:

Vi lever lige omvendt. Min mand arbejder "kun" 37 timer om ugen, og jeg går hjemme. Vi lever af min mands løn, og det er altså forbavsende hvor lidt man egentlig har brug for. Det er ikke fordi vores børn ikke får tøj på kroppen, fritidsinteresser eller lignende, men vi overvejer vores køb og børnene går ikke i SFO eller vuggestue. Vi elsker vores liv, for tiden bliver brugt til det vi har lyst til.

Tror ikke man kan finde et hus til under to millioner som er i nogenlunde stand, hvis man også skal bo i en stor by med de jobmuligheder. Bor selv ved Varde i sydvestjylland, og der koster et hus på 150-180 kvm i god stand lige under 2 mill. Så er det nok ikke billigere andre steder i landet ved byer som er større.

Håber i finder ud af hvad der er vigtigst for jer, og hvad i prioritere i livet. Man lever jo som bekendt kun en gang

Marianne

www.stjerneleg.dk

Tak for dit svar. Ja, det kan være vores "quest" er helt umuligt. Alligevel er det fedt at høre om en anden familie, som har indrettet sig helt anderledes.. Kan være, vi ender med at skulle gå på kompromis med nogle af vores mål, men så må det være bevidste til og fravalg.

Som du siger, man lever kun en gang og lige nu, er vores liv seriøst op til debat..

Anmeld

23. november 2010

pipsen

Ann88 skriver:

http://www.realmaeglerne.dk/adsag.asp?sag=701-0357&b=1&m=1

Mine forældre sælger deres - ca 15 km fra Vejle

Gud hvor er det fedt, bare nok lige landligt nok for sådan nogle bytosser som os " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12392.png" alt="" />

Anmeld

23. november 2010

Holm88

pipsen skriver:

Gud hvor er det fedt, bare nok lige landligt nok for sådan nogle bytosser som os " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12392.png" alt="" />

Der er jo ikke sååå langt til Vejle...

Men ja hvis man er bymenneske, så er det lidt ude

Anmeld

23. november 2010

Mi

pipsen skriver:

Tak for dit svar. Ja, det kan være vores "quest" er helt umuligt. Alligevel er det fedt at høre om en anden familie, som har indrettet sig helt anderledes.. Kan være, vi ender med at skulle gå på kompromis med nogle af vores mål, men så må det være bevidste til og fravalg.

Som du siger, man lever kun en gang og lige nu, er vores liv seriøst op til debat..

Jeg tror man ind i mellem skal turde tage nogle drastiske og modige valg for at få det liv man drømmer om.

Vi var da også i tvivl hvilke konsekvenser det ville have for os (økonomi, karriere, kunne jeg holde ud at gå hjemme osv), men stillede os selv spørgsmålet: "hvad er det værste der kan ske?" Helt ærligt, så havde det potientiel større konsekvenser for os at leve som vi gjorde, i forhold til at satse, og leve som vi ønskede.

Anmeld

23. november 2010

anjamichell@gmail.com

Odsherred kommune... 20 km fra Holbæk

Anmeld

23. november 2010

pipsen

MarianneSonne skriver:

Jeg tror man ind i mellem skal turde tage nogle drastiske og modige valg for at få det liv man drømmer om.

Vi var da også i tvivl hvilke konsekvenser det ville have for os (økonomi, karriere, kunne jeg holde ud at gå hjemme osv), men stillede os selv spørgsmålet: "hvad er det værste der kan ske?" Helt ærligt, så havde det potientiel større konsekvenser for os at leve som vi gjorde, i forhold til at satse, og leve som vi ønskede.

Kunne ikke være mere enig. Vores problem er nok, at vi endnu ikke har fundet løsningen på det, som vi ønsker. Et hjem til rimelige penge, gerne deltidsarbejde til mig (jeg kan ikke gå derhjemme fuld tid), lidt mere rimelige arbejdstider til min mand og transporttider, som gør, vi ikke ender med at være hjemmefra konstant. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.