Hej alle,
Jeg er helt ny herinde, så håber jeg følger de uskrevne regler her i forum. Jeg har en hel bunke spørgsmål, som jeg har brug for at få svar på, og jeg håber, at i har tid og lyst til at besvare dem 
Min kæreste og jeg har talt om, at vi ønsker os en lille ny. Det er rigtig spændende, og jeg stopper med p-pillerne efter udløb af denne pakke. Der er dog en række udfordringer forbundet med denne ønskede graviditet, og det er nok mest angsten for andres reaktion, der bekymrer mig.
For det første er vi unge. Jeg er 21, og han kun et par år ældre. Der hersker mange fordomme om unge, der får børn, og jeg ved ikke, hvordan mine forældre vil reagere. Jeg kan forestille mig, at de først bliver chokerede, og derefter glade. I hvert fald min mor. Men omvendt blev jeg selv undfanget, da min mor var 19, og født da hun var 20, så at blive vred er trods alt dobbeltmoralsk.
Den største udfordring er, at jeg går på universitetet. Bliver jeg gravid nu (jeg ved godt, at det kan tage lang tid, før det lykkes), vil jeg først få barnet på 3. semester. Jeg går på en uddannelse med få undervisningstimer og meget selvstudie, så jeg forestiller mig, at jeg ikke nødvendigvis behøver sætte min uddannelse på hold. Self. bliver det hårdt at læse, når man lige har fået en lille ny, jeg er godt klar over det, og har skam sat mig ind i en fandens masse ting omkring graviditet, men omvendt har jeg også hørt rigtig mange sige, at fx er fortsat på HF uden barsel, og der er jo endda flere timers undervisning hver dag! Jeg har max 12 timers undervisning om ugen, og ingen mødepligt. Forelæsningerne kan optages med diktafon, hvis det er. Hvad mener i? Er det realistisk at fortsætte uddannelsen med en lille ny ved min side?
Ydermere er den sidste ting, at folk måske vil være skeptiske, da min kæreste og jeg ikke har været sammen i mere end et halvt år. Nogen kan måske sige: "Sig mig, har i travlt?", men vi er ikke i tvivl om, at det vi har, er det helt rigtige. Vi flyttede sammen kort efter vi fandt sammen, fordi det hele bare føltes rigtigt, og vi har et godt og velafbalanceret forhold med kærlighed og god kemi, og stadig plads til et lille skænderi af og til for at få renset luften. Hvordan ville i forsøge at få folk til at forstå, at i ville have børn nu, trods ung alder og ikke så længe sammen?
Jeg har altid ønsket mig at få børn i en ung alder. Mit forhold til min mor er fantastisk, og det kan jeg tydeligt mærke skyldes, at hun er meget ungdommelig og aldersforskellen ikke er så markant som hos mange andre børn/forældre. Ydermere var der flere af mine lærere på gymnasiet der nævnte, at de synes det var det mest optimale at få børn under uddannelse. Hvis man venter til bagefter, og først kommer ud i verden, så skal man jo først etablere sig i arbejdslivet, få fast job, og før man ved af det, er man 30. Og som sagt ønsker jeg børn i en ung alder 
Håber i har nogle gode svar!