Skift af dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

779 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. august 2008

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Hej piger.

Nu har jeg brug for jeres input. Sagen er den, at min Sofus går i dagpleje ca. 6 km. fra hvor vi bor. Selve turen er lidt træls, da det er den modsatte vej af hvor min mand og jeg skal hen om morgenen.
Han været hos hende i ca. 5 måneder. Hun er et dejligt menneske, enormt sød, venlig og imødekommende. På den anden side har der været nogle ting, som bare ikke har været i orden. I bund og grund er vi rigtig glade for hende, men hun har nok ikke vores fulde tillid.

Vi er nu blevet tilbudt en ny plads i byen hvor vi bor. Det ville jo være smadder lækkert lige at kunne gå de 150 m. og aflevere/hente. To piger fra min mødregruppe har deres sønner på præcis samme alder som Sofus hos hende og de er smadder glade for hende. 100% tilfredse.

Jeg er en yderst loyal person, og selvom jeg nok hælder til at skifte dp. så har jeg det bare så dårligt med det overfor den gamle dp.
Min mand og jeg er ret sikre på at Sofus meget hurtigt vil falde til hos den nye dp, hvad tror i?

P.s Sofus er meget glad for at gå i dp også når han har været i gæstedp som dog altid har været hos den samme. Sofus er ca. i dp. fra 8.30-14.30.

Uha, synes det er svært!

Mvh. Line.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg synes i bare skal skifte. Det har hun sikkert forståelse for. Ellers kan i jo bare sige at det er pga afstanden. Det er jo ikke helt løgn. :)

(H)

Anmeld

22. august 2008

Pia.

Mon ikke I allerede selv kender svaret ;)... Jeg tror i det lange løb at I bliver mere glade for at vælge den nye dagplejer...

Selvom I er glade for hende I har nu, så er der sket noget som har gjort hun ikke har jeres fulde tillid... Det lyder som om det er svært at få den bygget op igen...
Der er langt til hende og det er besværligt at I skal i modsatte retning bagefter, med hensyn til jeres arbejdsplads...
Den nye dagplejer har I kun hørt godt om, det er nemt med hensyn til jeres arbejde, der er to andre børn Sofus allerede kender og deres forældre er 100 % tilfreds...

Jeg tror at hvis I vælger at blive hvor I er, at I bliver kede af jeres valg med tiden ... Forklar jeres dagplejer nu at transporten om morgenen og eftermiddagen er lidt dum for jer og at I nu har fået tilbudt en kollega hvor det ville passe meget bedre for jer...
Er sikker på hun ikke tager det personligt....

Ud over det så håber jeg at det der er sket med jeres tillids brud at I har fået snakket det igennem... Det er ikke rart at gå med sådan noget...

Held og lykke med det hele og følg jeres hjerter og kig på jeres søn og se hvad der er bedst for ham...

Knus fra Pia.

Anmeld

22. august 2008

miver

Hej :)

Hvis i ikke er helt tilfreds med jeres Dp. og har fået tilbud og at få en tætter på ville jeg helt klart skifte :D

Har selv prøvet at skrift Dp. med vores første (og det var for os et a de bedste valg )

Håber du finder den rette løsning for jer

(H) mie

Anmeld

22. august 2008

twinboys

Hej jeg er selv dagplejer lige som Pia og jeg er også helt enig med alt det Pia skriver...

Så sig ja til den nye plads og skift til den nye...

Mvh Majbritt(H)

Anmeld

22. august 2008

Balderson

Hej

Der er da slet ikke nogle tvivl om hvad I som familie skal vælge.. Så se du bare at skifte til den nye dagpleje :)

Den dagplejemor i har nu vil sagtens kunne forstå jeres valg... og hvis hun begynder at tage det personligt, så kan i jo altid bruge den med transporten som grund for jeres valg...

Men hvis hun tager det personligt, siger det vel mere om hende end jer...

Håber det kommer til at gå godt med jers søn og den nye dagpleje ;)

Mvh

Anmeld

22. august 2008

MorCamilla

Hejsa..

Jeg ville skifte hvis jeg var i jeres sted.. I behøver jo ikke fortælle jeres gamle dagplejemor at det er fordi der er nogle ting ved hende at I ikke bryder jer om.. I kan jo bare sige at det er fordi I har fået en plads meget tættere på hvor i bor.. Og det vil gøre tingene nemmere for jer..

Mikkel skiftede dagpleje efter 4-5 måneder, hende vi havde fået først, var i den anden ende af byen og hun var syg mandag og fredag ind i mellem og havde så en lang sygemelding på 1½ måned, så fik jeg nok, selv om at hun var en rigtig sød og dejlig kvinde.. Gik på dagplejekontoret og fik en ny plads ret hurtigt.. Vores nye dagleje bor 100 meter fra hvor vi bor og hun er bare den bedste...

Knus fra Camilla. som synes at I skal takke ja til den nye plads..;)

Anmeld

22. august 2008

tasha33

hej
kan kun være enige i hvad majbritt og pia siger, det er jo det bedste for jer alle at i har så kort afstand til pladsen som muligt. og det er der jo forståelse for som dagplejer.
knuz fra endnu en dagplejer:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.