Flov men alligevel meget stolt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

486 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. november 2010

hc=k

Hej alle.

Jeg har en meget intellegent drig på snart 20 måneder og det gør mig nogle gange lidt flov. Ikke at jeg skammer mig over ham overhovedet, men jeg bliver forlejen når folk komentere ham. Alle vi møder siger at han er super dygtig, klog, hurtig osv og det er da rigtig dejligt at hører, men jeg kan ikke lade være med at tænke på at jeg jo ikke skal gøre ham bedre end andre og at jeg ikke skal blære mig.
Jeg ved godt at det måske lyder meget mærkeligt det jeg skriver.

Jeg spørger rigtig tit min mor om hvad en "almindelig" dreng på hans alder kan eller skal kunne i forhold til hvad Kristopher kan, men jeg får ikke rigtig noget svar.
Er der en side hvor man kan se hvad de skal kunne/ kan hvor jeg måske kan se og sammenligne??

Undskylder lige på forhånd hvis der er nogle der synes at jeg blære mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

tinasmor

Tror da ikke du blærer dig, men tror bare ikke du skal gå så meget op i om han er hurtig eller ej. Lang de fleste børn er hurtigere på det ene eller andet punkt (og måske langsommere på andre) Men i sidste ende når de så står og skal forlade børnehaven, så kan lang de fleste jo præcis det samme. Og så er det jo lige meget om de begynder at snakke når de er halvandet år eller 3 år. Om de kan rulle på maven når de er 3 måneder eller 6. De indhenter det jo alligevel på et tidspunkt.

Det er ikke fordi jeg tror du gør et stort nummer ud af det, men hvis folk siger han er dygtig osv, så ville jeg da, hvis jeg var dig, bare være glad for det og være glad for du har en glad og kvik dreng.

Måske du kan gå til en legestue, eller se din gl. mødregruppe hvis du gerne vil sammenligne (ved dog ikke helt hvad du vil bruge det til. Din dreng kan jo hvad han kan underordnet hvad andre kan)

Anmeld

23. november 2010

hc=k

tinasmor skriver:

Tror da ikke du blærer dig, men tror bare ikke du skal gå så meget op i om han er hurtig eller ej. Lang de fleste børn er hurtigere på det ene eller andet punkt (og måske langsommere på andre) Men i sidste ende når de så står og skal forlade børnehaven, så kan lang de fleste jo præcis det samme. Og så er det jo lige meget om de begynder at snakke når de er halvandet år eller 3 år. Om de kan rulle på maven når de er 3 måneder eller 6. De indhenter det jo alligevel på et tidspunkt.

Det er ikke fordi jeg tror du gør et stort nummer ud af det, men hvis folk siger han er dygtig osv, så ville jeg da, hvis jeg var dig, bare være glad for det og være glad for du har en glad og kvik dreng.

Måske du kan gå til en legestue, eller se din gl. mødregruppe hvis du gerne vil sammenligne (ved dog ikke helt hvad du vil bruge det til. Din dreng kan jo hvad han kan underordnet hvad andre kan)

Du har ret

Jeg er også glad når folk siger at han er dygtig, meeen når jeg hører det 800 gange om dagen kommer der en smule ydmyghed over mig.

Jeg ved egentlig heller ikke hvad jeg vil bruge det til andet end at jeg er nysgerring  som bare pokker og gerne vil lærer alt hvad jeg kan omkring børns udvikling og jeg vil rigtig gerne forstå hvorfor mit barn er dygtig. ( jeg tror det er fordi jeg har ADHD og helst skal have alt skåret ud i pap )

Jeg synes det er nogle rigtig godt råd det med min game mødregruppe og legestuen det havde jeg ikke lige tænkt på.

Anmeld

23. november 2010

Nettemor

her kan du læse lidt om det og meget andet

http://voresborn.dk/tumling-1-3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.