Bruge lukningstruet kirker som børnehave...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

322 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. november 2010

Low

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2010/11/20/070250.htm

Lukningstruet kirker bliver måske brugt som børnehave, vuggestuer og kulturhuse til unge. Hvad synes i om det? Pt synes jeg det lyder som en god idé.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

IAH

Helt ok for mig. Bor i Kbh. Her er nok 3-4 kirker tæt på mig, som skal lukke.. og så mange kulturhuse er der ikke brug for. Til gengæld er der akut brug for institutioner. Så længe der ikke er fugt og sådan i bygningen, er det jo en oplagt mulighed.

Anmeld

23. november 2010

Low

IAH skriver:

Helt ok for mig. Bor i Kbh. Her er nok 3-4 kirker tæt på mig, som skal lukke.. og så mange kulturhuse er der ikke brug for. Til gengæld er der akut brug for institutioner. Så længe der ikke er fugt og sådan i bygningen, er det jo en oplagt mulighed.

Ja det tænker jeg også  . Hvis de alligevel skal lukke så kan man lige så godt bruge dem til børnehaver og vuggestuer især når der er så fuldt op i børnehaver og vuggestuer . Så længe bygningerne er iorden og sikker så ville jeg ikke have noget imod det .

Anmeld

24. november 2010

Low

24. november 2010

Maja88

snakker vi selve kirken kirken?????

for så ville jeg som pædagog nødig arbejde der- da lydniveauet ville blive utroligt højt

Anmeld

24. november 2010

Mi

Jeg er pædagog og ved at det fysiske rum er super vigtigt for hvordan man kan arbejde med børnene og hvordan de fungere social.

Jeg ville nødig arbejde i en kirke, med mindre den blev total ombygget indvendig. Og hvad med kirkegårdene. Skal der så indrettes legepladser på gamle gravsteder, hvad så med gravfreden? Måske kan det godt lade sig gøre, men det er ikke uproblematisk at indrette institutioner sådanne steder.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.