Frygt for fællesbadning/svømmehal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.458 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. november 2010

Thereseh

Så er der en badedragt på vej i posten, jeg fandt en fra Mamalicious i går. Så håber jeg bare at min numse kan være i den. Hi hi. 

Jeg vil rigtig gerne begynde at svømme, et par gange om ugen. MEN, ihhh, jeg HADER at bade sammen med andre. Jeg synes jeg er tyk, og bare tanken om at flashe deller i fællesbaderummet, gør mig nervøs. Og så at gå fra omklædning, ned til svømmebassinet.....

Tænker at jeg kunne starte med at ta' derned (Frb. Svømmehal) rigtig tidligt, så det kun er pensionisterne der er der (og håbe på at de er svagtseende nok). Hi hi. 

Nå...men frygten skal overvindes, for jeg elsker at svømme. Tror faktisk ikke jeg har været i en svømmehal i 15 år!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Svei

Thereseh skriver:

Så er der en badedragt på vej i posten, jeg fandt en fra Mamalicious i går. Så håber jeg bare at min numse kan være i den. Hi hi. 

Jeg vil rigtig gerne begynde at svømme, et par gange om ugen. MEN, ihhh, jeg HADER at bade sammen med andre. Jeg synes jeg er tyk, og bare tanken om at flashe deller i fællesbaderummet, gør mig nervøs. Og så at gå fra omklædning, ned til svømmebassinet.....

Tænker at jeg kunne starte med at ta' derned (Frb. Svømmehal) rigtig tidligt, så det kun er pensionisterne der er der (og håbe på at de er svagtseende nok). Hi hi. 

Nå...men frygten skal overvindes, for jeg elsker at svømme. Tror faktisk ikke jeg har været i en svømmehal i 15 år!

Afsted med dig...er så skønt at opleve at man bare ser helt naturlig ud og lige som alle andre...de billeder man ser af kvinder rundt omkring er bestemt ikke virkeligheden, det har jeg da opdaget...

Anmeld

23. november 2010

Pige2009

Du er gravid jo! No problem...

Anmeld

23. november 2010

Thereseh

Jbk skriver:

Afsted med dig...er så skønt at opleve at man bare ser helt naturlig ud og lige som alle andre...de billeder man ser af kvinder rundt omkring er bestemt ikke virkeligheden, det har jeg da opdaget...

Det kan du ha' ret i. Yes, jeg skal bare afsted!!! 

Anmeld

23. november 2010

Thereseh

Du er gravid jo! No problem...

Ha ha, indtil videre er jeg vist mest gravid på lårene og numsen 

Anmeld

23. november 2010

IAH

Thereseh skriver:

Jeg synes ikke du skal være nervøs... hvis der er nogen i omklædningsrummet, der ser skævt til dig, er det fordi de virkelig mangler noget andet at gå op i!

Dameomklædningen og svømmehallen er jo fyldt med kvinder i alle mål, højder, drøjder og farver. Nogen har åreknuder andre appelsinhud etc etc.

Du skal være ligeglad med om folk tænker noget om dig. Du er der for at passe på din krop og din graviditet og det har du ret til.

Svømning giver også en god kropsfornemmelse/stolthed, og ligemeget hvor tyk (eller tynd) man er, er det et godt forhold til din krop, der er det vigtigste!

Jeg håber virkelig at du går i gang, selvom det selvfølgelig er svært.

Knus Iben (som en overgang ikke gik i svømmeren fordi jeg var radmager..)

Anmeld

23. november 2010

Svei

Thereseh skriver:

Det kan du ha' ret i. Yes, jeg skal bare afsted!!! 

Ja, sgu.... jeg fik så godt et forhold til min krop da jeg begyndte at svømme...ikke så meget pga de andre men fordi jeg oplevede at det jo bare var naturligt, at vi alle er som vi er..og det i virkeligheden ikke er så vigtigt hvad der er at se udenpå..

Anmeld

23. november 2010

Thereseh

IAH skriver:

Jeg synes ikke du skal være nervøs... hvis der er nogen i omklædningsrummet, der ser skævt til dig, er det fordi de virkelig mangler noget andet at gå op i!

Dameomklædningen og svømmehallen er jo fyldt med kvinder i alle mål, højder, drøjder og farver. Nogen har åreknuder andre appelsinhud etc etc.

Du skal være ligeglad med om folk tænker noget om dig. Du er der for at passe på din krop og din graviditet og det har du ret til.

Svømning giver også en god kropsfornemmelse/stolthed, og ligemeget hvor tyk (eller tynd) man er, er det et godt forhold til din krop, der er det vigtigste!

Jeg håber virkelig at du går i gang, selvom det selvfølgelig er svært.

Knus Iben (som en overgang ikke gik i svømmeren fordi jeg var radmager..)

Tak Iben. 

Jeg kan sagtens forestille mig, at det også kan være svært, når man er radmager. Ja, uanset hvordan man ser ud, handler det jo om at man selv skammer sig over sin krop, uanset om den er tyk, tynd eller midt imellem. 

Jeg skal bestemt derned, og nu er badedragten købt. Det handler vel om at se sine dæmoner i øjnene, en gang for alle, og når det kommer til stykket, er det sikkert slet ikke så slemt. 

Plask plask, fra Therese

Anmeld

23. november 2010

Mumto3

Åh, jeg elsker at gå i svømmehallen, det er SÅ godt for ens selvopfattelse. Man er så vant til at se halvnøgne smukke kvinde, at man næsten tror at det er det normale, og når man så kommer i svømmenhallen opdager man at sådan er der INGEN der ser ud. Derimod har de hængebryster, hængerøv, deller på maven, ryggen, slaskede overarme osv.

Hvis du bor i Kbh kan jeg anbefale DGI-byen. Det er lidt dyrt, men det er lækkert, og der kommer ALLE typer kvinder!

Anmeld

23. november 2010

Dinna88

Thereseh skriver:

Jeg tror virkelig du er den eneste der tænker over det. Det er måske kliché at sige sådan, men altså. 

Jeg har haft det dårligt med det fordi jeg er så lille og tynd som jeg er, men så slog det mig at der er mange der synes det er pænt at være tynd, ligesom at der er mange der synes det er pænt at være fyldig/stor, med små/store bryster, med en stor/lille bagdel osv. Så selvom der MÅSKE er nogle der dømmer, så vil der også være nogle der tænker modsat. 

Så er der jo også de mennesker der er totalt ligeglade, som tænker at vi alle ser forskellige ud af forskellige grunde. Så ud og svøm med dig! Og gå ind i omklædningsrummet med selvtillid, så vil jeg garantere dig at mændgen af folk der dømmer bliver mindsket drastisk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.