Emma skifter DP'er d. 1. dec.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

586 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. november 2010

Bondepigen

...og det blev alligevel hende, som vi meget meget gerne ville have, så det er skønt!

Jeg er bare lidt ked af det overfor hendes nuværende DP'er... selv om vi jo bare prøver at gøre det bedste for Emma... for der er jo ikke som sådan noget galt med DP'eren...det er jo bare fordi jeg ikke tror Emma og hende har den bedste kemi...

Men jeg ringede til DP-pædagogen i sidste uge, for at sige til hende, at Emma altså ikke skulle ud til hvem som helst. Jeg tror Emma måske har lidt ekstra behov for en der er meget omsorgsfuld anlagt...ligesom hende vi gerne ville have.. Hun kan jo selvfølgelig godt skælde ud, men det er jo osse helt i orden, bare hun osse kan finde ud af at være meget omsorgsfuld... Og der tror jeg at vores nuværende DP'er er lidt mere kølig..altså uden at være dum.

Men i hvert fald fik jeg overbevist DP-pædagogen om at det ikke kan være hvem som helst, for så kunne Emma lige så godt blive hvor hun var. Men pædagogen ringede så til talepædagogen, for at høre hvad han tænkte, og han tænkte at en flytning ville være bedst, da han troede jeg havde ret i mine antagelser (ellers måtte vi tage den derfra), for sproget var der i hvert fald IKKE noget galt med.

Og lige pludselig fik jeg af vide, at der bliver en plads ledig hos hende jeg ønskede d. 1. dec. Normalt flytter de ellers ikke børnene til en i samme gruppe i vores område, da det kan blive meget akavet i forhold til legestue osv. Men siden at vi (DP'er og os forældre) ikke har noget udestående med hinanden, så ville de gøre en undtagelse.

DP-pædagogen ville så gerne have lov at tale med DP'er først og så skulle jeg så snakke med hende i dag, når jeg henter Emma. Jeg sagde til pædagogen, at hun skulle understrege, at vi intet har imod hende og at vi har været glade for hende, men vi kan bare ikke forsvare at sende Emma afsted hver dag, hvis hun ikke føler sig tryg der...og det vil være synd for både Emma og DP'er...

Hun er afsted nu Emma, men det er mest for at hun skal holdes fast i at hun skal i DP, så hun ikke "glemmer" det... For det er godt nok meget svært at få hende afsted efter sygdom...og hun har jo nærmest været hjemme i en hel måned nu minus nogle få dage indimellem.... Men hun græd da heldigvis ikke over at blive afleveret i dag, selv om hun ikke gad afsted.. så hun savner nok alligevel de andre børn lidt...

Jeg har jo været ved at lave julegave til DP'er fra Emma, men nu bliver det så til en afskedsgave i stedet...

Jeg maler porcelæn, så jeg har malet et fint julekrus til hende, og et sæt salt og peber bøsser til hverdag... Men hvad kan jeg give hende sammen med det...? Tænker lidt en frugtkurv, men er det en fin nok afskedsgave? Hvad mener I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

sarahb

hej smukke.

Hvor er det bare fantastisk at i fik en plads der hvor i ville, og at det endda gik så hurtigt, det er jo så fantastisk... TIllykke med det, så håber vi der kommer rigtig godt gang i Emmas sprog overfor den nye Dp.

Jeg synes det lyder rigtig fint med dine gaver, du kunne evt købe noget lækkert julekonfekt og nogle appelsiner osv. så det bliver i juletema

Anmeld

23. november 2010

Bondepigen

sarahb skriver:

hej smukke.

Hvor er det bare fantastisk at i fik en plads der hvor i ville, og at det endda gik så hurtigt, det er jo så fantastisk... TIllykke med det, så håber vi der kommer rigtig godt gang i Emmas sprog overfor den nye Dp.

Jeg synes det lyder rigtig fint med dine gaver, du kunne evt købe noget lækkert julekonfekt og nogle appelsiner osv. så det bliver i juletema

Ja, det var osse sådan noget jeg tænkte på... appelsiner, juleslik og en julestjerne, så hun osse får en lille blomst...

Men det er fint, så giver jeg hende det... tak.

Anmeld

23. november 2010

TbCp

Det lyder sørme godt!
Dejligt at i kan få hende over til hende i helst vil....

Synes det lyder som en rigtig fin afskedsgave!

Anmeld

23. november 2010

Bondepigen

TbCp skriver:

Det lyder sørme godt!
Dejligt at i kan få hende over til hende i helst vil....

Synes det lyder som en rigtig fin afskedsgave!

Ja, det er superdejligt. Nu er jeg i hvert fald 100% tryg, for hende her kender jeg og ved at hun er meget omsorgsfuld! Ikke at den nuværende ikke er det, men kan godt mærke, at det ikke helt er nok... Den nye DP'er og jeg ligner nok mere hinanden i måden at være på...

Anmeld

23. november 2010

JustAnotherName

Nej, hvor dejligt for Emma, at hun skal have den DPér som I havde ønsket til hende i stedet. Jeg håber at det kommer til at blive rigtig godt, så I kan føle lettelse og tryghed ved at aflevere hende hver dag.

Knus herfra 

Anmeld

23. november 2010

Barbamama

Ej hvor er det bare godt at høre!!!! Hvor fedt at I fandt en løsning!!! Ihhh jeg bliver helt glad på jeres vegne! Så håber jeg virkelig at Emma løsner op og får det bedre.

Anmeld

23. november 2010

Bondepigen

JustAnotherName skriver:

Nej, hvor dejligt for Emma, at hun skal have den DPér som I havde ønsket til hende i stedet. Jeg håber at det kommer til at blive rigtig godt, så I kan føle lettelse og tryghed ved at aflevere hende hver dag.

Knus herfra 

Det er jo ikke sikker, at det ændrer noget, men nu prøver vi. Under alle omstændigheder vil jeg være mere tryg ved at afl. Emma hos hende her, fordi jeg kender hende fra gamle dage... og ved hvordan hun er.

Anmeld

23. november 2010

Bondepigen

michella80 skriver:

Ej hvor er det bare godt at høre!!!! Hvor fedt at I fandt en løsning!!! Ihhh jeg bliver helt glad på jeres vegne! Så håber jeg virkelig at Emma løsner op og får det bedre.

Det håber jeg osse, men som sagt er det jo ikke sikkert det ændrer noget... men så tager vi den derfra...

Anmeld

24. november 2010

Barbamama

bondepigen skriver:

Det håber jeg osse, men som sagt er det jo ikke sikkert det ændrer noget... men så tager vi den derfra...

Nej det er det ikke. Men det er da godt I prøver noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.