Hvad gør jeg ved rød væskende numse?? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Mira0911

inotyol salve virker fantastisk her... ellers må du prøve dig frem... :) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Rikke, Liam & Linus

MoarJ skriver:

inotyol salve virker fantastisk her... ellers må du prøve dig frem...  

Vil lige notere at Inotyl salve indeholder både tjære (som kun bør bruges i en kort periode), lanolin og parfume.

3 slemme kilder til allergi. Uha, jeg ville ikke lade Liams numse komme i nærheden af sådan en skrap sag.

Anmeld

24. november 2010

Nemesis

MetteMe skriver:

Jeg arbejder i en vuggestue og der bruger vi også ALTID inotyol. Den funker virkelig og den må også gerne bruges når der er "hul" på huden 

Godt at høre han allerede har det bedre

ifølge netdoktor må den ikke bruges på væskende eksem som den jo oprindeligt er beregnet til.. om det så hedder eksem eller rød numse må det være pga det væskende man ikke må.

:-) Sisse

Anmeld

24. november 2010

Mira0911

Hvis tjæresalven er så slem - Burde de på apoteket nævne at det ikke skal bruges på åbent hud... 

Har brugt det selvom huden var åbent eller ej og det har set bedre ud hver gang, efter nogle timer... 

Anmeld

24. november 2010

Rikke, Liam & Linus

MoarJ skriver:

Hvis tjæresalven er så slem - Burde de på apoteket nævne at det ikke skal bruges på åbent hud... 

Har brugt det selvom huden var åbent eller ej og det har set bedre ud hver gang, efter nogle timer... 

Jo, det burde de. Men det er ikke altid de giver gode råd på apoteket. Jeg ville ihvertfald konsultere min læge inden jeg gik igang med sådan en behandling.

Cremen er jo oprindelig også beregnet til psoreasis og eksem.

Anmeld

24. november 2010

Mira0911

Rikke&Liam skriver:

Jo, det burde de. Men det er ikke altid de giver gode råd på apoteket. Jeg ville ihvertfald konsultere min læge inden jeg gik igang med sådan en behandling.

Cremen er jo oprindelig også beregnet til psoreasis og eksem.

Kan kun give dig ret i at apoteket ikke er så gode til det med at informere... 

Anmeld

28. november 2010

MetteMe

ladydan1 skriver:

ifølge netdoktor må den ikke bruges på væskende eksem som den jo oprindeligt er beregnet til.. om det så hedder eksem eller rød numse må det være pga det væskende man ikke må.

:-) Sisse

Nå det er da news for mig... Har du et link med forklaring?

For hvis det er skadeligt er det da meget rart vi ikke forsætter med at anvende den på huden når der er hul på. 

Har dog ALDRIG, i de mere end 7 år jeg har anvendt den, haft nogle problemer med den (udslæt, irriteret hud eller allergiske reaktioner), så det undrer mig meget

Men tak for info

Anmeld

28. november 2010

Snuffler25

MoarJ skriver:

inotyol salve virker fantastisk her... ellers må du prøve dig frem...  

Også her!

Endte med jeg tog på apoteket og købte både Inotyol salve og Penthaol salve, just in case...

Smurte med inotyol resten af dagen og dagen efter var de væskende områder væk og en dag mere, så var numsen faktisk fin igen Hvis jeg spotter det mindste røde, forebygger jeg lidt med inotyol og så det fatisk væk næstre gang

Tror jeg har fundet mit rød-numse-mirakel-middel hihi :O) Kan anbefales!!

Men stadig ingen tand fremme.. men ka være lige om hjørnet jo

Anmeld

28. november 2010

Hollybaby

Rikke&Liam skriver:

Jeg har svært ved at forestille mig at det er rart med våde stofbleer på en rød numse.

Hvorfor ikke bruge stofbleer i stedet for plastikbleerne?

Du kan se på youtube hvordan man binder en alm. stofble om numsen, eller hvis du er frisk kan du gå på opdagelse i stofble-universet. Der er mange gode.

Liam han KUN brugt stofbleer, og han har stort set aldrig rød numse. Så alle de cremer har vi slet ikke behov for, hvis han endelig er en smule rød får numsen bare et skvat pudder og så er den fin igen i løbet af et par timer.

Jeg ved fra andre mødre at de har prøvet at skifte over til stofbleer pga. svamp. Og det har virket fantastisk. Der er mange mistænkelig stoffer i den alm. papirbleer. Og desuden trækker de al fugtighed ud af huden. Derfor der er så stort behov for cremer.

Må jeg ik lige høre hvilke stofbleer du bruger? jeg overvejer kraftigt at gå over til stofbleer, da min datter tit har rød numse, og jeg ved hvor meget farligt kemi, som er i plastikbleer. Jeg synes bare det er lidt af en jungle, hvilke bleer vi skal starte ud med, og indlægspapir osv. Det er jo lidt en dyr startudgift.

Anmeld

28. november 2010

SiLiMiMa

må indrømme, at jeg ikke har læst alle svar, så ved ikke, om det er blevet anbefalet, men KOGTVANDSKLUDE!!!! DET virker bare!!!

heise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.