Du kan donere deres julegave-penge til en velgørende fond? Det vil min far i alt fald bliver super glad for, da han altid juleaften sidder og brummer om de fattige og sultne børn ude i verden og den overflod der er herhjemme!
Mine forældre har lige set den der udseendelse om de forladte børn i Bulgarien, og de var rystede!! Jeg tror at jeg giver et bidrag til "the bulgarian abandond childrens trust" i hans navn som julegave! Det ved jeg han bliver meget mere glad for, en endnu et par underbukser eller lignende som han slet ikke har brug for! http://www.tbact.org/donate.htm Det behøver jo ikke lige være denne fond, det kan jo være en som dine forældre føler for, alt fra kræftens bekæmpelse, gadebørn i Chile til sultne maver på Falster
Forrige år da vi holdt jul her, var mandelgaven "en ged til afrika" og det var super rart at føle at man havde gjort lidt godt inden man skulle ind til gave-overflods-frås under juletræet! Selv Kirstine synes det var en god gave! Samvittigheden var helt i top, trods den (i forhold til alle gavernes værdi/maden/vinen osv) ret begrænsede indsats!
Anmeld