Jeg tror det er op til skolen selv, tror ikke der er nogen regel som sådan.. men jeg er ret sikker på at enhver skole hiver en med på kontoret for lige at sige hey du skal altså til at komme i skole nu ellers så mister du su'en osv..
Da jeg tog min HF på VUC, ville de hive os ind ved fravær på 10%, og lige sige at nu skal vii sku tage os sammen... hvis ikke de virkede kom vi til endnu en samtale hvor vi fik af vide at nu tager de kontakt til su styrelsen, og hvis ikke det bliver bedre lige med det samme så ryger su'en med det samme..
Su styrelsen siger så vidt jeg ved ikke noget om det, medmindre man skal betale tilbage... de er jo hårdt sagt ligeglade om man får eller ej..
Dog skal det tilføjes at man har mulighed for at argumentere sit fravær... eks jeg kom ud for en ulykke og var i ikke i skole i lidt over 1 mdr. men blev ikke smidt ud eller andet... det var så at sige lovligt fravær.. :-) Men er ret sikker på du nok skal høre noget hvvis det er tilfældet, men du skal høre det fra skolen er jeg ret sikker på..
Anmeld