Bli'r børnene rødhåret??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24.192 visninger
48 svar
0 synes godt om
22. november 2010

anjamichell@gmail.com

Jeg er meget mørkhåret... næsten sort... min mand derimod er lys rødhåret.. og nu venter vi barn sammen..

Vil det barn med størst sandsynlighed blive rød eller mørkhåret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

LinLin

ALtså min ældste søns far er næsten sorthåret (chilener) og jeg har mellembrunt hår - min søn har mellemblondt (blondt om sommeren!)

Min yngste søns far har mellemblondt hår og "lillebror" har indtil videre mellemblondt hår med et rødligt skær (han er 2 mdr)!

Ved ikke hvad der afgør hårfarven, men det behøver i hvert fald ikke ende med den ene eller den andens forælders ...

Anmeld

22. november 2010

Malthes mor

Jeg er kedelig kommune farvet, og min mand er rødhåret. Begge vores drenge er rødhåret. Ikke kraftigt, men det er der.

Anmeld

22. november 2010

Kay

Anjamichell skriver:

Jeg er meget mørkhåret... næsten sort... min mand derimod er lys rødhåret.. og nu venter vi barn sammen..

man siger jo at det gen der gør en rødhåret er "stærkere" end andre.... men burde vi så ikke snart alle være rødhårede???

Anmeld

22. november 2010

Giraffen

Anjamichell skriver:

Jeg mener det har noget at gøre med hvilke gener der er stærkest

Fx er blå øjne et "svagt" gen, så hvis et barn skal have blå øjne, skal begge forældre have blå øjne. Hvis far har blå og mor grønne øjne, får barnet højst sandsynligvis grønne øjne.

Jeg mener at det rødhårede gen er ret kraftigt. Dog tror jeg ikke det bliver en orangerød, hvis du næsten er sorthåret. 

Det lyder til du spørger lidt fordi du helst IKKE vil ha rødhårede børn

Anmeld

22. november 2010

oerbaek

Line1987 skriver:

Fx er blå øjne et "svagt" gen, så hvis et barn skal have blå øjne, skal begge forældre have blå øjne. Hvis far har blå og mor grønne øjne, får barnet højst sandsynligvis grønne øjne.

Jeg mener at det rødhårede gen er ret kraftigt. Dog tror jeg ikke det bliver en orangerød, hvis du næsten er sorthåret. 

jeg er ikke helt enig der

Min mand har blå øjne og jeg har grønne... begge vores drenge har blå øjne.

TS: min søster har kommune farvet hår og hendes mand er rødhåret, ingen af deres børn er rødhåret...

Anmeld

22. november 2010

Giraffen

oerbaek skriver:

jeg er ikke helt enig der

Min mand har blå øjne og jeg har grønne... begge vores drenge har blå øjne.

TS: min søster har kommune farvet hår og hendes mand er rødhåret, ingen af deres børn er rødhåret...

Det må øjene ved jeg, men det er jo også kun sandsynlighedsregning

Men derfor kan din mand jo sagtens ha utroligt stærke blå gener, det er bare sjældent at det falder sådan ud

Anmeld

22. november 2010

BellaT

Jeg er mørkhåret med brune øjne, min kæreste er rødhåret med blå øjne.

Vores lille engel blev født alt for tidligt, men man kunne nemt se at hendes hår var rødt og øjnene blå. Vores dreng er mørkhåret med brune øjne og vores lille pige er mørkhåret med blå øjne.

Såeh, det der med hårfarve og øjenfarve er vist skrupumuligt at spå om.

Anmeld

22. november 2010

Louisiana

Line1987 skriver:

Det er altså ikke rigtigt... Ville jeg bare lige indskyde

Anmeld

22. november 2010

matryoshka

Det der med øjnene.. Grønt er mindre dominerende end blåt. Men man må ogsa tage højde for resten af familien. Min far og HELE hans familie har blå øjne, mens min mor og HELE hendes familie har brune øjne. Vi er fire søskene, alle har brune øjne. Min datter har brune øjne, hendes far har grøn/blå øjne. Min nevø har LYSE blå øjne, lige som hans far (som kommer gra en familie med både brune og grønne øjne..) så man kan sagtens arve det fra den forrige generation, hvis man sige det sådan. Men det er jo, som en tidligere har nævnt et sandsynligheds-faktor . Jeg har set en beregner på nettet et eller andet sted, som netop regner sandsynligheden ud for hvilken øjenfarve ens barn får, det kunne være der var en til at beregne hårfarve også?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.