Høj puls

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.174 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. november 2010

HDA2311

Har lige været til læge som synes min puls er alt for høj. Den var på 108, hvor 70 skulle være normalt, nu skal jeg så have taget blodprøver for at tjekke mit stofskifte og have lavet et hjertediagram.

Er der andre der har oplevet noget lignende??

Jeg har det helt fint og mit blodtryk er også normalt og bebse vokser som den skal, hvilket jo er det vigtigste...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

Low

Hver gang jeg fik målt det så skulle der ingen ting til at få den til at stige. Så min JM og læge ventede til det var det sidste der skulle gøres og så skulle jeg ikke snakke imens det blev målt. De målte det 2-3 gange hver gang men der var intet galt. Mit var normalt men tallet kom bare op for et godt ord

Anmeld

22. november 2010

HDA2311

Low skriver:

Hver gang jeg fik målt det så skulle der ingen ting til at få den til at stige. Så min JM og læge ventede til det var det sidste der skulle gøres og så skulle jeg ikke snakke imens det blev målt. De målte det 2-3 gange hver gang men der var intet galt. Mit var normalt men tallet kom bare op for et godt ord

Forhåbenlig betyder min høje puls intet - nu må vi se hvad prøverne viser, skal på sygehuset på torsdag og have dem taget, men man kan jo ikke helt lade være med at tænke på det...

Anmeld

22. november 2010

Mka

HDA2311 skriver:

Har lige været til læge som synes min puls er alt for høj. Den var på 108, hvor 70 skulle være normalt, nu skal jeg så have taget blodprøver for at tjekke mit stofskifte og have lavet et hjertediagram.

Er der andre der har oplevet noget lignende??

Jeg har det helt fint og mit blodtryk er også normalt og bebse vokser som den skal, hvilket jo er det vigtigste...

Hejsa. I sidste uge var jeg til lægen, og fortalte at hver gang jeg slappede af var det som om jeg havde løbet marton, føler ikke jeg kan trække vejret ordenligt og kroppen banker bare der ud af.

Fik taget mit blodtryk og det var flot, mit stofskifte var fint og hjertediagram var også fint. Mine hvideblodlegmer var så en del forhøjet. Så min læge mener at det er fordi kroppen arbejder på højtryk og er noget stresset. ( da jeg ikke føler mig syg, eller har feber) Men det er ikke sjovt at føle man skal koncentere sig om at trække vejret og pulsen bare kører der ud af.

Håber at dine prøver er fine og det bare er din krop der arbejder.

Anmeld

22. november 2010

HDA2311

Mka skriver:

Hejsa. I sidste uge var jeg til lægen, og fortalte at hver gang jeg slappede af var det som om jeg havde løbet marton, føler ikke jeg kan trække vejret ordenligt og kroppen banker bare der ud af.

Fik taget mit blodtryk og det var flot, mit stofskifte var fint og hjertediagram var også fint. Mine hvideblodlegmer var så en del forhøjet. Så min læge mener at det er fordi kroppen arbejder på højtryk og er noget stresset. ( da jeg ikke føler mig syg, eller har feber) Men det er ikke sjovt at føle man skal koncentere sig om at trække vejret og pulsen bare kører der ud af.

Håber at dine prøver er fine og det bare er din krop der arbejder.

Det er ikke noget jeg selv har tænkt på før lægen sagde det, men nu synes jeg jeg kan mærke hjertet banke der ud af hele tiden, ved ikke om det bare er fordi jeg tænker så meget på det...

Anmeld

23. november 2010

JustMe

Jeg målte min puls en dag i sofaen i forbindelse med, at én herinde havde fået målt sin puls til omkring 110 i minuttet. Min var efter flere timer i sofaen med computer omkring 75-80 slag i minuttet, mod min normale hvilepuls på 50-60 alt efter min kondi.

Nogle mennesker har jo en hvilepuls på omkring 70, hvis de er i dårlig kondi, og taget i betragtning, at gravide har dels mere blod at pumpe rundt, dels udvidede blodårer, burde pulsen da netop være naturligt højere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.