Pco..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. november 2010

Shibby

Hjemvendt fra egen læge, og snakken blandet med visning af bestemte steder på kroppen blev det besluttet at jeg i morgen skal ha taget en hormonstatus-blodprøve hun kaldte en androgenstatus..Derefter vente en månedstid,-så til scanning. Rigtig meget tyder på pco. Troede ikke jeg ville reagere sådan her.. Ku sidde mig til at tude lige nu og til juleaften! Skal tale med kæresten om det når han kommer hjem..føler mig som en fiasko.. Det havde jeg ikke forudset :`(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

Dictes mor

Jeg kan huske meget meget tydligt den dag, jeg fik at vide, at jeg har endometriose, og stortudede og var helt vildt ked af det, og jeg følte mig slet ikke som en rigtig kvinde, jeg var bare så ked af det. Så jeg kan godt følge din tanker, det er ikke sjovt. Men vent nu og se, om det nu også er det. Du skal ikke tage sorgerne på forskud, det er der ingen grund til.

Anmeld

22. november 2010

pussepige

Shibby skriver:

Hjemvendt fra egen læge, og snakken blandet med visning af bestemte steder på kroppen blev det besluttet at jeg i morgen skal ha taget en hormonstatus-blodprøve hun kaldte en androgenstatus..Derefter vente en månedstid,-så til scanning. Rigtig meget tyder på pco. Troede ikke jeg ville reagere sådan her.. Ku sidde mig til at tude lige nu og til juleaften! Skal tale med kæresten om det når han kommer hjem..føler mig som en fiasko.. Det havde jeg ikke forudset :`(

Sender dig lige en kæmpe krammer 

Anmeld

22. november 2010

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg kan sagtens følge dig.. jeg havde det også vildt dårligt da jeg fik af vide at jeg havde PCO...

vil dog sige at det hjalp mig at finde ud af at jeg ikke var alene.. at det faktisk er en meget "normal" ting og at det ikke var noget jeg selv var skyld i...

Det forklarede mig en hel del af de ting jeg ellers har haft undret mig over gennem mine teenageår osv... f.eks. det med mine humørsvingninger, at jeg ALTID har minimum en bums et eller andet sted på kroppen, og en masse andre ting jeg ikke lige kan komme i tanke om nu...

Der findes en forening for kvinder med pco, og på deres hjemmeside skriver de at der faktisk er mange kvinder der aldrig finder ud af at de har det.. Der er mange kvinder der har det og alligevel bliver gravide uden problemer...

Jeg er selv optimistisk lige pt. da jeg efter anden runde af provera+pergotime havde et stort fint æg i den ene side, har i fredags fået taget blodprøve for at teste om det så også droppede som det skulle...

Jeg blev henvist til en gyn KUN fordi jeg blev ved med at være hysterisk om at min mens udeblev i mere end 4 mdr... ellers havde jeg nok aldrig fundet ud af jeg havde PCO og havde sikkert stadig siddet og følt mig total uduelig fordi jeg ikke blev gravid som planlagt...

Husk på at være positiv stillet, for der er hjælp at hente og mange der ved hvordan man har det og kan støtte og forstå helt uden særlig mange ord..

Anmeld

22. november 2010

Shibby

Tak for søde ord..virkelig.. Havde ikk regnet med jeg ville føle sådan her. Syntes faktisk ikke det at have pco ville betyde så meget,..faktisk nada.. Men da lægen sagde det hun sagde..Der blev jeg pisseked af det :`(

Anmeld

22. november 2010

Maise

har selv pco og fandt ud af det fordi jeg ikke blev gravid. jeg havde dog ingen synlige symptomer på det. Jeg kunne holde mit nede ved motion og pcokost, så der er noget at gøre ved det. Det er det fokus du skal have, at man kan gøre noget ved det, for JA ellers så græder man over det ofte. Er selv ked af det i ny og næ over det, men ved at jeg kan gøre noget ved det og det hjælper på tankerne synes jeg.

Anmeld

22. november 2010

Mullefisen2011

Shibby skriver:

Til dig..

Kender selv følelsen lige nu..
Vi er i behandling for barnløshed og der skal man som standard ha taget hormon blodprøver, og den frygtede jeg egentlig ikke..

Men nu blev vi meddelt af en sygeplejerske i fredags at de mistænker pco. Men mangler resten af prøverne som de får om en måneds tid først.. Så kender alt for godt din angst...

fingre for vi begge er friske som en havørn..

Anmeld

23. november 2010

Shibby

Skal afsted om under en halv time..uh jeg er nervøs. Når det er overståët skal jeg ringe og bestille en scanning. Hvor er det mærkeligt..En scanning..Den vil finde sted lige omkring juleaften,samme tid som jeg får svar på blodprøven..fantastisk..

So..Its time..

Ønsk mig held og lykke!

/Shibby

Anmeld

25. november 2010

Shibby

Blodprøven var ræderlig! Det var det første..Meen så ringede de i dag og har bedt mig komme ned til ny blodprøve i morgen..

Sucks.. Hvor mange glas er normalt at fylde til en adrogenstatus?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.