Min første kage - planlægning - hjælp :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.397 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. november 2010

sismofutten

Ihh, så sker det snart piger - vores første kage skal laves, og jeg GLÆDER mig :-)

Men, jeg har brug for jeres hjælp til om jeg har husket alt :-)

Kagen skal serveres søndag - så vi vil lave den lørdag - er det for sent?

Vi vil lave den fra "Trin-for-trin"-tråden, med tobleronecreme og hindbærmousse - og til overtræk har jeg købt ODENSE Marcipanlåg, da vi lige skal prøve det af :-) - og så vil jeg bare pynte med noget dekorationsglasur fra Dr. Oetker (ved godt vi har valgt den NEMME løsning, men det er første gang, vi har en dreng på 7 der skal hjælpe) - MEN, da det skal være en "God jul" kage, vil jeg også gerne lave en snemand og måske juletræ - men hvad skal jeg bruge til dette?

Håber at I kan hjælpe :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

mp74

jeg ville bage bundene fredag og så samle/pynte den lørdag

figurerne kan du fx lave af fondant/mmf tilsat lidt tylosepulver (hedder det vist )

Det gjorde jeg til min

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. november 2010

sismofutten

mp74 skriver:

jeg ville bage bundene fredag og så samle/pynte den lørdag

figurerne kan du fx lave af fondant/mmf tilsat lidt tylosepulver (hedder det vist )

Det gjorde jeg til min

EJ, hvor er den bare fin :-)

Må jeg spørge hvordan du har lavet juletræerne?

Anmeld

23. november 2010

missbach

Opfordre til du køber fondant, eller selv laver en omgang MMF og laver figurene deraf.. men du behøver ikke blande tylose i, du skal bare lade det tørre, så lav figurene i dag eller i morgen.. Tylosen gør bare at det tørre hårde op, men det er ikke nødvendigt hvis det bare er nogle små figurer..

Glæder mig til at se billeder, og held og lykke med det, du spørger bare hvis der er flere spørgsmål..

Anmeld

23. november 2010

sismofutten

missbach skriver:

Opfordre til du køber fondant, eller selv laver en omgang MMF og laver figurene deraf.. men du behøver ikke blande tylose i, du skal bare lade det tørre, så lav figurene i dag eller i morgen.. Tylosen gør bare at det tørre hårde op, men det er ikke nødvendigt hvis det bare er nogle små figurer..

Glæder mig til at se billeder, og held og lykke med det, du spørger bare hvis der er flere spørgsmål..

Hi hi, du skrev selv at jeg bare kunne spørge :-)

Hvor kan jeg købe fondant over nettet, så jeg evt. har det i morgen, eller overmorgen?

Hmm - så du forventer billeder - det bliver da helt sikkert kun, hvis den bliver bare nogenlunde kage-agtigt :-)

Anmeld

23. november 2010

missbach

Hehe, du lyder ikke så optimistisk..

Men du kan nok ikke nå det til i morgen, men på dinkage.dk har de ALT hvad man skal bruge.. Ellers kan man få det i Pandurobutikkerne..

Jeg plejer at lave MMF selv, og det kan du lave på forhånd Bare husk at pakke det ind i film og så i en lufttæt bøtte..

Anmeld

23. november 2010

mp74

sismofutten skriver:

EJ, hvor er den bare fin :-)

Må jeg spørge hvordan du har lavet juletræerne?

http://www.youtube.com/watch?v=lDvpQn3fUcg

Anmeld

23. november 2010

sismofutten

mp74 skriver:

http://www.youtube.com/watch?v=lDvpQn3fUcg

Ej, hvor var det smart :-)

Det ser forholdsvis nemt ud - men tænker at det sikkert er rigtig svært?

Kan man godt lave de der fondant-figurer fredag, og serverer kagen søndag?

Anmeld

23. november 2010

mp74

det er ikke særlig svært

de kan holde sig i rigtig lang tid - det er jo stort set bare sukker

Anmeld

23. november 2010

sismofutten

missbach skriver:

Hehe, du lyder ikke så optimistisk..

Men du kan nok ikke nå det til i morgen, men på dinkage.dk har de ALT hvad man skal bruge.. Ellers kan man få det i Pandurobutikkerne..

Jeg plejer at lave MMF selv, og det kan du lave på forhånd Bare husk at pakke det ind i film og så i en lufttæt bøtte..

Prøver at lade vær med at sætte mine forhåbninger for højt ;-)

Jamen, så smutter jeg da lige i en panduro fredag - så laver vi det fredag aften, så kan det vel godt bruges søndag?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.