Tanker klokken halv to om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2010

JustAnotherName

Ja, det er utrolig hvor stor effekt og indflydelse på ens tanker og følelser, at sådan en lille prut får - med det samme! Og for altid!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

JustAnotherName

Mindede mig lige om et lille digt, som jeg skrev for godt 1 års tid siden....

Digt til pigerne.

E
n test der viste ”positiv”
Min mave voksede
Jeg mærkede liv.

I var elsket og ønsket
længe før I kom,
Og nu hvor I er hér
mindes tilværelsen inden, tom.

I to er et symbol
for min kærlighed til far.
Det er Jer der holder mig oppe
og er det mest betydningsfulde jeg har!

Jeg overvældes ofte af
mine følelser, som er så stærke
- bekymringer, en betingelsesløs kærlighed
og en umådelig stolthed, jeg kan mærke.

I var så lillebitte og små
og blir’ alt for hurtigt store.
Tak for alt I giver mig, piger.
Jeg elsker at være Jeres MOR!

Anmeld

22. november 2010

Barbamama

z skriver:

Før man får barn, ved man ikke...

Hvor dårligt en mælkebøvs lugter

At man kan blive træt i et omfang der gør, at man kalder sit barn for kusinens navn...kattens navn...ja, nogle gange bare for "misser"

Hvor stor en del af ens hverdag afføring bliver - på alle måder!

At ens vaskemaskine kommer til at køre non-stop og alligevel er vaskekurven altid fuld

Hvor usikker man kan blive over alt

At det dejligste kompliment er, at få at vide, at man er en god, kærlig og omsorgsfuld mor!

Hvor stor betydning ens venner og familie pludselig får, fordi man oplever dem tage aktivt del i ens barns liv og elsker dem højere for det

Hvordan klokken lort om natten ser ud!

At frygt bliver en fast og relativt stor del af ens liv

Præcis hvor meget en sovende baby lyder som en stor gris der møffer rundt i skovbunden efter trøfler!

Hvor meget tid der kan gå med at skifte ble, give bad, klippe negle, rede hår, give tøj på, tage tøj af, putte, made, aktivere, snakke.....kigge forelsket på sin baby!

At man tuder over alt! Man tror man tuder over alt når man er gravid - men man tuder over ALT når man er blevet mor!!

At det er helt okay at være nummer 2 - når ens barn er nummer 1

At man kan tale latterligt lyst og syngende, gentage sætninger i det uendelige og snakke om de mest tåbelige ting

Hvor grænseoverskridende det er, at være i et andet rum end sit barn - også selvom babyalarmen er tændt

At man ikke altid kan huske om man har været i bad/fået børstet tænder/spist eller drukket noget den dag - og glem alt om at have en fornemmelse af datoer og ugedage!!

At man kan elske nogen så højt, at tanken om, at der skulle ske en noget udløser spontan gråd fordi man ikke vil gå glip af dem

Åh ja det er så sandt!!!!! Hi hi...

Tilføjer lige:

- At man kommer til at kalde andre for lille skat, fordi man kalder sit barn det hele tiden. Vildt pinligt at kalde sin mor det. He he....

Men ja alt går op i ens barn og det er sgu ikke gået over herhjemme endnu. Det er det abzut mest fantastiske man kan opleve at få et barn!!!!

Anmeld

22. november 2010

mama09

z skriver:

Før man får barn, ved man ikke...

Hvor dårligt en mælkebøvs lugter

At man kan blive træt i et omfang der gør, at man kalder sit barn for kusinens navn...kattens navn...ja, nogle gange bare for "misser"

Hvor stor en del af ens hverdag afføring bliver - på alle måder!

At ens vaskemaskine kommer til at køre non-stop og alligevel er vaskekurven altid fuld

Hvor usikker man kan blive over alt

At det dejligste kompliment er, at få at vide, at man er en god, kærlig og omsorgsfuld mor!

Hvor stor betydning ens venner og familie pludselig får, fordi man oplever dem tage aktivt del i ens barns liv og elsker dem højere for det

Hvordan klokken lort om natten ser ud!

At frygt bliver en fast og relativt stor del af ens liv

Præcis hvor meget en sovende baby lyder som en stor gris der møffer rundt i skovbunden efter trøfler!

Hvor meget tid der kan gå med at skifte ble, give bad, klippe negle, rede hår, give tøj på, tage tøj af, putte, made, aktivere, snakke.....kigge forelsket på sin baby!

At man tuder over alt! Man tror man tuder over alt når man er gravid - men man tuder over ALT når man er blevet mor!!

At det er helt okay at være nummer 2 - når ens barn er nummer 1

At man kan tale latterligt lyst og syngende, gentage sætninger i det uendelige og snakke om de mest tåbelige ting

Hvor grænseoverskridende det er, at være i et andet rum end sit barn - også selvom babyalarmen er tændt

At man ikke altid kan huske om man har været i bad/fået børstet tænder/spist eller drukket noget den dag - og glem alt om at have en fornemmelse af datoer og ugedage!!

At man kan elske nogen så højt, at tanken om, at der skulle ske en noget udløser spontan gråd fordi man ikke vil gå glip af dem

so true

Anmeld

22. november 2010

Anonym trådstarter

JustAnotherName skriver:

Mindede mig lige om et lille digt, som jeg skrev for godt 1 års tid siden....

Digt til pigerne.

E
n test der viste ”positiv”
Min mave voksede
Jeg mærkede liv.

I var elsket og ønsket
længe før I kom,
Og nu hvor I er hér
mindes tilværelsen inden, tom.

I to er et symbol
for min kærlighed til far.
Det er Jer der holder mig oppe
og er det mest betydningsfulde jeg har!

Jeg overvældes ofte af
mine følelser, som er så stærke
- bekymringer, en betingelsesløs kærlighed
og en umådelig stolthed, jeg kan mærke.

I var så lillebitte og små
og blir’ alt for hurtigt store.
Tak for alt I giver mig, piger.
Jeg elsker at være Jeres MOR!

puuuuuuh! så tuder jeg  hvor er det smukt!

Anmeld

22. november 2010

Anonym trådstarter

Åh ja det er så sandt!!!!! Hi hi...

Tilføjer lige:

- At man kommer til at kalde andre for lille skat, fordi man kalder sit barn det hele tiden. Vildt pinligt at kalde sin mor det. He he....

Men ja alt går op i ens barn og det er sgu ikke gået over herhjemme endnu. Det er det abzut mest fantastiske man kan opleve at få et barn!!!!

Søren blev vildt mopset den anden dag fordi jeg kaldte z for skat: "det kan du ikke kalde os begge to!" nåh nåh  men jeg kalder alle for skat...eller misser, det kommer lidt an på hvor meget søvn jeg har fået

og lige da jeg postede det her svar, kom jeg til at tænke på Carla der igår legede MOR herhjemme og sagde "skatter" efter hver sætning

Anmeld

23. november 2010

Barbamama

z skriver:

Søren blev vildt mopset den anden dag fordi jeg kaldte z for skat: "det kan du ikke kalde os begge to!" nåh nåh  men jeg kalder alle for skat...eller misser, det kommer lidt an på hvor meget søvn jeg har fået

og lige da jeg postede det her svar, kom jeg til at tænke på Carla der igår legede MOR herhjemme og sagde "skatter" efter hver sætning

Ha ha ha ha Ej hvor godt!!!

Anmeld

23. november 2010

Bondepigen

Ja, det er ikke nemt at være mor, men hold da op, hvor er det skønt!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.