smillaluna skriver:
Dejligt at det går fremad for dig
Nu er jeg nok voldsomt meget bagefter, men hvad skyldes dine "tisseproblemer"? Og med hensyn til det med at blive tømt af en sygeplejerske..... Har du prøvet at katerisere dig selv? Det har du jo garanteret, det er bare mig der ikke har fulgt med
hehe jo jeg har prøvet at kateresere mig selv, da det gik galt for mig for 3 år siden. Men jeg var så uheldig at jeg fik lagt kateteret skævt op på en eller anden måde, så jeg fik lavet en stor rift i urinrøret, hvilket resulterede i at det blødte meget, og gjorde rigtig ondt i lang tid. Jeg tror at hvis de fra sygehusets side ikke havde sendt mig hjem for hurtigt med det, så var det ikke sket. Den oplevelse afskrækkede mig jo selvfølgelig for at gøre det selv den her gang, og derfor kommer der hjemmesygeplejersker og ordner det for mig.
Jeg har så været igang med at lære det igen og med noget hjælp fra sygeplejersken, lykkes det mig at få den ind rigtigt. Men jeg fik så blærebetændelse, som gav mig mange smerter, så derfor havde jeg ikke mod på at gøre det mens det stod på. Blærebetændelsen er så ovre nu, men jeg har mange smerter i mit urinrør. Derfor er vi også igang med at jeg skal bruge kateder noget mindre, sådan at urinrøret kan få ro på.
Så der er 2 gange det sidste døgn, hvor vi har spruget over, og det var igår kl. 17 og igen idag kl. 11, hvor jeg begge gange har tisset selv. Igår fik jeg ikke målt det op, men det gjorde jeg idag. Jeg tissede selv 600 ml., hvilket jo er meget, så jeg håber på at jeg fik det hele ud. Det er skønt hvis jeg igen kan tisse på en naturlig måde, men nu må jeg se 
Jeg har sclerose og fik et attack i min blære sidst i august/starten af september. I starten føltes det bare som noget trykken lige over skambenet, men det udviklede sig hurtigt til kraftige smerter i blæren. Var ved læge i tide og utide, fordi jeg var sikker på at det var en blærebetændelse. Det var det bare aldrig, og til sidst blev min læge ved med at sige at det var muskelspændinger ligegyldigt, hvad jeg havde at sige. Jeg kunne bare ikke få det til at passe sammen, fordi ligegyldigt hvor mange øvelser jeg lavede blev mine blæresmerter bare værre dag for dag. Startede ved en fys, fordi lægen jon stod fast i hendes "diagnose" Jeg havde jo smerter i lænden, ned af benene, ud i hofterne. Men de smerter var jo først opstået flere uger efter at blæresmerterne opstod, og klart man spænder, hvis man har ondt et eller andet sted.
Sådan rendte jeg rundt med smerter i 5-6 uger, smerter som efterhånden var der hele tiden, så jeg ikke kunne sove. Det var først da jeg kom humpende hen til min læge een gang til, at hun reagerede....der havde jeg fået et nyt attack, men i benene, højst sandsynlig fordi min krop havde været stresset. Så først der kontaktede hun sygehuset. På sygehuset viste det sig at grunden til mine smerter skyldtes at jeg ikke kunne tisse tilstrækkeligt. Så min blære havde i ca. 1½ måned, været helt udspilet 24 timer i døgnet, og derfor havde jeg alle de smerter.
Det var så min lange historie, og jeg er bare glad for at det snart er overstået, for jeg er jo overbevist om, at de fremskridt jeg gør nu, er et tegn på at blære-funktionen er ved at vende tilbage igen.
Jeg har selvfølgelig ikke den læge mere. Jeg vil ikke have en læge, der ikke vil høre efter, hvad patienten siger. Havde hun hørt ordentlig efter og bare tænkt sig en smule om, så var det ikke sikkert jeg havde skullet lide så længe. Heldigvis for hende, tog mine nyrer ikke skade, for så kan du tro jeg havde gjort en stor sag ud af det her.
Nå men alt er jo godt, og jeg tænker ikke på hende mere. Nu handler det bare om at kigge fremad uden at se sig tilbage 
Undskyld mit lange svar.....har lidt svært ved at begrænse mig, når jeg virkelig kommer igang hehe