Lift eller autostol???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.642 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. november 2010

dollygirl

Håber i kan hjælpe mig med dette ..

Har en bette på 20 dage gammel og når vi skal transportere ham bruger vi autostol men det slet ikke godt for hans ryg og han er så bette at man kan se hvor dårligt han sidder med ryggen ..

Kan man bruge en lift i bilen ? er det lovligt? og kan man leje det et sted .. evt. pris?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

Ni-ko-li-ne

lillepuller skriver:

Har en bette på 20 dage gammel og når vi skal transportere ham bruger vi autostol men det slet ikke godt for hans ryg og han er så bette at man kan se hvor dårligt han sidder med ryggen ..

Kan man bruge en lift i bilen ? er det lovligt? og kan man leje det et sted .. evt. pris?

jeg vil råde dig til at bruge autostolen... på youtube er der en video hvor du kan se hvad der sker ved brug af liften...

bare nøjes med at køre 20 minutter og ikke hver dag... så er det okay med autostolen... der findes også andre modeller hvor de små kan ligge ned

Anmeld

21. november 2010

Nemesis

har du babyindsats i stolen??

Sara var knap 3 kg og hun sad super i sin autostol. Den gamle vi havde faldt hun tilgengæld sammen i, der var heller ikke babyindsats i.

Vil bestemt anbefale dig autostol..liftnet er noget lort (ja så er det sagt) 

ellers ville jeg høre om man hos babysam kan leje Rømers babysafe sleeper som er en autostol men hvor de ligger ned.

:-) Sisse

Anmeld

21. november 2010

Lisbeth85

lillepuller skriver:

Min Sp sagde, at man godt kunne køre til KBH med de små pus, da det vigtigste er SIKKERHEDEN omkring babyen, hvis man kører galt. Selvfølgelig skal man nok holde en pause eller to, men SP'en var slet ikke så hysterisk omkring det, som mange andre kan være....

Men brug autostolen for jeres babys skyld

Anmeld

21. november 2010

Charlotte Wberg

Jeg fik af vide i går at det ikke er lovligt at køre med baby i lift mere... men at det skal være en godkendt babystol... (de modeller til helt små)...

Anmeld

21. november 2010

AnneP

lillepuller skriver:

hej!

Prøv lige at se denne her

http://www.babysam.dk/romer-baby-safe-sleeper.aspx

det er en mellemting mellem lift og autostol. jeg har forelsket mig i sådan en, og er blevet et stort ønske herhjemme når vores behandling engang lykkedes!

Anmeld

21. november 2010

lillepuller skriver:

Jeg kan godt forstå dig!! Jeg HADEDE også autostolen til Lisa, da hun var spæd.. Jeg havde også babyindsats i, men hun sad stadigvæk dårligt!  Vi købte et brugt liftnet, en dag vi skulle til Jylland, men vi kunne ikke finde ud af at monterer det, så jeg gik på nettet for at finde en  brugsanvisning, og prøv at se denne film: 

http://www.youtube.com/watch?v=qeJ50z-r-5s

Behøver jeg at sige at vi IKKE brugte det!!!

Jeg skal helt sikkert ha denne autostol til den næste, Britax Baby Safe Sleeper.. Den er kun 68cm i læggemål, men fuck det!! Lisa var 3-4mdr. før hun sad helt perfekt i autostol!!

Håber du finder det bedste for din guldklump!!

Stine og Lisa. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. november 2010

Charlotte Wberg

Godkendte autostole: Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Austolen skal have et E-mærke, og talrækken efter eller under E-mærket skal ende eller starte med enten 03 eller 04.  Hvis der er snak om en fastmonteret autostol hedder godkendelsen ECE (R) 44-05

Autostole, som er mærket anderledes, skal være E-mærket for , at de er lovlige

http://babylille.dk/udstyr-og-leget%C3%B8j/regler-og-godkendelse-af-autostole/ 

Anmeld

21. november 2010

Charlotte Wberg skriver:

Jeg fik af vide i går at det ikke er lovligt at køre med baby i lift mere... men at det skal være en godkendt babystol... (de modeller til helt små)...

Liftnettet er ikke ulovligt endnu i dk.. Kun resten af norden! Det vil sige at du kan fx. ik kører til Sverige med det, så skal du skifte over til autostol!

Du ka n stadigvæk leje dem i fx. Babysam, de råder bare ingen til at gøre det!

Stine og Lisa.

Anmeld

21. november 2010

Charlotte Wberg

Tilmeldt skriver:

Liftnettet er ikke ulovligt endnu i dk.. Kun resten af norden! Det vil sige at du kan fx. ik kører til Sverige med det, så skal du skifte over til autostol!

Du ka n stadigvæk leje dem i fx. Babysam, de råder bare ingen til at gøre det!

Stine og Lisa.

okay... fik bare af vide at jeg ville få et klip. hehe så tja bortset fra at jeg ikke ville kører med lift net i forvejen, ville jeg ikke forsøge mig hvis det var... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.